Horner po vítězství v Mexiku pochválil motor Renaultu, vyjádřil se i Marko

Petr Hlawiczka, 30. října 2018, 06:20 Google+

Šéf Red Bullu Christian Horner pochválil Renault za to, že jim ve vysoké nadmořské výšce v Mexiku poskytlo motor, s nímž si Max Verstappen dojel pro suverénní vítězství. Rakouský tým tam kraloval po celý víkend od prvního pátečního tréninku.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 02.11. 12:21) Napište svůj názor
Max Verstappen v závodě v Mexiku

Max Verstappen v závodě v Mexiku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

"Pochvala těm, kdo si ji zaslouží. Renault nám poskytl tento víkend v takových podmínkách motor, jenž byl konkurenceschopný s našimi soupeři. Umožnilo nám to s nimi bojovat, získat první řadu na roštu a dominantním způsobem vyhrát velkou cenu," uvádí Horner.

"Teoreticky jsme měli obsadit první i druhé místo. Nadmořská výška tohoto okruh omezuje některé z našich soupeřů a staví Renault do pozice, kdy je konkurenceschopný. Proto jsme se hodně na závod soustředili v tom, že jsme si nechali dříve udělit penalizace a nasadili další specifikaci B do naší zásoby motorů, abychom ji měli pro tento víkend," prozrazuje šéf Red Bullu.

Potrestat se nechali již v Rusku, protože po loňském roce věděli, že budou ve výšce kolem 2285 m n. m. velmi konkurenceschopní - Verstappen v již tehdy v Mexiku vyhrál s náskokem 19 sekund. Tentokrát vládl tréninkům, ale v kvalifikaci jej porazil jeho týmový kolega Daniel Ricciardo o pouhých 26 tisícin sekundy.

img-responsive

Red Bull porazil obě Ferrari i Mercedesy | foto: Pirelli

"Mohli jste vidět, že byl kvůli tomu hodně naštvaný. Myslím, že to sehrálo svou roli v jeho mysli a od počátku, co se v neděli ukázal, jste mohli vidět, že z prvních tří zatáček vyjede jako první jen jeden kluk. Jakmile projel prvními třemi zatáčkami ve vedení, tak zbytek už parádně kontroloval," oceňuje Horner.

V neděli měl radost také odborný poradce týmu Helmut Marko: "Bylo to fakt příjemné znovu zažít ten pocit. Závod byl přitom tak snadný. Neměli jsme s pneumatikami žádné potíže, zatímco ostatní si stěžovali. Jediná zastávka by u Ricciarda fungovala, snadno by za sebou udržel Vettela."

img-responsive

Odhodlaný Verstappen se dostal do vedení hned po startu | foto: Red Bull Content Pool

"Max jel na dvě zastávky jen kvůli bezpečnosti. Měli jsme dostupné pneumatiky, tak jsme je nasadili pro případ, že by vyjel safety car a Ferrari ke konci nasadilo hyper-měkkou směs. Nadmořská výška způsobila, že jsme neměli tak velký deficit ve výkonu, a ukázala, jak dobré je naše šasi," pokračuje Marko.

Odstoupení Ricciarda a ztrátu větší porce bodů kvůli další technické závadě lituje: "Měl špatný start, nešlo o nic technického, jen o proceduru. A pak se pokazilo ložisko spojky, což je škoda. Je to velmi frustrující, protože první a druhé místo by bylo velmi příjemné," dodává odborný poradce Red Bullu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Horner po vítězství v Mexiku pochválil motor Renaultu, vyjádřil se i Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 02.11.2018 12:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Maďarsku

S jakým zbarvením nastoupí Haas v Singapuru?

Mattia Binotto v Austrálii

Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

Valtteri Bottas v závodě v Itálii na Monze

Bottas se nevzdává. "Stále se může objevit jakákoliv příležitost"

Tým Toro Rosso při prvních předsezonních testech v Barceloně

Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Franz Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

Juan Pablo Montoya ve Velké ceně Brazílie 2005, v níž McLaren získal double

Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

Motor Mercedes za zády Williamsu FW42

"Extrémně konkurenceschopný motor, růžová budoucnost." Williams zůstává u Mercedesu až do roku 2025

Kimi Räikkönen při reklamní akci Shellu

Tankování ani dvě povinné zastávky se do F1 nevrátí

Charles Lecler (vlevo) se Sebastianem Vettelem na tiskové konferenci v Monze

"Neodepisujte Vettela," varuje šéf Mercedesu. Proč?

Tiskovka v Monaku

Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

Sergej Sirotkin s Renaultem RS18 při testu nových 18" pneumatik ve Francii

Začíná nová éra F1: Pirelli s Renaultem poprvé otestovalo 18" pneumatiky + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 12:00)
    • 2. Trénink (14:30 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v boxech

Ferrari předvádělo v boxech nejlepší práci, strategie Red Bullu nejrychlejší +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "S Leclercem v jednom týmu bych vycházel dobře," ujišťuje Verstappen

  2. Začíná nová éra F1: Pirelli s Renaultem poprvé otestovalo 18" pneumatiky + VIDEO

  3. Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

  4. Bývalý šéf Ferrari hodnotí situaci v italské stáji

  5. Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

  6. McLaren se po Monze musí dát dohromady. Jak hodnotí poslední verzi motoru Renault?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud