Marko o problémech Ferrari: Nejen chlazení a nastavení, doplácí i na zpřísnění motorových pravidel

Petr Hlawiczka, 28. března 2019, 06:20 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hovoří o důvodech, proč Ferrari překvapivě nebylo v Austrálii ve formě a skončilo bez pódia až za nimi.

Počet komentářů:  49 komentářů (Poslední 28.03. 22:44) Napište svůj názor
Charles Leclerc s Ferrari SF90 v kvalifikaci na GP Austrálie 2019

Charles Leclerc s Ferrari SF90 v kvalifikaci na GP Austrálie 2019 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Je celkem jasné, že Ferrari nebylo výkonné. A také Haas. Nevíme to přesně, ale myslím si, že jen snížili výkonnost, protože měli problémy s chlazením. Haas byl najednou pomalejší" než v testech při dlouhých jízdách ve srovnání se zbytkem středu pole.

Vettel ztrácel i na měkčích pneumatikách v závodě, což podle Marka nasvědčuje, že měli také problém s nastavením: "Jedním příznakem je to, že byl Leclerc na bílých [tvrdých] pneumatikách rychlejší než Vettel na žlutých [středně-tvrdých]."

"To znamená, že něco není v pořádku. Vettel zajel jen tři částečně rychlá kola, pak jeho tempo opadlo. Ferrari kvůli teplotě a jejich degradaci pneumatik na žluté směsi nepředstavovalo žádné nebezpečí. My jsme s degradací na druhou stranu neměli žádné potíže, a to jsme ani nejezdili na limitu," upozorňuje odborný poradce Red Bullu.

img-responsive

Soupeři očekávají, že Ferrari bude tento víkend mnohem silnější | foto: Scuderia Ferrari

Podle něj na výpadek formy Ferrari neměla dopad aerodynamická filozofie či hrbolatost okruhu v Albert Parku: "To se podle mě zveličuje. Přední křídlo víceméně ovlivňuje koncept vozu. Ale jsou další věci, které v přední části vozu také hrají roli. Existují různé koncepty, pokud však jde o závodní rychlost, tak byl Bottas o krok před zbytkem. Ferrari bylo na stejné úrovni s námi."

A soudí, že Ferrari doplácí i na zpřísnění pravidel v oblasti motorů a využívání maziv: "FIA velmi dobře zareagovala a zavřela několik děr nebo je přinejhorším minimalizovala. Díky tomu již neexistují ty špičky v rychlosti, které mělo Ferrari na posledních 25 či 30 % rovinek. To je fajn," pochvaluje si Marko.

Stáj z Maranella však netrápily jen potíže s chlazením - ty byly drobností ve srovnání se špatnou korelací dat, kvůli které nefungovaly doporučená nastavení a závěry z jejich simulátoru. To vedlo k špatnému nastavení vozu, vyššímu opotřebení pneumatik i spotřebě paliva. Podle šéfa týmu Mattii Binotta se jim al tyto problémy podařilo vyřešit a v Bahrajnu budou znovu ve formě.

Vytisknout

Diskuze: Marko o problémech Ferrari: Nejen chlazení a nastavení, doplácí i na zpřísnění motorových pravidel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 28.03.2019 22:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 49 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v náročných chvílích s Ferrari podle Montezemola moc nedržel, na rozdíl od jiných šampionů, jakými byli například Michael Schumacher či Niki Lauda

Montezemolo o Alonsovi: "Když nevyhrával, pak s týmem moc nedržel." Španěl hned…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud