Williams má s vozem mnohem hlubší potíže, piloti zatím světlo na konci tunelu nevidí

Jiří Izer, 16. března 2019, 20:23 Google+

Stáj s historickými úspěchy zažívá katastrofální vstup do nové sezóny Formule 1. Dnešní kvalifikační výsledky s obrovskou časovou ztrátou na zbytek konkurence to jen podtrhují. A nebude asi jen tak lépe - oba piloti shodně tvrdí, že na nápravu problémů bude jejich tým potřebovat spoustu času.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Williams aktuálně bojuje spíše sám s sebou, než se soupeři

Williams aktuálně bojuje spíše sám s sebou, než se soupeři | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Dnešní odpoledne v Melbourne bylo pro britskou tradiční stáj z Grove noční můrou. S naprostou jistotou se kvalifikovali do poslední řady na startovním roštu, přičemž rychlejší z obou pilotů George Russell skončil téměř 1,3s za nejbližším nejpomalejším vozem, Robert Kubica po problémech s defektem pneumatiky, k němuž došlo po kontaktu se zdí, dokonce dalších 1,7s vzadu.

"V kvalifikaci se přihodilo něco podivného, dobrá, ne podivného, něco pozitivního, nicméně potřebujeme porozumět důvodu," říká Robert Kubica pro oficiální stránky F1. "Trápil jsem se s přilnavostí a pak náhle, když jsem v Q1 opouštěl garáž, abych zamířil ke své třetí jízdě, cítil jsem mnohem lepší přilnavost a vlastně jsem dnes poprvé mohl vůz řídit. Pravděpodobně si moc nerozumíme s pneumatikami, ale okamžitě jsem vnímal mnohem lepší grip. Je to škoda, protože na výjezdu z desáté zatáčky jsem se dopustil chyby, střihnul jsem to o zeď."

img-responsive

Robert Kubica neprožívá zrovna comeback snů | foto: Williams F1 Team

"Nicméně to bylo mé první kolo, kdy jsem mohl auto řídit. Neměli jsme co ztratit a ja cítil přilnavost. Vlastně jsem byl na výjezdu z deváté zatáčky téměř o sekundu (napřed) oproti mému předchozímu času. Dokonce nejde o vrchol desáté zatáčky, ale pravděpodobně výjezd ze zatáčky číslo devět, měl jsem o trochu více gripu a to mě natlačilo do širší stopy při nájezdu do desítky. Je to škoda, ale tak to je. Musíme si projít data, protože je tu hodně odlišností, vycházejících možná z něčeho, čemu jsme nepřikládali dostatečnou váhu. Opravdu to ovlivňuje výkon vozu a pocit v něm," dodává k incidentu polský pilot, jenž se do ostrého režimu F1 vrací po dlouhé pauze, naposledy závodil v sezóně 2010.

Nestandardní chování vozu spočívá ale dle tvrzení obou závodníků Williamsu v mnohem zásadnějším problému, který nepůjde jen tak lehce odstranit a nepůjde jen o nedostatek přítlaku ve srovnání s konkurencí. V návrhu vozu FW42 se vyskytuje údajně zásadní komplikace, jež si vyžádá celé měsíce práce.

"Existuje jeden zásadní [problém], jenž nechci probírat veřejně," říká pro RaceFans George Russell. "Chápeme, co to je, ale to neznamená, že se můžeme v pondělí ráno vzbudit a napravit to. Změnit něco tak zásadního zabere měsíce vývoje a práce na simulátoru, návrháři pracují na tom, jak to udělat. Ale to je to, co je třeba v tuto chvíli udělat a bohužel hledíme na množství závodů, než budeme schopni soupeřit."

img-responsive

George Russell sice svého týmového kolegu v kvalifikaci porazil, ale ani on nemá moc co slavit | foto: Williams F1 Team

"Myslím, že jakmile tento zásadní problém vyřešíme, bude to velký skok," tvrdí nováček v barvách Williamsu. "Budeme stále pravděpodobně na konci roštu, ale raději s šancí na souboj, než je tomu v současné době, kdy opravdu nemáme žádnou naději, protože jsme příliš moc vzadu."

"Nechci udávat čísla, protože loni si myslím jsme věděli dokonce dříve, co je tím základním problémem vozu a po celý rok to zůstalo víceméně stejné," doplňuje i Kubica svůj pohled na možnosti zlepšení aktuální situace Williamsu. "Ale možná proto, že jsem zkušenější, tak nikdy neřeknu, že to potrvá dva nebo tři měsíce. Myslím, že pro tuto chvíli to nikdo neví. Doufám, že to zabere pouze dva nebo tři měsíce, ale nemohu to říct, nevím."

Vytisknout

Diskuze: Williams má s vozem mnohem hlubší potíže, piloti zatím světlo na konci tunelu nevidí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton pokračuje v úspěšném tažení, sezónu nemohl odstartovat lépe

Kvalifikační výsledky z pohledu statistiky, Hamilton v exkluzivním triu se…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud