K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

Petr Hlawiczka, 18. května 2018, 06:40 Google+

Francouzský výrobce jezdí stále se starým motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) z roku 2016. Proč odkládá nasazení podstatně lehčí, nové verze, a jaké má cíle pro letošní ročník F1?

Počet komentářů:  66 komentářů (Poslední 22.05. 10:06) Napište svůj názor
Carlos Sainz s Renaultem RS18

Carlos Sainz s Renaultem RS18 | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Problémem v případě Renaultu je spolehlivost. Na dynamometru se mu totiž ještě nepodařilo s novým MGU-K ujet požadovaných 8 000 - 10 000 km, aby jej mohl nasadit pro zbytek sezóny.

Váha šla dolů, ale spolehlivost stále pokulhává
"Nemáme přesný cíl, kdy jej nasadit. Spíše bych řekl, že to uděláme, až bude připraven. Jde o spolehlivost, aby MGU-K zvládlo to, co potřebujeme," říká Rémi Taffin, jenž má jako technický ředitel ve Viry na starost továrnu na motory.

Loni v předsezónních testech novou verzi MGU-K vyzkoušeli, ale chyběl mu "ten poslední kousek prověření." A až do konce ročníku k nasazení nové specifikace přes několik odkladů nedošlo. MGU-K rekuperuje energii při brzdění a dodává na kola elektrickou energii z baterií. Jde tedy o základní výkonnostní součást ERS systému, která je během závodu hodně zatěžována.

img-responsive

Motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) Mercedesu | foto: Craig Scarborough

Podle pravidel nesmí vážit méně než 7 kg, ovšem stará verze, kterou Renault stále používá, je o několik kilogramů těžší než ta nová, kterou mají ve vývoji. Větší vylepšení motoru chce nasadit v Kanadě, v sedmém z 21 závodů letošního kalendáře. Zatím to však vypadá, že nové MGU-K tam nedorazí.

"Spolehlivost má vliv na to, kdy jej nasadíme. Pokud k tomu dojde v sedmém závodě, pak 13 dalších nezvládne, takže bychom museli nasadit třetí kus a obdržet penalizaci," vysvětluje Taffin.

Cíle Renaultu - do konce roku se dotáhnout na Mercedes a Ferrari
Šéf týmu Cyril Abiteboul před nedávnem prohlásil, že to, co mají ve vývoji, převyšuje současnou ztrátu na špici. Letošní pohonnou jednotku stále neprovozují na maximu její výkonnosti a Taffin věří, že ještě letos díky motoru zrychlí "o půl sekundy."

img-responsive

Renault v průběhu sezóny chystá velká vylepšení, jenže Ferrari ani Mercedes na něj nebudou se založenýma rukama čekat | foto: HaJ

"Je to vždy problém, když musíte odkládat nasazování výkonnosti na dráze, my si ale přejeme na ní mít spolehlivou výkonnost. Cílem je dostat se přinejmenším na úroveň nejlepších do té doby, než vstoupíme do příštího roku," odhaluje ambiciózní Taffin.

"Je to otázkou nasazování výkonnosti během roku a také toho, abychom ještě letos vyzkoušeli nějaké věci pro rok 2019, bude-li to možné," přál by si zkušený Francouz, jenž jako inženýr spolupracoval s Fernandem Alonsem v jeho dvou mistrovských sezónách.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 22.05.2018 10:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 66 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Monaku

McLaren reaguje na kritiku svého bývalého šéfa Whitmarshe, který je ochoten se vrátit

Turbomotor Renaultu

"B-specifikace dělá to, co jsme čekali." Šéf motorů Renaultu už hovoří také o další verzi

Lewis Hamlton se po Kanadě propadl v šampionátu za Sebastiana Vettela

Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

Renaulty ve Velké ceny Kanady

"Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

Red Bull se těší na novou éru ve své historii

Red Bull vysvětluje, proč se rozhodl přejít k Hondě: "Umožní nám závodit na vyšší úrovni"

Williams usiluje o zlepšení letošního FW41

Williams již zahájil práce na příštím voze, vývoj toho letošního ale "rozhodně nekončí"

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41 v Barceloně

Williams od prvního kola v předsezónních testech věděl, že je zle. Sezónu ale…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

  2. Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

  3. "Brown je správný šéf, u Ferrari mi závodění v Le Mans nechtěli dovolit," odhaluje Alonso

  4. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  5. Kde nám to drhne, milá F1?

  6. Renault získává Harmana - odborníka Mercedesu pro integraci pohonného ústrojí do vozu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud