"Existují určitá data. V kvalifikaci má nad Ricciardem větší náskok. V závodech je rovněž o něco rychlejší. Divné je to, že Max někdy více smykuje, ale přesto udržuje pneumatiky při životě. To se rozvinulo - když k nám přišel, tak tomu ještě nebylo," popisuje Marko.
"Ve druhém roce [2017] se Ricciardo propadl o něco více dozadu, uvědomil si to ale, a pak začal intenzívně pracovat se svým fyzioterapeutem a na dalších věcech na sobě, takže se k Verstappenovi dostal zase blízko. Ale ve druhé polovině roku 2018 mu Verstappen jasně utekl," pokračuje odborný poradce Red Bullu ve srovnávání svých jezdců.
Australan mu přesto bude hodně chybět, protože dokázal na Maxe na dráze zatlačit a přimět jej k co nejlepším výkonům. Z Verstappena se loni díky tomu stal silnější jezdec, který ostatním nahání strach.
V šampionátu sice skončil čtvrtý před Valtterim Bottasem z Mercedesu, ale nebýt toho, že ho v Brazílii sestřelil o kolo zpět jedoucí Ocon, mohl být dokonce třetí před Kimim Räikkönenem. Na počátku sezóny se navíc dostal do kolizí s Lewisem Hamiltonem, Sebastianem Vettelem i se svým týmovým kolegou.
"Mezi základní problémy patřil nedostatek sebeovládání a netrpělivost. Jde o to, že Verstappen je rychlý. Nemusí neustále dokazovat, že je nejrychlejší, to nepotřebuje. V soubojích si vybudoval už takovou pověst, že je lepší se s ním do ničeho nepouštět," dodává Marko.