Jeho pozice u týmu byla pod drobnohledem po neúspěšné minulé sezóně a fiasku s přípravami na předsezónní testy, na které s novým vozem dorazili se zpožděním. To navíc nebylo vykoupeno vyšší výkonnosti - Williams zajížděl v Katalánsku nejhorší časy.
Tým ani pro 2. předsezónní testy neměl dostatek dílů, a tak kvůli jejich degradaci nezvládl stanovený program. Robert Kubica uvedl, že před GP Austrálie, která se pojede již příští týden, ví zhruba 20 % toho, co by měl, zatímco George Russell smutně přiznal, že jsou rozhodně nejpomalejší.
Včera se ukázalo, že svou pozici opustil technický ředitel týmu: "Paddy Lowe si bere z osobních důvodů v F1 neplacené volno," uvedla mluvčí Williamsu, aniž by upřesnila, co to pro něj bude znamenat z dlouhodobého pohledu. Lowe kromě své funkce získal během svého příchodu z Mercedesu také akcie týmu.
Tým měl loni zásadní aeroynamické problémy a mezi konstruktéry skončil poslední, což byl nejhorší výsledek Williamsu v historii. Očekávání u vozu FW42 pro letošní sezónu tedy byla vysoká, kromě návratu ke konkurenceschopnosti měl rovněž potvrdit schopnosti nového vedení.
Williams má týden před Austrálii ještě další vážné potíže - musí předělávat zpětná zrcátka a přední zavěšení, protože FIA jeho řešení považuje za nelegální. V případě zrcátek by šlo o drobnost, u zavěšení se ale jedná o větší zásah do mechanických i aerodynamických vlastností vozu. V továrně v Grove nyní všichni usilovně pracují na tom, aby stihli auta pro první závod sezóny připravit.