Najde někdo v nových pravidlech díry a získá díky nim výhodu? Podle Lowea nepravděpodobné

Petr Hlawiczka, 4. ledna 2019, 06:30 Google+

Před sezónou 2019 se mění pravidla pro aerodynamiku. Podaří se některému z týmů v nich nalézt nějakou díru a využít ji ke svému prospěchu, aby tak nad ostatními získal výhodu? Podle technického ředitele Williamsu Paddyho Lowea to je vzhledem k velmi podrobným předpisům nepravděpodobné.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 04.01. 22:59) Napište svůj názor
Nákres předchozích změn pravidel

Nákres předchozích změn pravidel | foto: McLaren

Sdílejte článek

Když v předchozích letech docházelo ke změnám, tak bylo běžné, že někteří dokázali využít šedých zón a získat náskok, jako tomu bylo například v kauze dvojitých difuzorů v roce 2009 u trojice soutěžících - Brawnu GP, Toyoty a Williamsu. Tato situace se letos ale nejspíše opakovat nebude.

"Týmy, alespoň některé z nich, jsou celkem připravené a otevřené vyložit na stůl věci, jež jsou poté velmi omezené. Pravidla jsou velmi restriktivní. Doufám, že to bude platit pro všechny, alespoň my se tedy trápíme s tím, abychom z těchto křídel dostali hodně výkonnosti," přiznává Lowe.

"Myslím si, že týmy jsou v takovém rozpoložení, že chtějí mít jasno a vyhnout se mnoha sporům v důsledku bídně definovaných hledisek pravidel, až se objevíme v Austrálii. S tímto duchem všichni celkem nadšeně věci definovali do větších a větších detailů, proto všichni ví, s čím pracují," pokračuje technický ředitel Williamsu.

Video: Změny v aerodynamických pravidlech před sezónou 2019

Jeho protějšek z Racing Pointu (bývalé Force Indie) Andy Green s ním souhlasí: "Snad jde o sadu pravidel, s níž mohou všichni pracovat. A nenachází se v ní velká díra. Mohou tam být ty drobné, ale asi nic obrovského, do čeho by se lidé mohli ponořit. Ukazuje to, jak těžké to je napsat pravidla, která jsou svázána se specifickou [aerodynamickou] geometrií."

"Čím omezenější jsou pravidla, tím jsou delší. Lidem zkrátka poskytnete prostor pro práci, což je velmi jednoduché, ale všichni přicházejí s neuvěřitelně složitými řešeními. Jedním z důvodů této změny je snaha zbavit se těchto složitých řešení. Máme tedy neuvěřitelně složitou sadu pravidel, abychom se dobrali k neuvěřitelně jednoduché geometrické sadě," vysvětluje Green.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Najde někdo v nových pravidlech díry a získá díky nim výhodu? Podle Lowea nepravděpodobné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 04.01.2019 22:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lauda, Niki

SPECIAL: Roky s Nikim Laudou

Renault během sezónních testů v Barceloně

"Renault s motorem rozhodně udělal pokrok, na Ferrari ale stále dost ztrácí," všímá si Sainz

Mercedes svým náskokem soupeře zaskočil

"Monstra" - Marko v Monaku očekává 6. double Mercedesu, Briatore si rýpl do Ferrari

Niki Lauda patří mezi nejznámější piloty F1

Svět F1 zasáhla smutná zpráva, zemřel Niki Lauda

Vývojová pilotka Williamsu Jamie Chadwicková

Williams přijímá do své akademie pilotku, Chadwicková bude F1 týmu pomáhat s vývojem

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pracuje se s pneumatikami letos hůře? Pirelli stížností týmů nechápe: "Provozní rámec se nezměnil!"

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz v kvalifikaci na GP Mexika

Renault u nového motoru dosahuje větších zisků, než kdykoliv dříve. Dotáhne se…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Za pomalý start Bottase v GP Španělska nemohla spojka. Na co přišel Mercedes?

  2. Mladý talent Ferrari se v testech moc nevytáhl: havaroval při 200 km/h. Co bylo příčinou?

  3. Vyhraje Mercedes všechny GP? U Ferrari nepanikaří: "Vůz bude mít brzy na vítězství." Změní koncept?

  4. Druhý den testů v Barceloně nejrychlejší Mazepin s Mercedesem, Toro Rosso před Ferrari

  5. Svět F1 zasáhla smutná zpráva, zemřel Niki Lauda

  6. Renault s novým motorem vyřešil spolehlivost i výkon, během testů v Barceloně definuje akční plán

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud