Dočká se McLaren příští rok vítězství? S vývojem budoucího vozu začal letos mnohem dříve

PH, 9. července 2019, 07:45 Google+

McLaren prozradil, že se již začal věnovat přípravám monopostu pro rok 2020 a přemýšlí o tom, že zastaví vývoj toho letošního a bude se mu brzy věnovat naplno. Vyplatí se mu tato investice a bude moci konečně bojovat o vítězství?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 09.07. 18:37) Napište svůj názor
Carlos Sainz s McLarenem MCL34 vyráží na startovní rošt

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 vyráží na startovní rošt | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Po výkonnostním propadu, který nastal v roce 2015 s přechodem na motory Honda, se britský tým až letos konečně dočkal pokroku a aktuálně drží mezi konstruktéry čtvrtou příčku za špičkovými týmy v podobě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu.

Kromě výměny dodavatele pohonných jednotek u něj na pozadí loni došlo k velkým personálním změnám, a ještě letos získal několik posil včetně nového technického ředitele Jamese Keye, jenž přišel z Toro Rosso a jehož přínos se naplno objeví až příští rok, či angažování Andrease Seidela z Porsche, zatímco Pat Fry zamířil k Williamsu.

Ve Wokingu usilovně pracuje a majitelé chtějí svůj závodní tým dostat zpět na výsluní, proto také ohlásili stavbu nového aerodynamického tunelu. Ještě 2 roky však se však budou muset spokojit s tím, že své monoposty budou vyvíjet v německém Kolíně nad Rýnem u Toyoty.

McLaren začíná s vývojem budoucího MCL35 dříve než obvykle
A ještě jedna věc se letos změnila. "Práci na voze pro rok 2020 jsme zahájili už dávno. K přesunu došlo mnohem dříve, než minulý rok," prozrazuje nový šéf týmu Seidl. I když na budoucích vozech již pracuje i konkurence, McLaren tomu svému věnuje více zdrojů a brzy se začne na něj začne soustředit výlučně.

img-responsive

Odhalený McLaren MCL34 v Rakousku | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Nyní jsme v procesu plánování, kdy zcela zastavit vývoj současného vozu a přesunout všechny zdroje na nové auto, abychom v roce 2020 mohli dosáhnout dalšího pokroku," vysvětluje Seidl, jenž by se svým týmem chtěl brzy začít opět vyhrávat.

V současné době používá motor Renault, jenž sice nepatří ke špičce, ale zlepšuje se a neztrácí mnoho, a dokáže s ním porážet i jeho výrobce. Smlouva na pohonné jednotky McLarenu vyprší na konci roku 2020 před velkými sportovními i technickými změnami v F1.

Co potom? Přejde na motory Mercedes, když nyní Williams jedná o návratu k Renaultu? Nebo zůstane? "Je hezké slyšet, že Renault pokračuje v investování. Proto kvůli tomu nemáme bolesti hlavy. Jejich vývoj během minulé zimy byl velmi povzbuzující a poslední vylepšení vždy přinesla slibovaný pokrok," odpovídá vyhýbavě spokojený Seidl.

Pro F1news.cz nechtěl odpovědět ani na dotaz, zda by nemohl využít své bývalé vazby a do F1 přitáhnout nového dodavatele motorů: "Jsem teď zaměstnanec McLarenu, situaci Porsche nemůžu komentovat."

img-responsive

Andreas Seidl při rozhovoru s F1news.cz | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

McLaren se uvnitř musí ještě změnit
Nyní schopný manažer vede svůj tým ke změně mentality. Chce, aby byl odvážný tak, jak to pozoruje u špičkových týmů: "Kultura se musí změnit. Vždy povzbuzuji lidi, aby riskovali, a pak je chráním, když se věci nepodaří. Musíte jen zajistit, aby se chyby neopakovaly dvakrát," objasňuje svůj postoj.

"Pro mě je nejdůležitější vidět neustálý vývoj a pokračující zlepšování v továrně i na trati. Vybrat si svůj čas a zajistit, že půjdeme do detailů, pokud jde o metody a nástroje využívané ve vývoji, protože tohle je základ pro agresivní vývoj, který potřebujete při takové ztrátě."

"Musíme v týmu znovu vybudovat sebedůvěru a také být dostatečně odvážní při riskování nebo v rozhodování o odvážných konceptech. To dělají ostatní týmy s velkými zkušenostmi a sebevědomím, jako je Mercedes. Snížení té výkonnostní ztráty potrvá," říká Seidl.

"Když máte tak špatné roky, jako zažil McLaren, pak svým způsobem stojíte proti zdi. Veškeré ty změny za posledních pět let, kdy týmu uvnitř scházela stabilita - to nepomáhalo. V naší pozici musíme riskovat. K tomu ale potřebujete uvnitř určité sebevědomí, určitou kultura a ducha - a ty musíme znovu společně vybudovat.

Tím netvrdím, že by tým byl špatný. opravdu na mě zapůsobil všemi těmi dobrými výsledky letos, když jsem začal, pozitivní atmosférou a dobrým tempem. Je to nyní důležité vydat se tím směrem," má jasno šéf týmu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Dočká se McLaren příští rok vítězství? S vývojem budoucího vozu začal letos mnohem dříve

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 09.07.2019 18:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly během Velké ceny Británie

"Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

Charles Leclerc v Silverstone před Maxem Verstappenem a svým týmovým kolegou

Leclerc svou jízdou ukázal, že ho Rakousko stále bolí, říká Verstappen, který "mohl skončit druhý"

Lewis Hamilton slaví vítězství v domácím závodě v Silverstone

FOTO: Parádní podívaná v Silverstone s vítězstvím Mercedesu a bouračkou Vettela

Max Verstappen u mechaniků Red Bullu

Dvě zastávky pod 2 sekundy - v boxech dominoval Red Bull, vítězila dvouzastávková strategie

Lando Norris  s McLarenem

Hamilton rozhodl v posledním sektoru, McLaren před Red Bully, Stroll na rovince 340,4 km/h

Lewis Hamilton v Silverstone

"Jeho gumy na to mít neměly." Hamilton na závěr přesto překvapil a zajel nejrychlejší kolo

Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po závodě: Vettel uznává svoji chybu, Verstappen netuší, jak dojel do cíle

Lewis Hamilton v kvalifikaci v Silverstone

Hamilton ovládl domácí Grand Prix, Vettel opět chyboval + VIDEO

Valtteri Bottas po kvalifikaci v Silverstone

FOTO: Sobota v Silverstone - Ferrari se dotahuje na Mercedes, ten vyhrává další kvalifikaci

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

ANALÝZA SEKTORŮ: Bottas překonal chybujícího Hamiltona i rekord. Kde ztrácelo Ferrari a na kolik zastávek se pojede?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll v kvalifikaci v Monaku

Stroll si je dobře vědom své největší slabiny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Pro Bottase to nebyl snadný úkol

  2. Marko dává Gaslymu ultimátum, ten však u Red Bullu dostává horší techniku než Verstappen

  3. Na úvod v Silverstone nejrychlejší Red Bull, Bottas předčil Hamiltona, Ferrari s velkou ztrátou

  4. Ferrari má po zmatcích ve vývoji vozu už jasno, Vettel v Silverstone očekává lepší víkend

  5. Haas v problémech. Jde o peníze a budoucnost

  6. Dočká se McLaren příští rok vítězství? S vývojem budoucího vozu začal letos mnohem dříve

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud