Renault se nad svým pokrokem musí vážně zamyslet, říká zklamaný Hülkenberg

Petr Hlawiczka, 6. srpna 2019, 06:20 Google+

Renault se nedaří dotáhnout se na špici a bojovat o pódia, jak si přál. Jeho pilotům, kteří s vozem RS19 často nejsou schopni postoupit mezi nejlepších deset, dochází trpělivost.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 18.08. 00:00) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg míří se svými mechaniky na startovní rošt v Německu

Nico Hülkenberg míří se svými mechaniky na startovní rošt v Německu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Francouzská stáj skončila loni mezi konstruktéry čtvrtá a letos chtěla být nejlepší trojici mnohem blíže. Místo toho však v pořadí klesla na šesté místo - před ní je páté Toro Rosso a čtvrtý McLaren odebírající její motory. Z posledních čtyř závodů navíc bodovala pouze jednou, v Silverstone, což je u továrního týmu na pováženou.

"Je to těžké. Samozřejmě je to dost pod našimi očekáváními a našimi cíli. Myslím, že bychom si měli položit určité závažné otázky a interně pár věcí revidovat. Těch horších věcí je mnohem více než těch lepších. Opravdu to není uspokojující," sděluje své dojmy Hülkenberg.

Pohonná jednotka přitom není špatná, s tou ve Viry opravdu udělali pokrok a na špičku se dotáhli. Tým více ztrácí v oblasti aerodynamiky a šasi, jenže i u motoru se objevují potíže se spolehlivostí, a to jak u továrního týmu, kde došlo po kvalifikaci k výměně všech komponent ve voze Daniela Ricciarda, tak i u jeho zákazníka. Po různých nečekaných opravách v Maďarsku na to piloti dopláceli i v závodě.

img-responsive

Nico Hülkenberg není spokojený s vývojem svého týmu | foto: Renault Sport F1

"Auto se celkem obtížně ovládalo. Opravdu si dnes celé moc nesedlo, takže jsem bojoval s přední nápravou, se zadní nápravou a zkrátka jsem neměl rychlost. S takovými věcmi toho nemůžete moc očekávat," popisuje Hülkenberg, u nějž se také objevily potíže s řízením motoru. Te se přepínal do bezpečnostního módu, což jej stálo 0,3 sekundy na kolo.

Podle Hülkenberga tým musí zvážit, "jak k věcem přistoupíme a kam jsme za posledních 18 měsíců s autem došli; co jsme provedli a skutečnost, že to nemělo moc velký vliv. Musíme si ptát sami sebe, jak přistoupíme k budoucnosti, abychom zajistili, že nám nové díly skutečně přinesou určitý prospěch a posunou nás dopředu."

Zatímco na počátku sezóny byl v některých podnicích nejlepším ze zbytku pole, nyní kolem něj soupeři vyvíjejí rychleji a Renault se propadává - v poslední kvalifikaci na Hungaroringu byli ze středu pole kromě McLarenu rychlejší také Haas a Alfa Romeo, přičemž Ricciardo vypadl dokonce už v 1. části. Ztráta francouzského týmu na pátou příčku není velká, pouze 4 body, McLaren je však již celkem vzdálen (o 43 bodů). Podaří se mu po letní přestávce zabrat a výrazněji zlepšit svou konkurenceschopnost?

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Renault se nad svým pokrokem musí vážně zamyslet, říká zklamaný Hülkenberg

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 18.08.2019 00:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Představení nového Ferrari

Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

Lando Norris s McLarenem MCL34

Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Lewis Hamilton s Valentinem Rossim

Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

Letošní pneumatiky Pirelli

Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Christian Horner se svým jezdcem Maxem Verstappenem

Horner přestupy špičkových jezdců před sezónou 2021 nečeká. Jak chce udržet Verstappena?

Aldo Costa  v Monze

Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Ranní výjezd Russella z garáže

Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Na testy zavítal také úřadující mistr světa Nico Rosberg

Rosberg má o budoucí sestavě Mercedesu jasno

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

  2. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  3. Co radí Webber Vettelovi?

  4. Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

  5. Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

  6. Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud