Mladý Španěl za tovární Renault nastupoval v sezónách 2017 a 2018, kdy s motorem za špičkou hodně zaostával. Zejména slabý výkon v kvalifikacích byl důvodem, proč od něj nakonec odešel Red Bull k Hondě a zůstal mu jediný zákazník.
Po první kvalifikaci sezóny v Austrálii Sainz pocítil změnu a potvrdil, že francouzský výrobce dosáhl během zimy největších zisků v hybridní éře: "Cítím, že jde o krok správným směrem. Myslím, že nám na motory Ferrari a Mercedes stále trochu schází, ale rozhodně teď máme konečně něco, s čím můžeme bojovat."
"Ve Formuli 1 jsem strávil 4 roky a ve všech jsem na rovinkách ztrácel 10 km/h. Objevit se tedy v Melbourne a ztrácet jen 2 - 3 km/h na špičkové týmy je opravdu povzbuzující," pokračuje pilot McLarenu, kde nahradil krajana Fernanda Alonsa.
"Zdá se, že mají jasné nápady, jak motor během roku vyvíjet, což mě také naplňuje pozitivními pocity. V tomto ohledu bych Renault pochválil, protože se konečně zdá, že udělali krok, který jsme potřebovali před dvěma roky," vzpomíná Sainz na své počátky v F1.
Z GP Austrálie nicméně musel odstoupit kvůli poruše motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie. Podle něj šlo o problém, s nímž se Renault potýkal už v předsezónních testech, to ale francouzský výrobce nekomentoval. Sainz ale věří, že to dokáže napravit: "Důvěřuji Renaultu. Udělali pokrok, tak na to snad budeme moci tlačit."