Již v předsezónních testech, do nichž nastoupil se zpožděním, byl Williams o dvě sekundy na kolo pomalejší a jeho zástupci nikterak netajili, že jejich forma není dobrá. Tým musel před prvním závodem narychlo upravovat některé věci (zrcátka, přední zavěšení), protože nevyhovovaly technickým předpisům.
Před odjezdem do Melbourne jej najednou opustil technický ředitel Paddy Lowe (momentálně se řeší právní věci) a v kvalifikaci na Velkou Austrálie se ukázalo, ztráta monopostu FW42 poháněného špičkovým motorem Mercedes dosahuje téměř 4 sekund!
V Grove nyní usilovně pracují na tom, aby zvýšili jeho výkonnost a podle Russella se jim v tom daří - odhalili fundamentální problém, jehož vyřešení by jim mohlo pomoci získat rychlost. Řešení však zabere nějakou dobu, zlepšení nepřijde přes noc.
"Je tam fundamentální slabina, o které nechci veřejně hovořit. Rozumíme tomu, o co jde. Neznamená to ale, že se v pondělí probudíme a opravíme to," upozorňuje 21 britský pilot.
"Změnit něco tak zásadního zabere měsíce vývoje, práce na simulátoru a přepracování konstruktéry - to vše se nyní musí udělat. Žel půjde o několik závodů, než budeme moci bojovat. Tak na tom momentálně zkrátka jsme," krčí rameny.
"Jakmile ten zásadní nedostatek odstraníme, tak dojde k velkému skoku. Zřejmě budeme stále na roštu vzadu, ale budeme mít šanci bojovat. Momentálně fakt nemáme žádnou šanci, protož zaostáváme příliš," přiznává Russell.