ANALÝZA SEKTORŮ: Bottas předčil Hamiltona pouze v jednom místě, Ferrari na rovinkách nejrychlejší +VIDEO

Petr Hlawiczka, 25. května 2019, 17:15 Aktualizováno 25.5.2019, 20:00 Google+

MONTE CARLO - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých částech městského okruhu a co z toho můžeme vyvodit o jejich formě? Jak se chovaly pneumatiky a jaké strategie můžeme zítra očekávat?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 25.05. 22:46) Napište svůj názor
Pohled na trať v Monaku, část kolem bazénu

Pohled na trať v Monaku, část kolem bazénu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

První sektor začíná velice záludnou a úzkou zatáčkou Ste. Devote, do níž se obtížně brzdí a která je náročná na správný průjezd. Po klikatícím se stoupání do kopce piloti projíždějí středně rychlým úsekem kolem kasina a po vyhnutí se hrbolu v levé straně trati začíná před brzděním do Mirabeau druhý sektor.

Na jeho začátku se nachází nejpomalejší místo - vlásenka Faremont Hill. Po projetí dvou pomalých pravotočivých zatáček následuje nejdelší úsek na plný plyn vedoucí tunelem. 175 metrů před šikanou 10/11 s nejtvrdším brzděním se nachází speed trap - místo měření maximálních rychlostí.

Končí zatáčkou Tabac, která byla před 3 roky přesunuta o 2,5 m blíže k moři, proto je o něco pomalejší (což je ale kompenzováno rovnějším místem dále).

Třetí sektor začíná za první ze středně rychlých levotočivých zatáček před rychlou šikanou 13/14, kde je nádherné pozorovat monoposty na limitu prudce měnící směr, řítící se podél svodidel. V závěru přichází série pomalých zatáček: šikana 15/16 a dvě pravotočivé kolem kavárny Rascasse a nájezd na cílovou rovinku.

Mapa městského okruhu v Monaku

Mapa městského okruhu v Monaku | zdroj: Formula1.com

Nejrychlejší kolo a rekord okruhu vylepšil Hamilton, jeho týmový kolega jej předčil o 7 setin pouze v prostřední části. Brit si tak připsal již 85. pole-position kariéry a rázně vykročil za dalším vítězstvím. Bottas chce ale zítra tvrdě bojovat, meteorologové očekávají 60% šanci na déšť. Na této trati se ale moc velké změny v pozicích nedají očekávat.

Nejblíže Mercedesům byl Verstappen s Red Bullem, jeho ztráta ale dosahovala již půl sekundy, což je na tak krátkém okruhu téměř bez rovinek hodně. Podle Maxe je jejich deficit ale poloviční, jeho čas zkreslují studené pneumatiky, které se mu nepodařilo pro rychlé kolo v Q3 připravit.

Potvrdilo se tak, že Ferrari bude v Monaku až 3. nejrychlejším týmem - Vettel za časem Hamiltona zaostal o 8 desetin sekundy. Tým udělal obrovskou chybu, když Leclerca v Q1 nevyslal znovu na trať a Charles tak doma ostudně vypadl. Času i paliva přitom bylo dost, jde o další velké selhání stáje z Maranella.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Monaku

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Monaku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Solidní rychlost prokazoval Haas, jenž dnes byl nejrychlejším ze zbytku pole. Grosjean kvůli provozu (zbrzdil ho Gasly, což komisaři ještě řeší) vypadl ale už v prostřední části, Magnussen to nicméně dotáhl až do třetí řady.

Výborně si vedlo také Toro Rosso, které předčilo Renaulty i McLareny. Kvjat byl v součtu sektorů rychlejší než Ricciardem, nováček Albon mohl být před Sainzem.

Alfy Romeo dnes překvapivě vypadly trochu z role, pomalejší už byl jen Racing Point připravující velký balík vylepšení a Williams, jenž je stále v zoufalé situaci - jeho relativní ztráta na Mercedes byla ještě větší než v Barceloně, dosahovala téměř 5 %.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Monaku (v km/h)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Monaku (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na rovinkách dosahovalo nejvyšších rychlostí Ferrari, které zatím nehodlá měnit svůj koncept předního křídla i přesto, že by mu zřejmě více přítlaku na přední nápravě na úkor aerodynamické efektivity prospělo.

Vettelovi bylo za tunelem naměřeno 291,6 km/h, Stroll poháněný Mercedesem ztrácel 2,3 km/h, Norris s motorem Renault 2,5 km/h a nejlepší zástupce Hondy, která letos dostala všechna svá 4 auta do Q3 - již zmíněný Albon: 5,2 km/h.

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pirelli sice přivezlo to nejměkčí, co má (C3 - C5 směsi), přesto se však očekává jízda pouze na jednu zastávku. Středně-tvrdá je o 0,7 sekundy pomalejší, ta tvrdá přidává v časech na kolo ještě o 0,9 s více. Nejměkčí směs degraduje rychlostí 0,07 s/kolo a středně-tvrdá 0,03 s/kolo.

Ideální strategie vypadá takto: první stint na měkkých pneumatikách s přezutím na tvrdé po 10 - 22 kolech, poté jízda až do cíle. O něco pomaleji vychází alternativní jednozastávková strategie, tj. přezutí na středně-tvrdou po 18 - 25 kolech.

Grafický přehled nejrychlejších pneumatikových strategií pro závod

Grafický přehled nejrychlejších pneumatikových strategií pro závod | zdroj: Pirelli

Ta dvouzastávková už je rozhodně pomalejší a týmy se jí budou vyhýbat: přechod z měkké směsi opět na měkkou po 10 - 12 kolech a po druhém stintu o 10 - 12 kolech přezutí na tvrdou směs.

Ztráta při průjezdu boxovou uličkou oproti normálnímu kolo činí 20 sekund, v případě safety-caru či virtuálního safety-caru jen 12 sekund. V letech 2007 - 2018 safety-car vyjížděl v 86 % závodů.

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod | zdroj: Pirelli

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Bottas předčil Hamiltona pouze v jednom místě, Ferrari na rovinkách nejrychlejší +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 25.05.2019 22:46 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem

ANALÝZA SEKTORŮ: Verstappen o 39 tisícin před chybujícím Leclercem, jenž dominoval na rovinkách +VIDEO

Max Verstappen a Sebastian Vettel ve vzájemném rozhovoru

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Máme rychlost, máme výkon, jsem optimistou," libuje si Vettel

Max Verstappen může v zítřejším závodě získat třetí triumf v sezóně

Pole-position v Brazílii patří Verstappenovi, Mercedes odstartuje až z druhé řady

Startovní rovinka v Brazílii

GRAFIKA: Startovní rošt v Brazílii - Verstappen v 1. řadě před Vettelem, Leclerc putuje dozadu

Lewis Hamilton v závodě v americkém Austinu

Ve třetím tréninku byl nejrychlejší Hamilton před Verstappenem

Sebastian Vettel po závodě v Japonsku

Je smutné, jak rychle dnes lidé soudí, říká Vettel

Sebastian Vettel v kvalifikaci v americkém Austinu

Druhý trénink nejrychlejší Vettel před Leclercem, Kubica a Kvjat havarovali

Alexander Albon v kvalifikaci v americkém Austinu

Úvodní mokrý trénink ovládl Albon. Pak ale havaroval

Valtteri Bottas při oslavách konstruktérského titulu s Mercedesem

Bottase srovnávání s Rosbergem už nudí, na poražení Hamiltona má svůj tajný plán

Robert Kubica v F1 příští rok zůstane, i když ne jako závodní pilot Williamsu

Haas trpělivě čeká na rozhodnutí Kubici

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton byl ze zisku pole position na této trati nesmírně nadšený

V kvalifikaci vítězí Hamilton před Bottasem, Leclerc po špatném rozhodnutí…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

  2. Je smutné, jak rychle dnes lidé soudí, říká Vettel

  3. Kdo je podle Alonsa nejlepším jezdcem současnosti?

  4. Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

  5. Ferrari v podezření: Honda volá po "čistém" souboji, v roce 2020 chce titul

  6. Haas trpělivě čeká na rozhodnutí Kubici

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud