Vyhrát letos všechny závody? Nemožné, zní z tábora Mercedesu

Robert RoBertino Pavelka, 18. května 2019, 12:00 Google+

Mercedes zatím válcuje své soupeře včetně nejočekávanějšího oponenta deprimujícím způsobem - pět vítězných double v pěti úvodních závodech, to je výsledek, který nahání vrásky nejen do tváří ostatních týmů, ale i organizátorů Grand Prix.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 21.05. 17:55) Napište svůj názor
Toto Wolff má důvod k radosti, ale příliš dopředu zatím hledět nehodlá.

Toto Wolff má důvod k radosti, ale příliš dopředu zatím hledět nehodlá. | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Co si budeme povídat, jen málokdo chce jít na nějaký sportovní podnik a dopředu vědět, jak všechno dopadne. V letošní sezóně si fanoušci F1 mohou vsadit jen na jednu proměnnou - vyhraje Bottas, nebo Hamilton? A jak ukázaly poslední dva závody, tak i tato tajenka se pomalu začíná vyjasňovat. Logicky se tedy naskýtá otázka - zdrtí Mercedes své okolí takovým stylem, aby v roce 2019 nebyl v kolonce vítěz zapsán jiný tým?

Na podobnou otázku reagovali u Ferrari, kde bylo mnoho důvodů leccos vysvětlovat po nevydařené Grand Prix Španělska, kde snad očekával obrat nebo aspoň vyrovnání sil. Záhy po vyjádření italského týmu se k celé věci vyjádřil i Mercedes, snad i tak trochu ve snaze si pootevřít zadní dvířka, kdyby se velice smělá představa nenaplnila.

"Vyhrát všechny závody? Ne. Především si myslím, že musíme zůstat pokorní a stát nadále oběma nohama na zemi. Doposud jsme předváděli fantastické výkony a dosáhli pěti double, ale to nám pořád nic nezaručuje. Důležitá nejsou slova, ale způsob myšlení. Další dva týdny budou opravdu hodně náročné. Loni jsme v Monaku nepředvedli nejlepší výkon. Pamatujete si, jak silný byl Daniel Ricciardo na Red Bullu? Jel si tehdy svou vlastní ligu. Musíme nadále postupovat krok za krokem. Další závod pro nás na papíře vypadá podstatně náročněji," bere si slovo šéf Mercedesu Toto Wolff.

img-responsive

Charles Leclerc měl letos dvakrát smůlu na patách | foto: Scuderia Ferrari

Je třeba připustit, že ve dvou z pěti závodů Ferrari Stříbrným šípům notně ulehčilo jejich výhru. Ale to je ono pověstné kdyby - jinak by Charles Leclerc vyhrál v Bahrajnu, kde nováček v Maranellu dominoval, jenže postihly ho potíže s motorem a stupně vítězů obhájil jen díky safety caru po dvojím odpadnutí Renaultů v závěru závodu. Nadějně to vypadalo také v Baku, ale tam reprezentant Monaka rozmetal své šance havárií v kvalifikaci. 

Mattia Binotto se rovněž necítí poražen: "Nikdy se nevzdáme. Teď je naším hlavním cílem přistoupit k závodu lépe než ve Španělsku. Každý okruh je jiný, což ve srovnání Monaka a Barcelony je naprosto zřejmé. Náš vůz má své jak slabé, tak i silné stránky. Na nějaké prognózy je pořád ještě příliš brzy."

Ani Christian Horner si nemyslí, že by Mercedes tuto ojedinělou misi dotáhl do úspěšného konce. "Silně pochybuji o tom, že lze získat v jedenadvaceti závodech pokaždé vítězství. Ano, nikdy neříkej nikdy, ale to už by byl pořádný úspěch. Nelze ale pominout, že to je zatím Mercedes šampionát. Vždyť na maximální skóre mu chybějí pouhé tři body," připomněl šéf Red Bullu. Ony tři bodíky jsou bonusové za nejrychlejší kolo, jinak by byl stuttgartský tým stoprocentní.

img-responsive

Alberto Ascari v roce 1952 rovněž dominoval | foto: Pirelli

Podobně spanilou jízdu předvedl Mercedes v roce 2016, kdy se mu nepodařilo z 21 Grand Prix vyhrát pouhé dvě - ve Španělsku se po startu Hamilton a Rosberg vyřadili po vzájemné kolizi, v Malajsii ztratil Rosberg možnost bojovat o vítězství po penalizaci a Hamiltona postihl defekt motoru. Památný byl rovněž rok 1988, kdy McLaren nevyhrál z šestnácti závodu jeden jediný - v Grand Prix Itálie chyběly Sennovi k vítězství dvě kola, když se mu do cesty připletl Jean-Louis Schlesser (Prost odpadl už v průběhu závodu pro poruchu motoru). Dominantní byl rovněž Alberto Ascari na voze Ferrari v roce 1952, který z osmi závodu vyhrál šest; do úvodní Grand Prix ve Švýcarsku italský tým nenastoupil a výjimka v podobě účasti v 500 mil INDY skončila pro Itala defektem.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Vyhrát letos všechny závody? Nemožné, zní z tábora Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 21.05.2019 17:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toto Wollf a Dieter Zetsche se radují z vítězství po závodě v Monze

Alonso a Mercedes? Wolfova odpověď zní jasně

Red Bull

Další názor pilota ze staré školy. Bude Alan Jones pokračovat v roli závodního komisaře?

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nick Yelloly v rámci sezónních testů v Barceloně

Racing Point plánuje před letní pauzou představit téměř nové auto

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud