PROHLÁŠENÍ po závodě: Mercedes bere maximum bodů, Verstappen s Hondou slaví pódium

"Easy" / Petr Hlawiczka, 17. března 2019, 08:04 Google+

První závod letošní sezóny je již minulostí, Mercedesu se podařilo získat double s jedním extra bodem navíc za nejrychlejší kolo pro Valtteriho Bottase. Max Verstappen předvedl s Hondou fantastický výkon a poprvé v hybridní éře dokázal vůz s pohonnou jednotkou od japonského dodavatele motorů dojet na pódiu. A zklamání z výsledků u Ferrari... Co říkali piloti po úvodní grand prix ročníku 2019?

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 18.03. 12:39) Napište svůj názor
Valtteri Bottas si ihned po startu vyšlápl na svého týmového kolegu

Valtteri Bottas si ihned po startu vyšlápl na svého týmového kolegu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo
Nevím, co se zrovna stalo. Start byl opravdu dobrý, šlo rozhodně o můj nejlepší závod. Zkrátka jsem se cítil tak dobře, všechno bylo pod kontrolou a auto bylo výborné. Musím si dnešek užít. Pravidlo o bodu navíc za nejrychlejší kolo je nové, a protože jsem měl moc dobrou rychlost, tak jsem do toho šel. Zkrátka mám radost a už se nemůžu dočkat dalšího závodu.

Lewis Hamilton, 2. místo
Pro tým jde o dobrý víkend, proto musím mít za všechny radost. Valtteri dnes odjel neuvěřitelný závod a vítězství si zaslouží. Jde o skvělý start do nového ročníku, těžko jsme mohli doufat v něco lepšího. Maxe za sebou jsem si pohlídal. Mám několik nápadů, kam se tempo podělo, ale projdu si to pak se svými inženýry. Budu zkrátka trénovat a tvrdě pracovat, abych se příště zlepšil.

Toto Wolff, šéf týmu
Valtteri si vítězství zasloužil, závod kontroloval. Jsem velmi dojat. Na konci loňské sezóny byl odepisován a teď odjel ten nejdominantnější závod. Nechtěli jsme, aby se hnal do nejrychlejšího kola, nedalo se ho ale zastavit.


RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Jsem velmi šťastný za tým a také za Hondu, že jsme dnes skončili na stupních vítězů. Od chvíle, co jsme začali spolupracovat, to bylo báječné a skutečně si toto partnerství užívám, takže pro nás všechny je to zasloužené třetí místo. Je velmi pozitivní, že jsem byl na konci závodu schopen soupeřit s Lewisem a Seba předjet na trati, což je zde velmi obtížné. Měli jsme malou výhodu v podobě pneumatik, nicmémě bylo uspokojením vyvíjet tlak na Lewise, ačkoli jsem se nemohl k němu nemohl přiblížit dostatečně na to, abych ho předjel. Vůz fungoval opravdu dobře a i na rovinkách jsme vypadali solidně, což je snad dobrým znamením pro zbytek sezóny. Slyšel jsem, že toto je pro Hondu první pódium od roku 2008, takže jsem velmi šťastný, že se mi toho pro ně podařilo dnes dosáhnout.

Pierre Gasly, 11. místo
Byl to celkem obtížný závod. Kvůli novým větším zadním křídlům jsem nemohl vidět světla na roštu, takže jsem musel reagovat na vozy kolem mně a přišel jsem o několik míst. Pak jsem se zasekl v provozu a dokonce i s DRS je zde velmi těžké předjíždět, navíc na mém předním křídle jsem měl nějaké nečistoty, což nepomohlo. Celý závod jsem strávil pět desetin za vozem přede mnou, ale mé pneumatiky pouze klouzaly a nemohl jsem předjet. Tlačil jsem na to, jak jen jsem mohl a vyzkoušel jsem všechno, ale nestačilo to na to, abych se dostal na body. Obecně byla rychlost během víkendu skutečně dobrá. V kvalifikaci jsme vypadli v první části, ale s mým prvním kolem jsem byl spokojen a bylo pouze smůlou, že jsme nepostoupili dál. Bahrajn je závodem, který mám opravdu rád a viděli jsme, že vůz je konkurenceschopný, takže stále se sklopenou hlavou zůstaneme soustředěni a za dva týdny na to pořádně šlápneme.

Christian Horner, šéf týmu
Fantastický start do sezóny, pódiové umístění v naší první grand prix s naším novým partnerem dodávajícím motory Honda, jenž mezi prvními třemi nedojel od roku 2008. Max dnes předvedl pozoruhodný výkon a po slušném startu a po jedné z dnešních nejrychlejších zastávek v boxech byl schopen využít výhodu směsi pneumatik C3 a provést skvělý předjížděcí manévr na Sebastiana. Po zbytek závodu dostal Lewise pod tlak, ale nedostal se dost blízko. Pierre se probojoval ze sedmnáctého místa a skončil těsně za body, nicméně na této trati se jak známo těžko předjíždí. Úplně strhal pneumatiky z vozu a je škoda, že to nebylo odměněno bodem. Závodil tvrdě a jsem si jist, že jeho čas přijde. Po slibném úvodu sezóny nyní hledíme směrem k Bahrajnu.


FERRARI

Sebastian Vettel, 4. místo
Myslím, že jsme zkrátka byli pomalí, netuším proč. Trápil jsem se na pneumatikách, ale i když budeme ignorovat kolo, kdy jsem zajel do boxů, tak to vypadá, že všichni ostatní měli méně problémů než já.

Charles Leclerc, 5. místo
Dobře jsem odstartoval, natolik, že jsem dokázal předjet Verstappena a objevil jsem se po boku Sebastiana, jenž bojoval s Mercedesem. To znamenalo, že jsem musel na výjezdu z úvodních esíček najet koly na trávu, což Maxovi umožnilo se opět dostat přede mne. Na začátku se vůz neřídil snadno a to mě v první zatáčce vedlo k malé chybě, což mě stálo pár sekund. Během zastávky v boxech jsme se rozhodli nasadit tvrdé pneumatiky, což musím říct, že se vůz hodně zlepšil a byl jsem schopen na to tlačit. Ke konci jsem se dotáhl na Sebastiana, ale tým se rozhodl ponechat naše pozice s tím, že první tří místa dnes nebyly pro nás na dosah. Teď budeme pracovat s našimi inženýry, abychom se snažili pochopit, proč jsme nebyli tak silní jak jsme doufali, i když jsme domů přivezli slušnou porci bodů.

Mattia Binotto, šéf týmu
Již od pátku jsme se na této trati necítili pohodlně. Ačkoli jsme provedli spoustu práce na nastavení, necítili jsme to správné vyvážení a dokonce i náš kvalifikační výkon ukázal, že jsme se trápili s přizpůsobením se trati v Albert Parku. Poté v závodě, v prvním úseku, jsme se snažili držet. Charles se dopustil drobné chyby, což znamenalo, že nemohl zůstat v kontatku s lídry. Sebův vůz již nenašel po jeho pitstopu na středně tvrdých pneumatikách tu správnou úroveň přilnavosti, takže jezdec nebyl schopen útočit na ty před ním. Když již nedokázal nadále odolávat Verstappenovi, rozhodli jsme se, že tou nejdůležitější věcí je dostat se do konce, starat se o pneumatiky. Když ho Charles dostihnul, zdálo se být moudré nepodstupovat žádné riziko. Austrálii opouštíme s množstvím dat k analýze a využijeme to, abychom přišli na to, jak se dostat za čtrnáct dní do dalšího závodu v Bahrajnu na naši skutečnou úroveň konkurenceschopnosti.


HAAS

Kevin Magnussen, 6. místo
Z dnešního dne mám velkou radost, byl to slušný výsledek. Samozřejmě jsem smutný za tým, že jsme do cíle nedostali oba vozy. Romain (Grosjean) by také určitě byl na dobré pozici, zejména když jsme včera měli oba tak dobrou kvalifikaci, takže za jeho stranu jsem deprimován, že z dneška nic nevytěžili. Šesté místo je pro mě velmi dobré, jsem s dnešním dnem spokojen. Dobře jsem odstartoval a od té doby jsem měl opravdu dobré auto. Po celý závod jsem byl schopen na to tlačit a hlídat si pneumatiky. Mám skutečně radost, že jsem ročník takto odstartoval.

Romain Grosjean, nedokončil
Zatím ještě nevím přesně, co se přihodilo. Prostě se to pokazilo. Nebyl to dobrý den. Především jsem byl velmi šťastný za Kevina (Magnussena) a stojím za ním. Nová pravidla jsou skvělá na pronásledování dalšího vozu, ale pneumatiky jsou stále takové, jako byly v loňském roce, jakmile na to tlačíte, kloužete, pak přicházíte o přilnavost. Ačkoli se můžeme pronásledovat snáze než v minulosti, předjíždění je pořád složité. Celkově je to dnes škoda, jelikož jsme po celý víkend vypadali solidně, také po celý závod jsme byli v silné formě.


RENAULT

Nico Hülkenberg, 7. místo
Se slušnou porcí bodů na palubě je to dobrý vstup do sezóny. Byl to záludný závod, zejména závěrečných deset kol, byl jsem pod tlakem a o sedmou příčku jsem musel opravdu bojovat. Mám z toho radost. Náš závod spočíval ve startu a prvním kole. Pozice na zdejší trati je tak zásadní a pak jde o zacházení s vozem a pneumatikami. S dnešním dnem můžeme být spokojeni, je to pozitivní výsledek, nicméně to také ukazuje, že před námi leží spousta práce. Musíme jít pořádně do hloubky a pokračovat v hledání výkonnosti, obzvlášť abychom zlepšili vyvážení vozu.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Samozřejmě jsem zdrcený. Dotahoval jsem se na Péreze, zabočil jsem, dostal jsem se kolem na trávu, a pak ucítil velkou ránu. Myslel jsem si, že k něčemu před první zatáčkou dojde, a to se taky stalo. Je to těžké, obzvlášť doma. Celý týden se snažíte naplno... teď jsem na dně.


RACING POINT

Lance Stroll, 9. místo
Byla to skvělá jízda, získali jsme pár bodů. Od začátku do cíle to byl vyrovnaný závod - doufá, že jich letos takových bude více. Závodění je vyrovnanější, nová aerodynamika funguje trochu lépe při jízdě v závěsu. Tým mě přes rádio tlačil, abych útočil na auta před sebou, což bylo velmi náročné. Šlo o pořádné závody kolo na kolo, spousta zábavy.

Sergio Pérez, 13. místo
Jsem zklamán, že z Melbourne odjíždím bez toho, aniž bych získal body. Od prvního kola to byl pro mě celkem obtížný závod, protože jsem měl špatný start a před první zatáčkou jsem přišel o pár míst. Přejíždění bylo nesmírně složité, takže jsem se v strategii pokusili o undercut, ale u nás opravdu nefungoval. Po mé zastávce v boxech jsem se po zbytek závodu zasekl v provozu. Dokázal jsem se dostat před Albona, když se dopustil chyby, ale bez ohledu na to bylo těžké ukázat naši skutečnou rychlost.


TORO ROSSO

Daniil Kvyat, 10. místo
Dnes to byl skvělý závod! Jsem spokojen s tím, jak jsem jel a bylo to skutečně zábavné. Ze závodu vyvstalo mnoho kladů – škoda jen včerejší kvalifikace, jelikož jsme měli příležitost startovat o kousek víc vpředu! V průběhu závodu jsme se dobře starali o pneumatiky a rozhodně jsme měli rychlost na to, abychom bojovali o vyšší příčky, nicméně jak víme, v Albert Parku se obtížně předjíždí. Zkusil jsem dohnat Strolla, ale byl jsem trochu na hraně a nepodařilo se mi to. Ke konci závodu jsem si dobře zabojoval s Pierrem, měl jsem pocit, že bych s ním mohl dobře soupeřit a nakonec bylo uspokojením udržet téměř po celý závod rychlejší vůz za sebou. Vím, že s vozem a motorem máme slušný balík, takže ho potřebujeme i nadále vyvíjet. Do příštích několika závodů hledím s optimismem a myslím, že je možné dosáhnout dobrých výsledků.

Alexander Albon, 14. místo
Dnes to jsou smíšené pocity! Byla to má první zkušenost se závodním víkendem a skutečně jsem nevěděl, co očekávat. Závod odstartoval velmi dobře, pustil jsem spojku a pomyslel si „super, to bylo v pořádku!“. Vydělal jsem tím hned dvě pozice a v době, kdy jsme byli v míchanici, jelikož jsem byl již jednu příčku za bodovanými pozicemi. Avšak pro mě to bylo docela fajn. Byli jsme v souboji s Giovinazzim, myslím, že se trápil se svými pneumatikami a všichni s touto strategií na tom ztráceli. Všichni kluci za námi, kteří zůstali ma tvrdší směsi, nás podsekli. To náš závod ovlivnilo, nicméně jsem stále spokojen s tím, jak víkend ubíhal. Myslím, že jsme mohli mít body, takže to trochu bolí, ale byla to dobrá zkušenost a tak nějak řečeno odjíždím po čistém víkendu!


MCLAREN

Lando Norris, 12. místo
Tým mi dal dobré auto, pro mě s dostatečnou rychlostí, abych byl v první desítce, ale dopustil jsem se pár chyb, což mě stálo jakoukoli šanci na zisk bodů, takže jsem trochu zklamán. Nicméně je super, že jsem svůj první závod (F1) dokončil a nemotal se tu. Neodstartoval jsem perfektně, měl potíže dostat se před pomalejší vůz a poté jsem hodně zablokoval kola, takže potřebujuji zapracovat na těchto chybách. Jsem na sebe rozzloben, jelikož tady bylo více potenciálu. Teď se soustředím a těším se na Bahrajn.

Carlos Sainz, nedokončil
Byl to víkend, na který je třeba zapomenout. Myslím, že jsme přišli o MGU-K, což byla škoda, jelikož závod se vyvíjel dobře. Včerejšek jsem hodil za hlavu a k dnešku jsem mířil s pozitivním přístupem. Udělal jsem vše, co jsem udělat chtěl: dobře jsem odstartoval, předjel čtyři auta, dostal se do boje o body a začal útočit na vozy vpředu. Auto se řídilo dobře, měli jsme slušnou rychlost a soupeřil jsem s dalšími vozy, které dnes skončily na bodech, což nám naznačuje, že body byly možné. Toto jediné bolí, ale to je Formule 1. Moje sezóna začala opravdu nešťastným víkendem, ale doufejme, že v nadcházejícím Bahrajnu budeme mít mnohem pozitivnější výsledky. Jsem rád, že toto mohu hodit za hlavu a dále na to tlačit.


WILLIAMS

George Russell, 16. místo
Jsem rád za to, že jsem vůz dovezl domů bez dramat. Fyzicky se cítím v pohodě a z mé strany to byl dobrý první závod, nicméně je samozřejmě zklamáním, že jsme co do rychlosti tak daleko vzadu. Podnikli jsme jednu zastávku v boxech navíc, abychom vyzkoušeli všechny tři směsi pneumatik, takže je nešťastné, kde se v tuto chvíli nacházíme. Na zítřek máme spoustu práce, abychom pochopili a snad i zlepšili. Nemám zájem bojovat s Robertem o poslední místo, potřebujeme spolupracovat, abychom to dělali správně. Celkově můžu být na sebe hrdý a být s sebou spokojen, protože k tomuto víkendu jsme mířili s vědomím, co očekávat a já dosáhl prakticky všech mých cílů.

Robert Kubica, 17. místo
Nebyl to rozhodně jednoduchý závod a to jsme věděli před startem. Pro start jsme zvolili tvrdou pneumatiku, abychom na ní získali zkušenosti, ale na těchto gumách jsem měl slušný start. V první zatáčce jsem byl na vnitřku a na jejím výjezdu se jeden z Red Bullů přesunul vpravo, aby se vyhnul jinému kontaktu a došlo ke kolizi mezi námi, což poškodilo mé přední křídlo a tak jsem musel zajet do boxů. Ve třetím kole jsem navíc přišel o jedno z mých zpětných zrcátek, takže s modrými vlajkami to nebylo snadné. S nějakým tím poškozením jsem nebyl v té nejlepší formě, vím, že to zní divně a myslím, že bych nikdy neřekl něco takového, ačkoli to bylo velmi obtížné, myslím, že tam byla nějaká pozitiva. Chci znovu poděkovat celému týmu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Mercedes bere maximum bodů, Verstappen s Hondou slaví pódium

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 18.03.2019 12:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

Pierre Gasly v GP Číny předvedl nejrychlejší kolo, s vozem RB15 se ale pořád trápí

Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

McLaren s číslem 66 postavený pro Fernanda Alonsa na závod Indianapolis 500

VIDEO: Stavba McLarenu 66 pro Alonsův závod v Indy 500 (zrychleně)

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 během sezónních testů v Bahrajnu

"Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams aktuálně bojuje spíše sám s sebou, než se soupeři

Williams má s vozem mnohem hlubší potíže, piloti zatím světlo na konci tunelu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Číně: "Jsem na sebe naštvaný," ulevuje si mladík Ferrari

  2. Mercedes v 2. tréninku těsně před Ferrari, které je velmi rychlé na rovinkách

  3. ANALÝZA: Hamilton předčil Bottase ve všech sektorech, nestačilo to. Kam se poděla rychlost Ferrari?

  4. Triumf Mercedesu při kvalifikaci v Číně. Verstappen a Vettel si zřejmě servítky brát nebudou

  5. "Týmová režie neměla zvýhodnit Vettela," tvrdí šéf Ferrari a chlácholí naštvaného Leclerca + VIDEO

  6. Jubilejní závod vyhrává Hamilton, konkurenci zcela vymazal

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud