Renault se nad svým pokrokem musí vážně zamyslet, říká zklamaný Hülkenberg

Petr Hlawiczka, 6. srpna 2019, 06:20 Google+

Renault se nedaří dotáhnout se na špici a bojovat o pódia, jak si přál. Jeho pilotům, kteří s vozem RS19 často nejsou schopni postoupit mezi nejlepších deset, dochází trpělivost.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 18.08. 00:00) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg míří se svými mechaniky na startovní rošt v Německu

Nico Hülkenberg míří se svými mechaniky na startovní rošt v Německu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Francouzská stáj skončila loni mezi konstruktéry čtvrtá a letos chtěla být nejlepší trojici mnohem blíže. Místo toho však v pořadí klesla na šesté místo - před ní je páté Toro Rosso a čtvrtý McLaren odebírající její motory. Z posledních čtyř závodů navíc bodovala pouze jednou, v Silverstone, což je u továrního týmu na pováženou.

"Je to těžké. Samozřejmě je to dost pod našimi očekáváními a našimi cíli. Myslím, že bychom si měli položit určité závažné otázky a interně pár věcí revidovat. Těch horších věcí je mnohem více než těch lepších. Opravdu to není uspokojující," sděluje své dojmy Hülkenberg.

Pohonná jednotka přitom není špatná, s tou ve Viry opravdu udělali pokrok a na špičku se dotáhli. Tým více ztrácí v oblasti aerodynamiky a šasi, jenže i u motoru se objevují potíže se spolehlivostí, a to jak u továrního týmu, kde došlo po kvalifikaci k výměně všech komponent ve voze Daniela Ricciarda, tak i u jeho zákazníka. Po různých nečekaných opravách v Maďarsku na to piloti dopláceli i v závodě.

img-responsive

Nico Hülkenberg není spokojený s vývojem svého týmu | foto: Renault Sport F1

"Auto se celkem obtížně ovládalo. Opravdu si dnes celé moc nesedlo, takže jsem bojoval s přední nápravou, se zadní nápravou a zkrátka jsem neměl rychlost. S takovými věcmi toho nemůžete moc očekávat," popisuje Hülkenberg, u nějž se také objevily potíže s řízením motoru. Te se přepínal do bezpečnostního módu, což jej stálo 0,3 sekundy na kolo.

Podle Hülkenberga tým musí zvážit, "jak k věcem přistoupíme a kam jsme za posledních 18 měsíců s autem došli; co jsme provedli a skutečnost, že to nemělo moc velký vliv. Musíme si ptát sami sebe, jak přistoupíme k budoucnosti, abychom zajistili, že nám nové díly skutečně přinesou určitý prospěch a posunou nás dopředu."

Zatímco na počátku sezóny byl v některých podnicích nejlepším ze zbytku pole, nyní kolem něj soupeři vyvíjejí rychleji a Renault se propadává - v poslední kvalifikaci na Hungaroringu byli ze středu pole kromě McLarenu rychlejší také Haas a Alfa Romeo, přičemž Ricciardo vypadl dokonce už v 1. části. Ztráta francouzského týmu na pátou příčku není velká, pouze 4 body, McLaren je však již celkem vzdálen (o 43 bodů). Podaří se mu po letní přestávce zabrat a výrazněji zlepšit svou konkurenceschopnost?

Vytisknout

Diskuze: Renault se nad svým pokrokem musí vážně zamyslet, říká zklamaný Hülkenberg

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 18.08.2019 00:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Na testy zavítal také úřadující mistr světa Nico Rosberg

Rosberg má o budoucí sestavě Mercedesu jasno

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

  2. PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

  3. V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  4. Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

  5. Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

  6. Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud