Vsadili ve Ferrari při volbě nového šéfa týmu na správnou kartu?

"Easy", 12. ledna 2019, 13:19 Google+

Před několika dny se zastřásla židle šéfa týmu Ferrari a došlo na personální výměnu, Maurizia Arrivabeneho střídá dosavadní technický ředitel Mattia Binotto. Bylo to však z dlouhodobého pohledu uvážené rozhodnutí stáje z Maranella? Ne všichni jsou toho názoru...

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 14.01. 09:23) Napište svůj názor
Maurizio Arrivabene (vlevo) v pozici šéfa týmu i přes vzrůstající formu Ferrari skončil

Maurizio Arrivabene (vlevo) v pozici šéfa týmu i přes vzrůstající formu Ferrari skončil | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Mattia Binotto nastoupil do oddělení vývoje motorů v roce 2014, kdy došlo k přechodu z atmosférických osmiválců na přeplňované šestiválcové agregáty s hybridním pohonem. A do této éry nevykročilo Ferrari zrovna šťastně. V polovině sezóny 2016 byl Binotto poté jmenován do role technického ředitele. Nutno dodat, že v následujících dvou ročnících Formule 1 bylo Ferrari schopné Mercedesu v bitvě o titul přinejmenším zdatně konkurovat, přičemž loni tahala italská stáj zejména v první polovině sezóny za delší konec.

Avšak přesun technického šéfa na pozici šéfa celého týmu nemusí být nutně zárukou dalšího pokroku. Že to nebyl od Ferrari zrovna ten nejšťastnější tah si myslí bývalý technický ředitel Jordanu Gary Anderson.

"Binotto je někdo, kdo byl velmi dobrý v roli technického manažera. Musíte mu umožnit být technickým manažerem," říká Anderson pro Autosport. "To je práce na plný úvazek, sedm dní v týdnu. Není to věc jen tak bokem. Toto určitě rozptýlí jejich technické snažení. Myslím, že je to špatné rozhodnutí. Měli vzít někoho jiného."

img-responsive

Maurizio Arrivabene vládl ve Ferrari zřejmě pevnou rukou, což mělo zajisté dopad i na atmosféru v celém týmu | foto: Scuderia Ferrari

Kdo nahradí Binotta nebylo zatím oficiálně oznámeno. Údajně se uvažuje o současných lídrech z oddělení vývoje aerodynamiky (Enrico Cardile) anebo motorů (Corrado Iotti). Ferrari přitom trvalo několik let, než se z přechodu na nové pohonné jednotky vzpamatovali a mohli se ucházet o mistrovské tituly.

I proto by Anderson nechal Binotta na svém současném místě a nerozbíjel tím dobře fungující strukturu. "Opravdu nechápu, proč byste vzali vaši nejlepší technickou personu... a vrazili ji do managementu, politické pozice, což není jeho silnou stránkou. Proč byste to dělali?"

img-responsive

Bude mít Ferrari i po změne technického šéfa v nadcházející sezóně rychlý vůz schopný bojovat o nejvyšší příčky? | foto: Scuderia Ferrari

Mattia Binotto byl údajně tím klidnějším v týmu, na rozdíl od svého předchůdce Maurizia Arrivabeneho, jenž ve chvílích, kdy se něco nepodařilo, dokázal striktně pohrozit. "Neměli byste vinit kulturu, ale někdo je zodpovědný a vy si musíte být jistí, že rozpoznáte, proč se to nepovedlo a posílíte to," pokračuje Anderson s tím, že nezáleží na tom, zda bude Ferrari jako tým pracovat lépe, jestliže tento přesun Binotta bude ve výsledku představovat pomalejší vůz.

"Zahodit pár desetin sekundy ve voze můžete snadno a pak, až ze z toho vyškrábete, být konkurenceschopní a dělat ta správná rozhodnutí. Co se stane na konci roku 2019, pokud se mezi ně dostane Red Bull a Ferrari se v šampionátu náhle ocitne na třetím nebo čtvrtém místě? To se stát může. [Pak] jeho hlava padne. Možná tím přijdou o velmi slušnou hodnotu, protože ho dávájí na pozici, kde by neměl být," naráží tím závěrem Anderson na politiku, kdy šéf bez uspokojivých výsledků může jít z kola ven.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vsadili ve Ferrari při volbě nového šéfa týmu na správnou kartu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 14.01.2019 09:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen po nárazu do Zdi šampionů v Kanadě

"Piloti, kteří volají po nižším přítlaku, s těmito auty neumí jezdit," říká Magnussen

Max Verstappen s Red Bullem RB15

"Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

Nico Hülkenberg ve Velké ceně Kanady

"Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť jedna věc

V kuloárech se formuje budoucnost královny motorsportu

Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

Mechanici Mercedesu stihli těsně před startem dát vůz Lewise Hamiltona dohromady

Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

Robert Kubica v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady 2019

"Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

Přilba Sebastiana Vettela před závodem v Monaku

Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"

Lando Norris s porouchaným McLarenem ve Velké ceně Kanady

"Zdi jsem se nedotkl." McLaren stále vyšetřuje záhadnou poruchu Norrise + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc a Daniel Ricciardo ve vzájemném souboji v Abú Zabí

F1 vytvořila simulátor předjíždění, chce navrhovat zábavnější okruhy. Vietnam…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

  2. "Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

  3. Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"

  4. "Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

  5. Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

  6. "Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud