Najde někdo v nových pravidlech díry a získá díky nim výhodu? Podle Lowea nepravděpodobné

Petr Hlawiczka, 4. ledna 2019, 06:30 Google+

Před sezónou 2019 se mění pravidla pro aerodynamiku. Podaří se některému z týmů v nich nalézt nějakou díru a využít ji ke svému prospěchu, aby tak nad ostatními získal výhodu? Podle technického ředitele Williamsu Paddyho Lowea to je vzhledem k velmi podrobným předpisům nepravděpodobné.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 04.01. 22:59) Napište svůj názor
Nákres předchozích změn pravidel

Nákres předchozích změn pravidel | foto: McLaren

Sdílejte článek

Když v předchozích letech docházelo ke změnám, tak bylo běžné, že někteří dokázali využít šedých zón a získat náskok, jako tomu bylo například v kauze dvojitých difuzorů v roce 2009 u trojice soutěžících - Brawnu GP, Toyoty a Williamsu. Tato situace se letos ale nejspíše opakovat nebude.

"Týmy, alespoň některé z nich, jsou celkem připravené a otevřené vyložit na stůl věci, jež jsou poté velmi omezené. Pravidla jsou velmi restriktivní. Doufám, že to bude platit pro všechny, alespoň my se tedy trápíme s tím, abychom z těchto křídel dostali hodně výkonnosti," přiznává Lowe.

"Myslím si, že týmy jsou v takovém rozpoložení, že chtějí mít jasno a vyhnout se mnoha sporům v důsledku bídně definovaných hledisek pravidel, až se objevíme v Austrálii. S tímto duchem všichni celkem nadšeně věci definovali do větších a větších detailů, proto všichni ví, s čím pracují," pokračuje technický ředitel Williamsu.

Video: Změny v aerodynamických pravidlech před sezónou 2019

Jeho protějšek z Racing Pointu (bývalé Force Indie) Andy Green s ním souhlasí: "Snad jde o sadu pravidel, s níž mohou všichni pracovat. A nenachází se v ní velká díra. Mohou tam být ty drobné, ale asi nic obrovského, do čeho by se lidé mohli ponořit. Ukazuje to, jak těžké to je napsat pravidla, která jsou svázána se specifickou [aerodynamickou] geometrií."

"Čím omezenější jsou pravidla, tím jsou delší. Lidem zkrátka poskytnete prostor pro práci, což je velmi jednoduché, ale všichni přicházejí s neuvěřitelně složitými řešeními. Jedním z důvodů této změny je snaha zbavit se těchto složitých řešení. Máme tedy neuvěřitelně složitou sadu pravidel, abychom se dobrali k neuvěřitelně jednoduché geometrické sadě," vysvětluje Green.

Vytisknout

Diskuze: Najde někdo v nových pravidlech díry a získá díky nim výhodu? Podle Lowea nepravděpodobné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 04.01.2019 22:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz v kvalifikaci na GP Mexika

Renault u nového motoru dosahuje větších zisků, než kdykoliv dříve. Dotáhne se…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud