Ve Francii začíná nejlépe Hamilton, Ferrari s novým křídlem třetí, překvapuje McLaren

PG, 21. června 2019, 06:40 Google+

PAUL RICARD - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy zajížděly v úvodním tréninku před Velkou cenou Francie Mercedesy - čelo obsadili Lewis Hamilton s Bottasem, třetí skončil Charles Leclerc s Ferrari. Jeho ztráta ale již dosahovala téměř 4 desetiny sekundy. Jak dopoledne probíhalo?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 21.06. 15:50) Napište svůj názor
Lewis Hamilton si drží špičkovou formu

Lewis Hamilton si drží špičkovou formu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Na jezdce čekalo v 11:00 hod slunečné počasí s teplotou vzduchu 25 °C, asfalt měl 41 °C. Do prvního tréninku u Williamsu místo Russella nastoupil stejně jako v Kanadě Nicholas Latifi.

Pirelli přivezlo zlatý střed, tj. C2 - C4 pneumatiky ze svého portfolia. Podle svého šéfa Maria Isoly o něco tvrdší volba než loni pilotům na to umožní v závodě tlačit od počátku do konce stintů.

Týmy nasazují celou řadu vylepšení, která si hned zkoušeli. Sainz po instalaci zaznamenal jako první měřené kolo - 1:39,095 a 1:35,909 min na středně-tvrdé směsi, piloti Ferrari s novým předním křídlem se seřadili za ním: Leclerc 1:36,934 a Vettel 1:38,853 - oba na měkké.

Scuderia údajně přišla na fundamentální chybu v mapování aerodynamiky a zlepšila korelaci dat. Podle simulací mohla být o 3 desetiny sekundy na kolo rychlejší. Francouzská trať ji sice papírově nemá sedět, ale Mercedesu by s novými díly mohla být o něco blíže, pokud se tyto poznatky potvrdí na dráze.

Honda přivezla novou specifikaci (Spec 3) své pohonné jednotky (Kvjat kvůli tomu bude startovat z konce roštu), její nasazení urychlil také Renault - Spec B dostal ale pouze Ricciardo. Francouzský výrobce se totiž ve svém domácím závodě chce vyhnout penalizacím. Předvádí velký balík aerodynamických vylepšení skládající se z nového předního křídla, bočnic, bočnicových panelů, krytu motoru, podlahy a chlazení.

U obou motorů ale dochází jen k mírnému nárůstu výkonu, Red Bull se na větší skok od svého japonského partnera těší po letní přestávce v Monze. Kvůli změně motorů posunul koncovky výfuků vedoucí z obtokového ventilu nahoru blíže k zadnímu křídlu.

Se zajímavou zprávou přišel rezervní pilot Renaultu Sergej Sirotkin, jenž se dohodl s McLarenem a se souhlasem francouzské stáje bude stejnou úlohu zastávat i ve Wokingu. Všechny tři strany tento krok potvrdily.

Leclerc po 10 min zajel nejrychlejší čas (1:35,822), hlásil ale potíže: "Něco je strašně divné na pravé přední straně. Má pneumatika je mrtvá." Sainz na to ale vzápětí zareagoval o 7 setin lepším časem (1:35,752), jeho týmový kolega Norris předvedl kolo za 1:25,623 min.

Po půlhodině se předvedl Bottas s Mercedesem, na měkkých pneumatikách pilotům Mercedesu naložil 1 sekundu: 1:34,695. Verstappen jej záhy o desetinu předčí (1:34,595), ale přidat dokáže i Fin: 1:34,500 min. Vůz mu ale zatáčí na rovinkách mírně doprava, míří do boxů k úpravě sbíhavosti kol.

Haas přivezl také slušnou várku vylepšení včetně nových bočnic a krytu motoru, Grosjean měl opět smůlu - kvůli úniku vody musel čekat v garáži na to, než mu mechanici vůz opraví, a přicházel o cenný čas.

Kluzká trať se zlepšovala a po hodince se před Stříbrné šípy vyšvihl Gasly (1:31,271), ale i toho po minutě překvapil svým výkonem Norris - 1:34,110, oba na měkkých pneumatikách. Volantu se chopil Hamilton (1:34,106) a mladého Brita překonal o 4 tisíciny, Bottas ale znovu zaúřadoval - 1:33,779 min.

Piloti zajížděli velmi rychlá kola a pořadí na čele se měnilo: Verstappen 1:33,618, Bottas 1:33,618, Hamilton 1:33,272. O první pozici si to ke konci rozdávaly jen pilot Mercedesů (Hamilton 1:32,738 a Bottas 1:32,807), zatímco Ferrari zůstávala v garážích a ve výsledkové listině hluboko v poli.

Rudé vozy se rozjely až 10 min před koncem - Leclerc (1:33,111) se s novým balíkem dostal na třetí pozici a Vettel (1:33,790 min) testující nové křídlo se starou podlahou z dvanácté na pátou. Na Stříbrné šípy tedy ztrácely kolem 4 desetin sekundy, třetím nejrychlejším týmem je zatím Red Bull.

Ze středu pole překvapil McLaren, který s oběma vozy předčil tovární, notně vylepšený Renault, dobrou formou se blýskl také nováček Latifi, jenž si poradil s podstatně zkušenějším Kubicou.

Na rovinkách byly nejrychlejší Racing Pointy: 1. Stroll 329,9 km/h; 2. Pérez 328,5 km/h, 3. Kvjat 326,2 km/h; 4. Latifi 324,2 km/h; 5. Albon 323,9 km/h; 6. Hamilton 323,0 km/h.

GP Francie (Circuit Paul Ricard)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:32,738
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:32,807
3. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:33,111
4. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:33,618
5. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:33,790
6. 10 Pierre GASLY fraAston Martin Red Bull Racing1:34,091
7. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:34,110
8. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:34,261
9. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:34,540
10. 23 Alexander ALBON thaRed Bull Toro Rosso Honda1:34,804
11. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:34,809
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:34,810
13. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:35,063
14. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:35,326
15. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:35,410
16. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:35,522
17. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:36,102
18. 40 Nicholas LATIFI canWilliams Martini Racing1:37,147
19. 88 Robert KUBICA polWilliams Martini Racing1:37,172
20. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:37,620

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Ve Francii začíná nejlépe Hamilton, Ferrari s novým křídlem třetí, překvapuje McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 21.06.2019 15:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Williamsem FW42 v kvalifikaci v Maďarsku

"Mistrovský materiál," chválí Symonds nováčka Williamsu

Mattia Binotto letos převzal vedení celého týmu

Je pro Ferrari Binotto opravdu lepší než Arrivabene? Vettel se současného šéfa zastává

Ferrari přivítalo letní pauzu - dokáže se pochlapit a potrápit po ní své soupeře?

Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem

Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

Kevin Magnussen s Haasem VF-19

Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

Lando Norris v závodě v Maďarsku

Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

Charles Leclerc v tréninku v Maďarsku

Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

Robert Kubica s Williamsem FW42 v kvalifikaci na Velkou cenu Německa

Kubica potřebuje konzistentnější auto, v hodnocení posledního pokroku Williamsu je opatrný

Alexander Albon v kvalifikaci v Německu

Letní šok pro Gaslyho: u Red Bullu jej nahrazuje pilot Toro Rosso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel po penalizci přišel o vítězství

"Vettel neměl být penalizován, jasnější to bylo s Hamiltonem v Monaku 2016,"…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

  2. Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

  3. Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

  4. "Čtyři dobré závody ještě neznamenají, že je všechno fantastické," tvrdí šéf týmu F1. V čem je problém?

  5. Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

  6. Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud