Proč Ricciarda během roku přestaly zajímat statistiky soubojů s týmovým kolegou Verstappenem

Petr Hlawiczka, 27. prosince 2018, 06:30 Google+

Daniel Ricciardo se letos přestal zajímat o vnitrotýmové statistiky týkající se soubojů s jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Co bylo důvodem?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 28.12. 09:53) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Maxem Verstappenem na tiskové konferenci

Daniel Ricciardo s Maxem Verstappenem na tiskové konferenci | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Australan, jenž přestupuje k Renaultu, v počáteční fázi sezóny vyhrál dva závody, v Číně a v Monaku. V dalším průběhu měl ale velkou smůlu a mezi piloty v šampionátu skončil až jako šestý. Verstappen se naopak dostal z těžkého začátku a zažil svůj nejúspěšnější rok. Vyhrál v Rakousku a v Mexiku, na pódiu skončil celkem 11 krát a obsadil čtvrtou příčku.

Ricciarda to zpočátku frustrovalo, pak se ale se svým týmovým kolegou přestal srovnávat: "Myslím, že někdy v půlce sezóny jsem se dostal do bodu, kdy už mě statistiky přestaly zajímat. Věděl jsem, že v kvalifikacích zřejmě prohraju, koho to zajímá? Mohl bych skončit s menším množstvím bodů, koho to zajímá?"

img-responsive

Daniel Ricciardo prožil horší sezónu než Max Verstappen, první penalizaci dostal hned na počátku v Austrálii | foto: Red Bull Content Pool

"Chci zkrátka dělat to, co můžu, a pokud to bude fungovat, pak to bude fungovat. A když ne, život jde dál. Samozřejmě, že mě to zajímalo, ale u jsem to zkrátka nepovažoval za tu hlavní věc. Hlavou se mi honila spousta dalších věcí. Nepotřeboval jsem si ji plnit dalšími očekáváními. Kdybych odváděl tu svou nejlepší práci, možná bych ho mohl porazit, ale když ne, budiž - budu žít pro to, abych bojoval další den," vypráví Ricciardo.

Po svém vítězství v Monaku již na pódiu neskončil ani jednou. V následujících 15 závodech musel pětkrát odstoupit, spolehlivost ale narušila i ostatní podniky, v nichž byl penalizován na startovním roštu. I ty úspěšné velké ceny z počátku sezóny ale nepovažuje za perfektní.

img-responsive

Daniel se brzy přestal zajímat o statistiky svých soubojů s Maxem | foto: Red Bull Content Pool

"Když o tom přemýšlíte, vyhrál jsem dvě ze šesti, ale v ostatních 4 pořád docházelo k nějakým dramatům. V Melbourne jsem dostal penalizaci, ještě než sezona začala, takže jsem už tehdy chtěl prorazit stěnu svým loktem," říká 29letý rodák z Perthu.

"V Bahrajnu můj závod skončil po jednom kole. V Číně jsem vyhrál svým způsobem ve velkém stylu. Pak přišlo Baku - a všichni víme, co se tam přihodilo. V Barceloně jsem dostal smyk za safety carem, poté jsem vyhrál v Monaku. To, jak dobrých bylo těch prvních šest závodů, opravdu zformovalo celý rok. A to šílenství pokračovalo," dodává Ricciardo.

Vytisknout

Diskuze: Proč Ricciarda během roku přestaly zajímat statistiky soubojů s týmovým kolegou Verstappenem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 28.12.2018 09:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Mercedesem W13 v Maďarsku

Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Monoposty Formule E týmu HWA Racelab

Série autonomních formulí Roborace se nebrání spolupráci s F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  3. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  4. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  5. Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

  6. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud