DISKUZE K ČLÁNKU Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

Výkony Williamsu jsou letos velkým zklamáním. Jeho vůz FW42 je jasně nejpomalejší ze všech, podle jezdce Georgea Russella se ale týmu podařilo odhalit jeho základní problém.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 28.03.2019 17:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 25.03.2019 14:05
… a teď si trošku rejpnu: co jako fanouškové… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 25.03.2019 14:27
Pokud se takový McLaren stane B-týmem co si bude… »
» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 25.03.2019 14:32
souhlasím. jde totiž o to, že dneska je vše v F1… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    176.97.15.XXX
    To je tezky...Williams jezdi posledni...tak at radeji skonci?

    A ona je snad varianta ze nebude nekdo posledni?

    Vzdycky bude nekdo posledni...

    Ze je posledni prave Williams ne.rzi a nestve nikoho vic jak jeho fanousky...ale takova je momentalni realita.

    Mimo jiny je ta realita takova proto, protoze dnes mame celou radu tzv. B-tymu. Zacal s tim Redbull, nyni uz ma dva B-tymy i Ferrari. Bohuzel nejde o klasicke odberatele pohonne jednotky a pripadne dalsich casti (napr. prevodovky), ale mnohem vic casti auta...a hlavne...tyto B-tymy pusobi jako testovaci a sbiraji svemu hlavnimu tymu data. Na svuj vuz tak bez velkych nakladu dostanou funkcni casti monopostu spickoveho tymu.
    Jo neni na tom nic spatneho...vzdyt neco podobneho kdysi fungovalo. Otazka zni...nyni tymy jako TR, Haas a Alfa Romeo s nizkym rozpoctem (diky castecnemu know hou top tymu jezdi bez problemu ve skupine za top tymy...no a otazka zni jestli jim to bude stacit. Treba Haas uz se vyjadril ze z dlouhodobeho pohledu zacina byt ohrozena jejich ucast v F1 kvuli tomu ze nechteji pouze jezdit ve stredu pole a dojizdet na 7-10 miste.

    Williams a McLaren jsou nyni v tezke situaci...oba tymy maji slavnou minulost a oba se citi byt tymy ktere maji bojovat o nejvyssi pricky. Jsou to konstrukteri a jejich dlouhodobym cilem je snazit se vyhravat. Oba jsou bohuzel bez tovarni podpory a oba tyto tymy bojuji s tim ze v soucasnem systemu jsou v pomerne vyrazne nevyhode. Oba tymy maji velky bedostatek ve vedeni...jejich ambice je uvrhly do situace z ktere nejspis momentalne nelze vyjit uspesne.

    Musely by jit cestou B-tymu...Williams s Mercedesem, McLaren momentalne jedine s Renaultem. To by je podle me posunulo na predni mista ve stredu pole...ale dal uz nic...ambice vitezu sampionatu by se museli naprosto zretelne vzdat.

    A tak se nedivim...ze nechteji...nesou si sebou slavnou historii...jsou to sampioni a vitezove...a prave toho se nechteji vzdat.

    U McLarenu jsem v minulosti vedeni mnohokrat kritizoval...meli smlouvu s Hondou...jejich sance byly velmi solidni...ale chybovali a take prilis spechali.

    Williams postavil velmi slusnej vuz v roce 2014...pak zil z tohoto konceptu nekolik let...a soucasne tezil prirozene z motoru Mercedesu. Pak vzhledem ke stale klesajici vykonnosti angazoval Lowa a vsadil na jednu kartu...postavit novej vuz na urovni top tymu. To se bohuzel nepovedlo...jak loni, tak letos. I kdyz se zda ze letos je auto paradoxne (ponekud divne vypadajici tvrzeni s ohledem na tu hrozivou ztratu) lepsi nez loni...jen se museji vyporadat s pozdejsim dokoncenim vozu a hlavne odchodem Lowa. Williams potrebuje nejakeho noveho Heada...nekoho kdo bude pro tym dychat a dokaze pracovat s tim co ma Williams k dispozici a z toho vymackat maximum.
    V pripade Lowa mam ten dojem ze nedokazal po letech kdy pracoval v tymech s mnohem vetsim rozpoctem pracovat s omezenymi moznostmi v Grove. Kdyz je clovek zvyklej na to ze ma na vsechno sne oddeleni...a ze kdyz je treba...tak se v podstate jen luskne prsty a tym pribere lidi vytvori cele oddeleni aby se vyresila zalezitost v kontextu celeho tymu v podstate velmi titerna...to se pak slozite prechazi na system kdy je lidi mene a aby se zvladaly narocne situace je treba je dokazat motivovat...ne az tak penezma...ale tim aby se citili soucasti neceho vetsiho...aby zili svym tymem. Zda se mi podle tech informaci co prosakly z Grove ven...ze Lowe asi nezvladl svoji roli lidra a motivatora.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Tak vždy bude někdo poslední, ale je velký rozdíl být poslední s odstupem 2 sekund na předposledního, nebo být poslední, ale přitom většinu sezony bojovat mezi řekněme mezi 7-10 místem v týmech.

      Tak zvané B-týmy jsou týmy, které mají majetkové provázání na A-tým, a to je zatím jen RedBull - TorroRosso.

      Týmy jako Haas, AlfaRomeo či FI odebírají od dodavatele motorů ještě další komponenty, to je ale automaticky nestaví do pozice týmů více závislých na automobilce. Vzpomínám jak v letech minulých týmy které brali jen motor, při hlasováních panáčkovali podle toho jak automobilka pískala... takže o tomhle to fakt není.

      Čistě z technického hlediska pokud tým koupí komplet motor, převodovka zavěšení tak má sladěné řešení, které bude z 99% výkonnější, než to co si sám zbastlí, tudíž pokud chce mít tým větší výkonost, a bojovat o lepší příčky, musí jít dnes touto cestou. Tím že trvá na vlastních řešeních s omezeným rozpočtem, se z potencionálního boje o titul vylučuje.

      A pak je zde ten historický fakt, že i Williams jako první skutečně vlastní vůz co postavil byl FW-6, vše co používal roky předtím kopil či se na výrobě maximálěn spolupodílel. Tudíž bych tento způsob fungování týmu neodsuzoval.

      Pokud jde o Williams, vše bude záležet na tom jak přežije letošní a pokud možno i příští rok, a také na tom co se dohodně s Liberti Media. Zatím to vypadá na rozpočtový strop 180 mega v roce 2020 a 40 mega pro Ferrari jako bonus, v roce 2022 pak finálně na 135 mega strop a bonus stále 40 mega pro Ferrari. Alespoň taková má být nabídka od Liberty Media.

      Osobně si myslím, že čím níž ten strop klesne, tím méně se budou ochotny top týmy dělit o svá elitní řešení, a tudíž to výkonnostně napříč polem bude plus mínus pořád stejně.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Ještě bych dodal, že pokud bude omezený rozpočet 135 mega, tak až za pět let, a že je to pro současný Williams nedosažitelná hranice. A i kdyby těch 135 mega měli, tak je podle ěm výhodnější koupit špičkovou převodovku a zavěšení za méně peněz, než si ji sám vyvinout, a uspořené peníze vložit do jiných částí vozu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        37.48.37.XXX
        Z principu jsem se vyjadril k tomu ze " posledni tym je ostuda a nemel by vubec jezdit". Proto jsem poukazal na holy fakt ze vzdycky nekdo musi byt posledni. A ztrata Williamsu (mereno v kvalifikaci) ani nebyla 2 vteriny)...krom toho mame za sebou prvni zavod...a Williams byl tim kdo zmeskal vcasny nastup na testy...coz jeho vykonnost ovlivnilo.

        Co se tyce B- tymu...Sauber uz je Alfa Romeo a ta je spojena s Fiatem a Ferrari...v Sauberu sa zaucoval Leclerk a v "Sauberu'" je ted Kimi...spojitost s Ferrari je vic nez zrejma.
        Haas sice majetkove s Ferrari nic nema...ale uz prvni rok se spekulovalo ze ho Ferrari neprimo vyuziva k testovani dilu. TR loni testovalo motor Honda zcela otevrene pro Redbull.

        Mas pravdu...kdysi melo 80% pole ismivalec Cosworth a stejne tak prevodovku Hewland. Dokonce Frank Williams zacinal tak ze kupoval cela auta...tusim De Tomasso a Brabham.
        Ale Cosworth a Hewland byly nezavisly dodavatele...stejne jako spousta dalsich vyrobcu komponent.
        To co sledujeme nyni je neco jinyho...B-tymy jsou tymy druhe kategorie...nemaji sabci na nic vic nez stred pole.

        Pletes si pojmy...zadny tym ktery bude mit rozpocet cca 130 mil. (coz je nejakej momentalni prumer) nebude bojovat o titul. Uz jen z principu...kdyz top tymy maji cca 3 x vetsi rozpocet.

        Abys to chapal...ja ti nerozporuju to ze cesta B-tymu je spatna...jen to ale neni uplne tak jak ty a dalsi pisete. Williams a McLaren se nechteji s pozici pouhych ucastniku smirit...to je vse.

        Jak psal "tom11"...chceme sledovat B-tymy ktere krouzi do poctu nebo souboj konstrukteru?

        Co se tyce financniho stropu...obavam se ze nedojde k zasadni naprave...tzn. spravedlivemu rozdelovani penez. Leda by me Liberty hodne prekvapila...

        Osobne si myslim ze Williams a Mclaren jsou dost blizko uplnemu konci v F1. Pokud nenarovna nova smlouva ty penize a sance na skutecny uspech.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Pojmy si nepletu, to že dnes nestačí 135 mega na boj o titul je jedna věc, ale čistě teoreticky by mohlo, pokud za to postavíš lepší auto než tým s větším rozpočtem.

          Ale já hovořil o 135 milionech které budou tvořit finanční strop v sezoně 2023, a to je pět let, a těch pět let musí nějak Williams urazit.

          Buďto půjde svou současnou strategií, bude se plácat na chostu, bude technicky pozadu, sponzoři ztratí zájem atd. A nebo se pokusí zapracovat na výkonnosti i tím že koupí více kvalitních komponent, méně toho vyvine sám, bude mít lepší výkonnost a bude mít více sponzorů a více peněz od LM.

          Hlavně je třeba si uvědomit, že odebírání motoru s převodovkou a zavěšením, neznamená že bude do konce světa B-tým. Pokud se pravidla po roce 2020 skutečně změní, bude šance se pak postupně zvednout, opět si "vše" dělat sám, a zvyšovat svou konkurenceschopnost. Ale nejdříve se toho musí tento tým dožít, a to je ten základní problém.

          PS. souboj konstruktérů začíná kde? Motory si týmy nedělají, řídící jednotku si nedělají, brzdové komponenty si také obvykle nedělají, pneu si také nedělají...někteří kupují i převovku... a někteří kupují i zavěšení... a tady bych připomenul, že Sauber koupil loni i tu převodovku a zavěšení, a byl v poháru konstruktérů před Williamsem. A o to snad v tom poháru jde, být co nejlepší, a nebo ne?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            176.97.15.XXX
            Pojmy si pletes...jedna vec je soucasna realita...a tady tym s tretinovym rozpoctem nema sanci bojovat s top tymy. No a druha vec je jak jsi nastinil budoucnost...jenze tady neni zatim nic jiste...a da se spis predpokladat ze top tymy v cele s Ferrari si budou chtit vydobyt zase mnohem lepsi postaveni a vyhody.

            Jediny co zatim dava smysl je to ze treba Williams je ted v pozici kdy se musi snazit prezit do podpisu nove dohody. To mas pravdu...

            Ale jinak me reakce McLarenu (ze bude vubec zvazovat setrvani v F1) opet o neco vic presvedcila ze nic moc se nezmeni...a pokud tymy jako McLaren a Williams nesezenou nejakou tovarni podporu...nejspis v F1 skonci.

            I kdyz je to hodne odvazna myslenka...myslim ze McLaren s Williamsem by meli vytvorit alianci a spolupracovat. Ferrari si totiz vzdycky bude hrat na sebe, Mercedes je nemeckej, Renault francouzskej...Redbull je Redbull. McLaren a Williams jsou anglicke tymy...preziti by melo dat stranou jejich rivalitu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Pokud jde o finance, tak mě vadí že tam má zůstat ten úplatek pro
          Ferrari ve výši 40 milionů. Pokud jde o rozpočtový strop, nejsem ani jeho zastánce, ani vyložený kritik, rozpočtový strop má své zjevné výhody, ale i zjevné nevýhody. Ale je to svobodná věc každého týmu, jestli podle toho bude ochoten hrát či nikoli.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            90.177.218.XXX
            To me vadi taky...zvyhodnovani Ferrari.
            Kdyz chteji ohodnotit historicky prinos...at hodnoti...ale vsechny. Napr. za pocet startu a nebo pocet titulu v PK.
            Ja chapu ze Ferrari je jedina znacka ktera se ucastni F1 od zacatku (1950)...ale uprimne...nikdo neni nenahraditelny...to ze F1 = Ferrari je lez kterou predevsim fanousci Ferrari pouzivaji.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    To je tak, když tým vede ženská... 13

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    … a teď si trošku rejpnu: co jako fanouškové uvidíme raději? trápící se tým se ztrátou dvě vteřiny na kolo na předposledního, ale s vlastním ( i když chybným ) vývojem, nebo tým, který sice sdílí nějaké součásti a informace s jiným, ale bojuje úspěšně ve špici středu pole?

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Historický odkaz týmu je důležitá hodnota. Historický úspěch nikdo nikomu nevezme a je důležité pamatovat na velká vítězství.
      Je tu ale velké ale. Historie je nic pokud není podpořena současností. Tak to cítím já. Williams, kdysi slavný tým, ale dneska tým do počtu a v podstatě k ničemu. Tvrdě napsáno ale tak to vidím já.
      Osobně třeba vidím rozdíl mezi Williamsem a Mclaren. Někteří tvrdí, že jsou oba na ústupu. Osobně věřím Mclarenu, že od roku 2021, pokud dobře restartují tým, se můžou zařadit minimálně zpět mezi širší špičku. Naopak Williams bude skomírat. Tam už je jediné řešení odkup. (Mercedesem?)

      Takže abych odpověď na otázku, na 100% raději Haas než dnešní Williams.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        souhlasím. jde totiž o to, že dneska je vše v F1 tak složité, že to už bohužel nejde dělat tak, jako dřív. miluju a ohromně obdivuju garážisty. Copersucar, Shadows Hesheth…. Ale upřímně řečeno - jak by ta tom byl takový tým dneska, když Williams je se svou tradicí, historií a dřívějšími úspěchy tam, kde je?
        aby bylo správně rozuměno. rozhodně nejsem pro jakoukoli unifikaci v F1. Ale pak je nutné nastavit pravidla tak, aby měli všichni, kdo splní nějaké základní zadání alespoň jakousi šanci na úspěch. byl jsem odpůrcem finančních stropů, ale bez nich to asi opravdu nepůjde, pokud tedy nebude jezdit po trati několik klonů ferek, mercedesů a RB a pak s odstupem "malí konstruktéři" McL, Williams….

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          90.182.169.XXX
          Záleží také jak definuješ klon, protože letos je Haas dost odlišný od Ferrari 04

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            to jo, nazývat to můžeme různě - "B"tým, klon, kopie.... ale všichni víme, jak je to myšlené 03 to, že letos vypadá odlišně neznamená, že třeba naopak pro Ferka něco "netestují". 04

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        85.158.196.XXX
        Napsal si to naprosto výstižně. 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Pokud se takový McLaren stane B-týmem co si bude jen kupovat co se dá tak nevidím jediný důvod proč bych mu měl v konstruktérském světě F1 fandit. To je lepší když se McLaren zaměří jen na Indy kde si prostě nakoupí co ostatní a můžou bojovat o vítězství, nebudou tam dělat jen kompars konstruktérským týmům.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        je otázkou, co by jsi poznal, kdyby nakoupili např. monokok, zavěšení, motor a převodovku stejně kupují... nepoznáš nic a pořád je máš za plnohodnotného konstruktéra, dokud to auto vypadá jinak než ostatní a vzhed je v podstatě aerodynamika a to zůstane stále důležitou částí vývoje, ale drahé věci co stejně divák neocení, by týmy měli mít možnost nakoupit, ne nutnost, ale možnost a tam je cesta na úspory...

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          176.97.15.XXX
          Kdyz budes B-tymem...nikdy nebudes v pozici ze bys mohl pomyslet na zisk sampionatu.
          Za soucasneho stavu je to bohuzel tvrda realita.

          Jak McLaren, tak Williams stale chteji byt vitezi...jakkoliv se jim uz dlouhodobe z tohoto pohledu totalne nedari...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        85.158.196.XXX
        V Indy mají všichni stejné šasi a aero, na výběr jsou dva dodavatelé motorů +- o stejném výkonu... tam bude McLaren jen názvem, nikoli konstruktérem.

        Ve Formuli 1 má McLaren pořád velký prostor na vlastní invenci... a to i když koupí motor s převodovkou a zadním zavěšením.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          37.48.2.XXX
          Tak Indy ma dva dodavatele motoru...vlastne nezavisle...F1 takhle za soucasneho stavu (podle me ale nikdy) fungovat nemuze.
          Protoze v Evrope je jina mentalita, jina historie...a mame v F1 Ferrari. Ani teoreticky si neumim predstavit Ferrari bez vlastniho motoru...a nebo ze by nekdo s motorem Ferrari porazil prave Ferrari.
          McLaren se muze v Indy realizovat...po americku...to znamena podle jejich reguli.
          V F1 jsou dva ze tri neuspesnejsich a nejslavnejsich tymu ve slepe ulicce.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama