Dočká se McLaren příští rok vítězství? S vývojem budoucího vozu začal letos mnohem dříve

Petr Hlawiczka, 9. července 2019, 06:20 Google+

McLaren prozradil, že se již začal věnovat přípravám monopostu pro rok 2020 a přemýšlí o tom, že zastaví vývoj toho letošního a bude se mu brzy věnovat naplno. Vyplatí se mu tato investice a bude moci konečně bojovat o vítězství?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 09.07. 18:37) Napište svůj názor
Carlos Sainz s McLarenem MCL34 vyráží na startovní rošt

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 vyráží na startovní rošt | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Po výkonnostním propadu, který nastal v roce 2015 s přechodem na motory Honda, se britský tým až letos konečně dočkal pokroku a aktuálně drží mezi konstruktéry čtvrtou příčku za špičkovými týmy v podobě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu.

Kromě výměny dodavatele pohonných jednotek u něj na pozadí loni došlo k velkým personálním změnám, a ještě letos získal několik posil včetně nového technického ředitele Jamese Keye, jenž přišel z Toro Rosso a jehož přínos se naplno objeví až příští rok, či angažování Andrease Seidela z Porsche, zatímco Pat Fry zamířil k Williamsu.

Ve Wokingu usilovně pracuje a majitelé chtějí svůj závodní tým dostat zpět na výsluní, proto také ohlásili stavbu nového aerodynamického tunelu. Ještě 2 roky však se však budou muset spokojit s tím, že své monoposty budou vyvíjet v německém Kolíně nad Rýnem u Toyoty.

McLaren začíná s vývojem budoucího MCL35 dříve než obvykle
A ještě jedna věc se letos změnila. "Práci na voze pro rok 2020 jsme zahájili už dávno. K přesunu došlo mnohem dříve, než minulý rok," prozrazuje nový šéf týmu Seidl. I když na budoucích vozech již pracuje i konkurence, McLaren tomu svému věnuje více zdrojů a brzy se začne na něj začne soustředit výlučně.

img-responsive

Odhalený McLaren MCL34 v Rakousku | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Nyní jsme v procesu plánování, kdy zcela zastavit vývoj současného vozu a přesunout všechny zdroje na nové auto, abychom v roce 2020 mohli dosáhnout dalšího pokroku," vysvětluje Seidl, jenž by se svým týmem chtěl brzy začít opět vyhrávat.

V současné době používá motor Renault, jenž sice nepatří ke špičce, ale zlepšuje se a neztrácí mnoho, a dokáže s ním porážet i jeho výrobce. Smlouva na pohonné jednotky McLarenu vyprší na konci roku 2020 před velkými sportovními i technickými změnami v F1.

Co potom? Přejde na motory Mercedes, když nyní Williams jedná o návratu k Renaultu? Nebo zůstane? "Je hezké slyšet, že Renault pokračuje v investování. Proto kvůli tomu nemáme bolesti hlavy. Jejich vývoj během minulé zimy byl velmi povzbuzující a poslední vylepšení vždy přinesla slibovaný pokrok," odpovídá vyhýbavě spokojený Seidl.

Pro F1news.cz nechtěl odpovědět ani na dotaz, zda by nemohl využít své bývalé vazby a do F1 přitáhnout nového dodavatele motorů: "Jsem teď zaměstnanec McLarenu, situaci Porsche nemůžu komentovat."

img-responsive

Andreas Seidl při rozhovoru s F1news.cz | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

McLaren se uvnitř musí ještě změnit
Nyní schopný manažer vede svůj tým ke změně mentality. Chce, aby byl odvážný tak, jak to pozoruje u špičkových týmů: "Kultura se musí změnit. Vždy povzbuzuji lidi, aby riskovali, a pak je chráním, když se věci nepodaří. Musíte jen zajistit, aby se chyby neopakovaly dvakrát," objasňuje svůj postoj.

"Pro mě je nejdůležitější vidět neustálý vývoj a pokračující zlepšování v továrně i na trati. Vybrat si svůj čas a zajistit, že půjdeme do detailů, pokud jde o metody a nástroje využívané ve vývoji, protože tohle je základ pro agresivní vývoj, který potřebujete při takové ztrátě."

"Musíme v týmu znovu vybudovat sebedůvěru a také být dostatečně odvážní při riskování nebo v rozhodování o odvážných konceptech. To dělají ostatní týmy s velkými zkušenostmi a sebevědomím, jako je Mercedes. Snížení té výkonnostní ztráty potrvá," říká Seidl.

"Když máte tak špatné roky, jako zažil McLaren, pak svým způsobem stojíte proti zdi. Veškeré ty změny za posledních pět let, kdy týmu uvnitř scházela stabilita - to nepomáhalo. V naší pozici musíme riskovat. K tomu ale potřebujete uvnitř určité sebevědomí, určitou kultura a ducha - a ty musíme znovu společně vybudovat.

Tím netvrdím, že by tým byl špatný. opravdu na mě zapůsobil všemi těmi dobrými výsledky letos, když jsem začal, pozitivní atmosférou a dobrým tempem. Je to nyní důležité vydat se tím směrem," má jasno šéf týmu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Dočká se McLaren příští rok vítězství? S vývojem budoucího vozu začal letos mnohem dříve

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 09.07.2019 18:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Maďarsku

S jakým zbarvením nastoupí Haas v Singapuru?

Mattia Binotto v Austrálii

Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

Valtteri Bottas v závodě v Itálii na Monze

Bottas se nevzdává. "Stále se může objevit jakákoliv příležitost"

Tým Toro Rosso při prvních předsezonních testech v Barceloně

Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Franz Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

Juan Pablo Montoya ve Velké ceně Brazílie 2005, v níž McLaren získal double

Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

Motor Mercedes za zády Williamsu FW42

"Extrémně konkurenceschopný motor, růžová budoucnost." Williams zůstává u Mercedesu až do roku 2025

Kimi Räikkönen při reklamní akci Shellu

Tankování ani dvě povinné zastávky se do F1 nevrátí

Charles Lecler (vlevo) se Sebastianem Vettelem na tiskové konferenci v Monze

"Neodepisujte Vettela," varuje šéf Mercedesu. Proč?

Tiskovka v Monaku

Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

Sergej Sirotkin s Renaultem RS18 při testu nových 18" pneumatik ve Francii

Začíná nová éra F1: Pirelli s Renaultem poprvé otestovalo 18" pneumatiky + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 12:00)
    • 2. Trénink (14:30 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll v kvalifikaci v Monaku

Stroll si je dobře vědom své největší slabiny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "S Leclercem v jednom týmu bych vycházel dobře," ujišťuje Verstappen

  2. Začíná nová éra F1: Pirelli s Renaultem poprvé otestovalo 18" pneumatiky + VIDEO

  3. Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

  4. Bývalý šéf Ferrari hodnotí situaci v italské stáji

  5. Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

  6. McLaren se po Monze musí dát dohromady. Jak hodnotí poslední verzi motoru Renault?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud