"Změna konceptu předního křídla by zabrala několik měsíců," přiznává Mercedes. Bude muset? + FOTO

Petr Hlawiczka, 25. února 2019, 15:30 Google+

Mercedes v prvních předsezónních testech na Ferrari znatelně ztrácel v kratších i delších jízdách na všech typech pneumatik. Bude muset přepracovat filozofii svého předního křídla, a tím změnit i aerodynamiku celého svého vozu?

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 27.02. 17:30) Napište svůj názor
Valtteri Bottas s Mercedesem F1 W10 třetí den testů v Barceloně

Valtteri Bottas s Mercedesem F1 W10 třetí den testů v Barceloně | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Před sezónou 2019 se změnila technická pravidla, týmy díky nim přišly s různými řešeními svého předního křídla, které řídí proudění vzduchu kolem celého vozu.

Zatímco Mercedes a Red Bull zůstali u konvenčnějších konceptů z loňského roku, Alfa Romeo a Ferrari je mají zcela odlišné - klapky křídel směrem k jeho bočnicím klesají, aby pomohly proudění z vnější strany kolem kol. A vzhledem k výsledkům v prvních testech vyvolaly u Stříbrných šípů otázku, zda nešlápli vedle.

"Musíte mít otevřenou mysl. Vždy jsme volili odlišnou konstrukční filozofii než mnoho ostatních týmů," uvádí sportovní ředitel Toto Wolff na reklamní akci svého sponzora - společnosti Petronas. Německý tým kromě předního křídla také zůstává u konvenčního řešení sklonu vozu - jeho podlaha je téměř rovnoběžná s vozovkou, zatímco ostatní se vydali cestou Red Bullu s extrémně zvednutou zádí.

Srovnání předních křídel Mercedesu, Ferrari a Alfy Romeo (shora dolů)

Srovnání předních křídel Mercedesu, Ferrari a Alfy Romeo (shora dolů) | zdroj: Formula1.com

"Jsme delší než ostatní týmy. Nikdy jsme neměli sklon zádi, jako některé jiné stáje. Není to kvůli tomu, že by podle nás byl náš koncept ve všech ohledech lepší, ale jelikož věříme, že celý balík auto - pohonná jednotka tak pro nás byla nejlepší," pokračuje.

S novými pravidly musíte být přesto otevření vůči tomu, co dělají ostatní. A pokud něco funguje lépe, tak všichni budou sledovat to, co na vůz nasadili ostatní, a budou to zkoušet," připouští Wolff po prvních testech v Barceloně, kde jeho pilot Lewis Hamilton a Valtteri Bottas zajeli až 6. a 7. nejrychlejší čas.

Bude tedy muset Mercedes změnit koncept svého předního křídla po vzoru Ferrari? "Takové věci neuděláte ze dne na den. Pokud byste přemýšleli o změně aerodynamického konceptu auta, tak to není záležitost dnů či týdnů. Jde o měsíce," upozorňuje šéf mistrovského týmu, který by letos moc rád získal 6 titul mistrů světa v řadě za sebou.

Přední křídla ostatních týmů: Haas, McLaren, Red Bull, Racing Point, Renault, Toro Rosso a Williams (shora dolů)

Přední křídla ostatních týmů: Haas, McLaren, Red Bull, Racing Point, Renault, Toro Rosso a Williams (shora dolů) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Změna konceptu předního křídla by zabrala několik měsíců," přiznává Mercedes. Bude muset? + FOTO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 27.02.2019 17:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Valteri Bottas tentokrát double neslavili, ale vítězství ano

PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po Grand Prix Monaka

Sergio Pérez si o jednu pozici polepšil díky potrestání soupeře

Magnussen potrestán po závodě, klesl v pořadí

Choreografie v podání mechaniků Williamsu

V boxech nejrychlejší Williams, jaká strategie pomohla Hamiltonovi k vítězství? + GRAFIKA

Sergio Pérez poháněný Mercedesem byl na rovince za tunelem rychlejší než piloti Ferrari

Nejlepší sektory a maximální rychlosti: Blýskl se Gasly, Racing Point na rovinkách před Ferrari

Pierre Gasly s Red Bullem RB15 v Monaku

Nejrychlejší kola v Monaku: Gasly předvedl sílu Red Bullu, třetí Albon

Lewis Hamilton vyhrává i tehdy, kdy v to snad on sám nedoufá

GP Monaka: Hamiltona může porazit zase jen Hamilton + VIDEO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull je po prvním testovacím týdnu pokrokem Hondy nadšený

Gasly cítí zlepšení Hondy, aniž by na to musel tlačit, Albon předčí očekávání

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedesy odpoledne v přístavu dominují, Ferrari zaostává o parník. Překvapil nováček Albon

  2. PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po Grand Prix Monaka

  3. "Monstra" - Marko v Monaku očekává 6. double Mercedesu, Briatore si rýpl do Ferrari

  4. Renault kvůli problému s ojnicemi nemohl využívat svůj motor na plný výkon, Abiteboul prozrazuje čísla

  5. Ferrari po analýze zůstává u svého současného konceptu, zvažuje návrat Resty zpět

  6. SPECIAL: Roky s Nikim Laudou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud