Williams má s vozem mnohem hlubší potíže, piloti zatím světlo na konci tunelu nevidí

"Easy", 16. března 2019, 20:23 Google+

Stáj s historickými úspěchy zažívá katastrofální vstup do nové sezóny Formule 1. Dnešní kvalifikační výsledky s obrovskou časovou ztrátou na zbytek konkurence to jen podtrhují. A nebude asi jen tak lépe - oba piloti shodně tvrdí, že na nápravu problémů bude jejich tým potřebovat spoustu času.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Williams aktuálně bojuje spíše sám s sebou, než se soupeři

Williams aktuálně bojuje spíše sám s sebou, než se soupeři | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Dnešní odpoledne v Melbourne bylo pro britskou tradiční stáj z Grove noční můrou. S naprostou jistotou se kvalifikovali do poslední řady na startovním roštu, přičemž rychlejší z obou pilotů George Russell skončil téměř 1,3s za nejbližším nejpomalejším vozem, Robert Kubica po problémech s defektem pneumatiky, k němuž došlo po kontaktu se zdí, dokonce dalších 1,7s vzadu.

"V kvalifikaci se přihodilo něco podivného, dobrá, ne podivného, něco pozitivního, nicméně potřebujeme porozumět důvodu," říká Robert Kubica pro oficiální stránky F1. "Trápil jsem se s přilnavostí a pak náhle, když jsem v Q1 opouštěl garáž, abych zamířil ke své třetí jízdě, cítil jsem mnohem lepší přilnavost a vlastně jsem dnes poprvé mohl vůz řídit. Pravděpodobně si moc nerozumíme s pneumatikami, ale okamžitě jsem vnímal mnohem lepší grip. Je to škoda, protože na výjezdu z desáté zatáčky jsem se dopustil chyby, střihnul jsem to o zeď."

img-responsive

Robert Kubica neprožívá zrovna comeback snů | foto: Williams F1 Team

"Nicméně to bylo mé první kolo, kdy jsem mohl auto řídit. Neměli jsme co ztratit a ja cítil přilnavost. Vlastně jsem byl na výjezdu z deváté zatáčky téměř o sekundu (napřed) oproti mému předchozímu času. Dokonce nejde o vrchol desáté zatáčky, ale pravděpodobně výjezd ze zatáčky číslo devět, měl jsem o trochu více gripu a to mě natlačilo do širší stopy při nájezdu do desítky. Je to škoda, ale tak to je. Musíme si projít data, protože je tu hodně odlišností, vycházejících možná z něčeho, čemu jsme nepřikládali dostatečnou váhu. Opravdu to ovlivňuje výkon vozu a pocit v něm," dodává k incidentu polský pilot, jenž se do ostrého režimu F1 vrací po dlouhé pauze, naposledy závodil v sezóně 2010.

Nestandardní chování vozu spočívá ale dle tvrzení obou závodníků Williamsu v mnohem zásadnějším problému, který nepůjde jen tak lehce odstranit a nepůjde jen o nedostatek přítlaku ve srovnání s konkurencí. V návrhu vozu FW42 se vyskytuje údajně zásadní komplikace, jež si vyžádá celé měsíce práce.

"Existuje jeden zásadní [problém], jenž nechci probírat veřejně," říká pro RaceFans George Russell. "Chápeme, co to je, ale to neznamená, že se můžeme v pondělí ráno vzbudit a napravit to. Změnit něco tak zásadního zabere měsíce vývoje a práce na simulátoru, návrháři pracují na tom, jak to udělat. Ale to je to, co je třeba v tuto chvíli udělat a bohužel hledíme na množství závodů, než budeme schopni soupeřit."

img-responsive

George Russell sice svého týmového kolegu v kvalifikaci porazil, ale ani on nemá moc co slavit | foto: Williams F1 Team

"Myslím, že jakmile tento zásadní problém vyřešíme, bude to velký skok," tvrdí nováček v barvách Williamsu. "Budeme stále pravděpodobně na konci roštu, ale raději s šancí na souboj, než je tomu v současné době, kdy opravdu nemáme žádnou naději, protože jsme příliš moc vzadu."

"Nechci udávat čísla, protože loni si myslím jsme věděli dokonce dříve, co je tím základním problémem vozu a po celý rok to zůstalo víceméně stejné," doplňuje i Kubica svůj pohled na možnosti zlepšení aktuální situace Williamsu. "Ale možná proto, že jsem zkušenější, tak nikdy neřeknu, že to potrvá dva nebo tři měsíce. Myslím, že pro tuto chvíli to nikdo neví. Doufám, že to zabere pouze dva nebo tři měsíce, ale nemohu to říct, nevím."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Williams má s vozem mnohem hlubší potíže, piloti zatím světlo na konci tunelu nevidí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v závodě ve Francii

Ferrari hledá odpovědi: novinky na voze budou testovat i v Rakousku

Tři nejlepší jezdci na pódiu po závodě ve Francii

FOTO: Velká cena Francie s dalším skvělý výkonem Hamiltona. Ferrari rozpačité, McLaren potvrdil zlepšení

Daniel Ricciardo se při předjížděni dostal všemi čtyřmi koly mimo trať

Komisaři trestají Ricciarda hned dvakrát, dodatečně se mění pořadí

Robert Kubica u mechaniků Williamsu

Zastávky v boxech a strategie: Nejrychleji přezouval opět Williams, Stroll vydržel na pneumatikách nejdéle

Sebastian Vettel ve Francii zajel nejrychlejší kolo

Nejlepší sektory a rychlosti závodu: Vettel na rovince létal, na Hamiltona v 2. sektoru neměl ani na čerstvé směsi

Sebastian Vettel ve Francii

Vettel v bitvě o nejrychlejší kolo a bod navíc Hamitlona těsně porazil v posledním kole

Lewis Hamilton po úspěšné kvalifikaci ve Francii

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Cíl jsme nesplnili, protože jsme náskok Mercedesu nestáhli," lituje Vettel

Lewis Hamilton nadále vítězí a má titul stále blíže

GP FRANCIE: Překvapení? Zapomeňte. Nadvláda Mercedesu trvá + VIDEO

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po úspěšné kvalifikaci ve Francii

FOTO: Sobota ve Francii - Mercedes řadí dále, McLaren zatápí Red Bullu

Lewis Hamilton s Mercedesem W10 ve Francii

ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton výrazně překonal rekord okruhu, co stojí za překvapením McLarenu? +VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Úterý

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton pokračuje v úspěšném tažení, sezónu nemohl odstartovat lépe

Kvalifikační výsledky z pohledu statistiky, Hamilton v exkluzivním triu se…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Spíše budeme bojovat s Red Bullem," uvádí zklamaný Vettel

  2. Mercedesy stále na čele, ztráta Ferrari se prohlubuje. McLaren před Red Bullem, Hamilton míří ke komisařům

  3. "Po Rosbergově odchodu jsem jednal s Wolffem," prozrazuje Alonso. Pro rok 2020 hledá vítězné auto

  4. Komisaři trestají Ricciarda hned dvakrát, dodatečně se mění pořadí

  5. ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton výrazně překonal rekord okruhu, co stojí za překvapením McLarenu? +VIDEO

  6. Ve Francii začíná nejlépe Hamilton, Ferrari s novým křídlem třetí, překvapuje McLaren

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud