"Změna konceptu předního křídla by zabrala několik měsíců," přiznává Mercedes. Bude muset? + FOTO

Petr Hlawiczka, 25. února 2019, 15:30 Google+

Mercedes v prvních předsezónních testech na Ferrari znatelně ztrácel v kratších i delších jízdách na všech typech pneumatik. Bude muset přepracovat filozofii svého předního křídla, a tím změnit i aerodynamiku celého svého vozu?

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 27.02. 17:30) Napište svůj názor
Valtteri Bottas s Mercedesem F1 W10 třetí den testů v Barceloně

Valtteri Bottas s Mercedesem F1 W10 třetí den testů v Barceloně | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Před sezónou 2019 se změnila technická pravidla, týmy díky nim přišly s různými řešeními svého předního křídla, které řídí proudění vzduchu kolem celého vozu.

Zatímco Mercedes a Red Bull zůstali u konvenčnějších konceptů z loňského roku, Alfa Romeo a Ferrari je mají zcela odlišné - klapky křídel směrem k jeho bočnicím klesají, aby pomohly proudění z vnější strany kolem kol. A vzhledem k výsledkům v prvních testech vyvolaly u Stříbrných šípů otázku, zda nešlápli vedle.

"Musíte mít otevřenou mysl. Vždy jsme volili odlišnou konstrukční filozofii než mnoho ostatních týmů," uvádí sportovní ředitel Toto Wolff na reklamní akci svého sponzora - společnosti Petronas. Německý tým kromě předního křídla také zůstává u konvenčního řešení sklonu vozu - jeho podlaha je téměř rovnoběžná s vozovkou, zatímco ostatní se vydali cestou Red Bullu s extrémně zvednutou zádí.

Srovnání předních křídel Mercedesu, Ferrari a Alfy Romeo (shora dolů)

Srovnání předních křídel Mercedesu, Ferrari a Alfy Romeo (shora dolů) | zdroj: Formula1.com

"Jsme delší než ostatní týmy. Nikdy jsme neměli sklon zádi, jako některé jiné stáje. Není to kvůli tomu, že by podle nás byl náš koncept ve všech ohledech lepší, ale jelikož věříme, že celý balík auto - pohonná jednotka tak pro nás byla nejlepší," pokračuje.

S novými pravidly musíte být přesto otevření vůči tomu, co dělají ostatní. A pokud něco funguje lépe, tak všichni budou sledovat to, co na vůz nasadili ostatní, a budou to zkoušet," připouští Wolff po prvních testech v Barceloně, kde jeho pilot Lewis Hamilton a Valtteri Bottas zajeli až 6. a 7. nejrychlejší čas.

Bude tedy muset Mercedes změnit koncept svého předního křídla po vzoru Ferrari? "Takové věci neuděláte ze dne na den. Pokud byste přemýšleli o změně aerodynamického konceptu auta, tak to není záležitost dnů či týdnů. Jde o měsíce," upozorňuje šéf mistrovského týmu, který by letos moc rád získal 6 titul mistrů světa v řadě za sebou.

Přední křídla ostatních týmů: Haas, McLaren, Red Bull, Racing Point, Renault, Toro Rosso a Williams (shora dolů)

Přední křídla ostatních týmů: Haas, McLaren, Red Bull, Racing Point, Renault, Toro Rosso a Williams (shora dolů) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Vytisknout

Diskuze: "Změna konceptu předního křídla by zabrala několik měsíců," přiznává Mercedes. Bude muset? + FOTO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 27.02.2019 17:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull je po prvním testovacím týdnu pokrokem Hondy nadšený

Gasly cítí zlepšení Hondy, aniž by na to musel tlačit, Albon předčí očekávání

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud