Ferrari je letos na boj o titul připraveno mnohem lépe, Mercedes vidí australský víkend černě

Petr Hlawiczka, 6. dubna 2022, 06:30 Google+

Šéf Ferrari Mattia Binotto po úvodních dvou závodech prohlašuje, že jeho tým je letos na bitvu o mistrovský titul připraven mnohem lépe než v sezóně 2018, kdy byl díky nejvýkonnější, byť ne zcela legální pohonné jednotce, vyrovnaným soupeřem Mercedesu. Ten v současné době řeší potíže s aerodynamikou svého monopostu W13, moc velké šance na úspěch v Melbourne nevidí.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 09.04. 07:44) Napište svůj názor
Charles Leclerc na úvod v Bahrajnu zvítězil, Lewis Hamilton bral bronz, ani jeden z Red Bullů do cíle nedojel

Charles Leclerc na úvod v Bahrajnu zvítězil, Lewis Hamilton bral bronz, ani jeden z Red Bullů do cíle nedojel | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Scuderia vede po úvodních dvou podnicích šampionát, když v Bahrajnu obsadila s Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem první dvě místa a v Saúdské Arábii s nimi skončila opět na pódiu za vítězným Maxem Verstappenem z Red Bullu.

Letos postavila své nejlepší auto od sezóny 2018, kdy s SF71H bojovali o titul Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel, jenž tehdy do letní přestávky vyhrál 5 závodů, poté je však Stříbrné šípy předčily ve vývoji s Lewisem Hamiltonem šampionát nakonec ovládli.

Binotto nyní věří, že na tom jsou mnohem lépe než dříve: "Udržet si úroveň vývoje během sezóny je podle mě vždy výzvou – nejen pro nás, ale pro všechny týmy. Je nicméně pravdou, že naši soupeři jsou v tom velmi silní, zatímco jako Ferrari jsme při posledních dvou příležitostech, jež jsme měli v letech 2017 a 2018, ve vývoji ztratili."

img-responsive

Mattia Binotto (uprostřed) je s výkony svého týmu letos velmi spokojený | foto: Scuderia Ferrari

V čem je Ferrari lepší?
"Pokud jde o konstrukci vozu, tam jsme zlepšili své nástroje, kterým jsou simulátor a metodiky a procesy v aerodynamickém tunelu. Dnes jsme ve srovnání s minulostí podstatně lépe připraveni na to, abychom odvedli řádnou práci i ve vývoji,"
věří šéf Ferrari.

Nyní navíc musí být obezřetnější a více šetřit: "Ve srovnání s těmi časy dnes máme také rozpočtový strop, který ovlivňuje rychlost vývoje. Myslím, že jde o klíčový bod, o klíčový prvek. O to mám obavy – potřebujeme zajistit jeho dodržování, protože boje ve vývoji může jít věc, která změní situaci."

Kvůli financím proto odkládají nasazení novinek na letošní vůz F1-75: "Nejde jen o to, kdy budou připraveny, ale jak už jsem řekl, jde o rozpočtové stropy – snažit se zajistit, abychom neutratili všechno v prvních závodech. Proto nečekáváme významné novinky v příštím závodě v Melbourne, ale jakmile něco budeme moci nasadit, tak to v každém případě učiníme."

img-responsive

Mercedes letos ztrácí v oblasti šasi i motoru | foto: Pirelli

Mercedes nečeká, že by v Austrálii byl Ferrari blízko
To jejich bývalý největší soupeř Mercedes, jenž letos obhajuje mistrovský titul, řeší nečekané potíže s konkurenceschopností svého balíku poté, co představil ultra-úzké bočnice. Auto W13 na rovinkách poskakuje a nedaří se ho vyladit, v nastavení jej krotí pouze za cenu velkých kompromisů ve výkonnosti.

Sezónu ještě neodpískal a čeká se, kdy konečně zrychlí. V Austrálii to však na velký pokrok ještě nevypadá: "Myslím si, že to bude velmi podobné, abych byl upřímný. Nevidím žádný důvod, proč bychom měli učinit nějaké velké kroky vpřed," prozrazuje zklamaný George Russell.

"Určitě jsme momentálně třetím nejrychlejším týmem, a spíše blíž k tomu čtvrtému než ke druhému. V nadcházejících závodech na tom s výkonností bude víceméně podobné," uvádí pilot Mercedesu, který se po přechodu na nové E10 palivo trápí i s pohonnou jednotkou, byť v této oblasti má ztrátu menší než v aerodynamice – inženýři hovoří o 1 až 2 desetinách sekundy na kolo.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari je letos na boj o titul připraveno mnohem lépe, Mercedes vidí australský víkend černě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 09.04.2022 07:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Přípravy na závod v Albert Parku

4 DRS zóny: F1 se po 3 letech vrací do Austrálie i s Vettelem, trať bude po…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud