"Změna konceptu předního křídla by zabrala několik měsíců," přiznává Mercedes. Bude muset? + FOTO

Petr Hlawiczka, 25. února 2019, 15:30 Google+

Mercedes v prvních předsezónních testech na Ferrari znatelně ztrácel v kratších i delších jízdách na všech typech pneumatik. Bude muset přepracovat filozofii svého předního křídla, a tím změnit i aerodynamiku celého svého vozu?

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 27.02. 17:30) Napište svůj názor
Valtteri Bottas s Mercedesem F1 W10 třetí den testů v Barceloně

Valtteri Bottas s Mercedesem F1 W10 třetí den testů v Barceloně | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Před sezónou 2019 se změnila technická pravidla, týmy díky nim přišly s různými řešeními svého předního křídla, které řídí proudění vzduchu kolem celého vozu.

Zatímco Mercedes a Red Bull zůstali u konvenčnějších konceptů z loňského roku, Alfa Romeo a Ferrari je mají zcela odlišné - klapky křídel směrem k jeho bočnicím klesají, aby pomohly proudění z vnější strany kolem kol. A vzhledem k výsledkům v prvních testech vyvolaly u Stříbrných šípů otázku, zda nešlápli vedle.

"Musíte mít otevřenou mysl. Vždy jsme volili odlišnou konstrukční filozofii než mnoho ostatních týmů," uvádí sportovní ředitel Toto Wolff na reklamní akci svého sponzora - společnosti Petronas. Německý tým kromě předního křídla také zůstává u konvenčního řešení sklonu vozu - jeho podlaha je téměř rovnoběžná s vozovkou, zatímco ostatní se vydali cestou Red Bullu s extrémně zvednutou zádí.

Srovnání předních křídel Mercedesu, Ferrari a Alfy Romeo (shora dolů)

Srovnání předních křídel Mercedesu, Ferrari a Alfy Romeo (shora dolů) | zdroj: Formula1.com

"Jsme delší než ostatní týmy. Nikdy jsme neměli sklon zádi, jako některé jiné stáje. Není to kvůli tomu, že by podle nás byl náš koncept ve všech ohledech lepší, ale jelikož věříme, že celý balík auto - pohonná jednotka tak pro nás byla nejlepší," pokračuje.

S novými pravidly musíte být přesto otevření vůči tomu, co dělají ostatní. A pokud něco funguje lépe, tak všichni budou sledovat to, co na vůz nasadili ostatní, a budou to zkoušet," připouští Wolff po prvních testech v Barceloně, kde jeho pilot Lewis Hamilton a Valtteri Bottas zajeli až 6. a 7. nejrychlejší čas.

Bude tedy muset Mercedes změnit koncept svého předního křídla po vzoru Ferrari? "Takové věci neuděláte ze dne na den. Pokud byste přemýšleli o změně aerodynamického konceptu auta, tak to není záležitost dnů či týdnů. Jde o měsíce," upozorňuje šéf mistrovského týmu, který by letos moc rád získal 6 titul mistrů světa v řadě za sebou.

Přední křídla ostatních týmů: Haas, McLaren, Red Bull, Racing Point, Renault, Toro Rosso a Williams (shora dolů)

Přední křídla ostatních týmů: Haas, McLaren, Red Bull, Racing Point, Renault, Toro Rosso a Williams (shora dolů) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Změna konceptu předního křídla by zabrala několik měsíců," přiznává Mercedes. Bude muset? + FOTO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 27.02.2019 17:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019

Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Max Verstappen na rovince v Melbourne s otevřeným zadním křídlem svého Red Bullu RB15

"Honda výkon brzy ještě zvýší, teď je na nás, abychom zlepšili šasi," uznává šéf Red Bullu

Charles Leclerc v Melbourne obstál

"Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Melbourne

"Špatný start do vydařené sezóny." Sainz o problému s MGU-K a promarněných bodech

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull je po prvním testovacím týdnu pokrokem Hondy nadšený

Gasly cítí zlepšení Hondy, aniž by na to musel tlačit, Albon předčí očekávání

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč Ferrari v Austrálii propadlo? Vettel hovoří o potížích s vozem

  2. Ferrari svému nečekanému výpadku v Austrálii nerozumí, Itálie kritizuje "slabého" Vettela

  3. Mercedes postaru, Bottas s přehledem zdolal Hamiltona

  4. "Na Ferrari za sebou už nehledíme," říká Helmut Marko povzbuzený výkonem Hondy

  5. Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

  6. O pořadí rozhodl tým, Leclerc se musel stáhnout a zůstat za Vettelem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud