DISKUZE K ČLÁNKU Nejmenší tým F1 trnem v oku soupeřů. Haas v sezóně 2018 překvapil sám sebe
Haas dle svého šéfa Günthera Steinera v letošní sezóně dosahovanými výkony překvapil sám sebe. Až do konce sezóny dokázal bojovat s továrním Renaultem o čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nejmenší tým F1 trnem v oku soupeřů. Haas v sezóně 2018 překvapil sám sebe
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
14:11 29.12.2018 176.74.141.XXXJiank k tématu zákaznických týmů jsem si vzpomenul na slova Enza Ferrariho který řekl, že "aerodynamika zajímá ty, co neumí postavit dobrý motor".
Pokud bychom měli v duchu této myšlenky tedy mluvit o tom, kdo je skutečný konstruktér, tak by to logicky byl tým co si staví většinu vozu včetně PU, což jsou jen Ferrari, Mercedes a Renault. Všechny ostatní týmy jsou v pozici zákaznických týmů, s tím že každý má jiné procento vlastní konstrukční práce a jiné procento koupených komponentů.
A faktem je, že dnes tým bez tovární podpory nemá šanci, což si zjevně uvědomil i RedBull a proto šel k Hondě.-
-
airwar1939
20:31 17.01.2019 176.74.141.XXXU toho McLarenu to je složitější a dlouhodobější, ten byl dvacet let továrním týmem Mercedesu, ale v letech 2007-2010 to zjevně neukočírovali a o Mercedes přišli (podle mě tohle byla velká chyba Dennise a Whitmarshe). A upřímně dodnes nechápu, že s té exkluzivní spolupráce vitěžili jen tři tituly.
V roce 2013 bylo rozhodnutí McLarenu věcně správné, ale přechod na motor Honda byl minimálně o sezonu, spíše o dvě uspěchaný, dále pak ta snaha o exkluzivitu (dlaší hrubka Dennise) a projekt Zero.
A útěk od Hondy? To byla největší hrubka, ta naštěstí nejde za Dennisem. Podle mě k tomu vedli nesprávné úvahy typu "máme super auto, s motorem Renault budeme tam kde RB" a také podcenění svého omezeného rozpočtu.-
odin
22:30 17.01.2019 77.240.103.XXXS něčím souhlas, s něčím nesouhlas. Nebo, ne zrovna nesouhlas, ale spíše ?????
První odstavec mi mluvíš z duše.
Druhý odstavec, prostě nechápu tvé úvahy. Jak může být věcně správné rozhodnutí a zároveň, přechod na Hondu uspěchaný? Vždyť to přece museli udělat současně!? Kdyby na Hondu nepřešli oni, pak by jim ji vyfoukl někdo jiný, nebo by Honda v F1 nebyla. A jak mohli čekat dva roky? Fór je v tom, že Honda nemá tovární tým a tudíž je ochotna (schopna) dát exkluzivitu tomu prvnímu, nebo významnějšímu, či diplomaticky obratnějšímu. Pokud by podle tebe měli spekulovat a přejít až za dva roky, kde mají jistotu, že vůbec budou přijati (když hledal RBR dodavatele pohonných jednotek, Honda je odmítla), nebo že dostanou status továrního týmu?
To co uvádíš za chybu ve druhém odstavci prostě považuji za hloupost. Po bitvě je každý generálem.
A třetí odstavec? Nevím, souhlas i nesouhlas. Souhlas proto, že je jasné, že se Honda musí a také bude zlepšovat. Vyčítám nedostatek trpělivosti. Už jsem to tu nedávno uváděl, že v F1 až páté sezóny bývají u ambiciózních projektů úspěšné.
Nesouhlas proto, že těžko víme jaké byly vztahy na konci třetí sezóny a jak (ne)fungovala spolupráce. Možná byl rozchod tím nejlepším pro obě strany.
-
-
-
-
-
airwar1939
14:17 28.12.2018 176.74.141.XXXHAAs jde tou pro něj v současnosti nejlepší a nejracionálnější cestou, a nezapomínal bych na to že podobně svého času zečínalo i Ferrari či tebou zmiňovaný Williams. V zásadě to co dělá Haas není nic nového, historie se opět opakuje.
Pokud jde o Williams a McLaren, to oni se musí rozhodnout, zda nyní mají na to být tradiční tým F1 se vším všudy, a nebo zda raději nesestoupit o příčku níže a začít ty věci dělat podobně jako HAAS, když na současné řešení nemám prostředky, lidi atd.-
GRAHAM
14:38 28.12.2018 77.236.218.XXXJe to tázka pravidel. Pokud budeš k vítězství potřebovat B-tým, je to pro F1 špatně, pokud to tak nebudou moci mít všichni.Což logicky nebudou.
Pokud by , příklad, mělo Ferrari takovéto dva týmy o 160 lidech, tak pokud díky spolupráci skončí někde nahoře, taky vyberou z koláče hodně peněz s minimálnímy náklady. Nechci to kritizovat za každou cenu, je to prostě jen obchodní model, pravidla to povolují, ale imho je to cesta do pekel pro Liberty do budoucna. Nebudou mít nic pod kontrolou, většina týmů už nebude umět, či nebude schopna postavit samostatně monopost a ti 3 v předu budou mit na F1 monopol.-
airwar1939
15:09 28.12.2018 176.74.141.XXXTo co píšeš je dost diskutabilní, v prvních sezonách F1 závodili v podstatě jen čtyři týmy - AlfaRomeo, Maserati, TalbotLago a ERA, přičem na vítězství měla v první sezoně jen AlfaRomeo. Některé týmy nasazovali čtyři-pět, ale Maserati v některých závodech i sedm či osm jezdců. Z hlediska dnešní Formule 1 hotová tragedie... ale to je prostě vývoj.
Nemyslím, že B-týmy budou někdy natolik výkonné, aby hráli pověstnou špetku na miskách vah rozhodujících o titulu, pouhým kopírováním a přebíráním se nedají závody vyhrávat... ale na druhou stranu to umožní dostat se na takovou úroveň, kam by se vlastními pokusy-omyly nikdy nedostaly.
Historicky Formule 1 vždy stála dost peněz, a nikdy jsme neměli zrovna vyrovnané pole. Ve Formuli 1 jako v každém sportě jde o to vyhrát, a pokud nemáš na vítězství dosáhnout co nejlepšího výsledku. A o to se HAAS snaží, a zjevně to dělá lépe než svého času Minardi, Manor, HRT a podobní.-
GRAHAM
18:30 28.12.2018 77.236.218.XXXTys to nepochopil.....nuž dobrá. Ferrari(či kdokokoli jiný) si za dodávky nechá platit a myslíš že je Ferrari tak hloupé, aby nenastavilo cenu správně pro sebe? Ferrari či někdo jiný, na tom bude za prvé vydělávat, za druhé lze takto "bokem" vyvíjet viz RB vs TR a pak ti co si vše dělají sami a mají i mnohem vyšší náklady, mají problém.
Ne ne hošku Haas nemusí používat narozdíl od těch co jsi jmenoval dva až tři roky staré motory a zcela určitě toho mohl koupit mnohem více, než dotyčné týmy kdysik. Dělat F1 z tolika lidmni je holej nesmysl.....a přesto to jde. Nikde nepíšu, že budou tyto týmy vyhrávat, píšu jen, že budou logicky brát "prachy" druhým co konstrují, když budou zdílet techniku Mercedesu a Ferrari.Pokud se to začne zneužívat, dopadne to imho ne úplně dobře....
Kdysik měli vždy starší techniku, což dnes a najednu stranu je to dobře, už neplatí.
To co píšu je realita, to jen ty jsi to nepochopil....nakonec se to v F1 řeší.-
airwar1939
19:47 28.12.2018 176.74.141.XXXNevím co kdo z nás nepochopil, mě spíš příjde, že tradičně hovoříme každý o něčem jiném.
1) Já to vidím tak, že nějak jsou nastavená pravidla a v rámci nich týmy fungují, pokud mají týmy šetřit aby přežili, a aby byly zároveň konkurenceschopní, je současný postup HAASu dobrým kompromisem.
2) Tým který prodává, určuje cenu, tým co kupuje ji buďto akceptuje, a nebo ne, bu´dto najdou kompromis, a nebo ne, tohle mě příjde normální. Nenormální mě spíše příjde, když cenu komponenty určuje FIA (viz. motory).
3) Byly doby, kdy se dalo závodit s několik let starou závodní technikou, dnes se ale jednak vozy vyvíjejí několikrát rychleji než v minulosti, zlepšení o 2 sekundy za sezonu není výjimkou... a také FIA dost často mění pravidla, takže starou techniku nelze použít ani z toho důvodu. Dá se tomu nějak zabránit? Podle mě jen zavedením unifikovaných formulí.
4) S kolika lidmy se dá a nedá dělat Formule 1 asi nejsme schopni posoudit. V minulosti měli týmy Formule 1 maximálně jen několik desítek členů, byly i týmy které měli sotva deset členů, přesto to fungovalo, ale doba se vyvíjí, dnešní kopaná je také zcela jiná než v roce 1950. to je vývoj, a já to akceptuji.
5) Nikde nebere týmům co chtějí konstruovat právo na to stavět si kompletně celý vůz, Mohou si klidně postavit i vlastní motr a s tím to pak ostatním natřít. Otázka lae je zda na to ty týmy mají, RedBull na to zjevně má, Williams a McLaren v spoučasnosti nikoli. Ale to je chyba W a M, a nikoli Mercedesu či Ferrari ti opravdu nemohou za to kam se týmy jako W a M dostali. Svého času byl dominantní Brabham, Lotus, Tyrrell ... kde je jim dneska konec? To bychom stejně mohli obviňovat McLaren či Williams, že svou dominancí přispěli ke krachu těchto týmů.
-
-
-
airwar1939
17:28 28.12.2018 176.74.141.XXXTak ono je třeba si uvědomit, že těch opravdu konstruktérských týmů tu máme dva až čtyři poslewdní dvě desetiletí. V posledních dvaceti letech vždy v sezoně byly maximálně dva týmy co přicházeli z něčím objevným, a ostatní to obvykle kopírovali (ohebná křídla, foukané difuzory, dvojitý difuzor, atd.)
Co si vzpomínám, tak poslední roky tu většina diskutérů šije do továrních týmů že nedávají zákazníkům stejné PU. Tak pokud dávají zákazníkům převodovku či zadní zavěšení, kde berete jistotu že jim dávají ten nejvyšší produkt? Takže o co jde? Zákaznický tým koupí zsa zlomek ceny 90% výkonnosti konstruktérského týmu, což na boj o vítězství nestačí, ale pomůže to vyrovnanosti závodění.
Opravdu se někdo bavil trápením Williamsu letos, či trápením Sauberu loni, nebo trápením Manoru?-
GRAHAM
18:36 28.12.2018 77.236.218.XXXPíšeme že to hrozí a že to půjde předělat do módu, že když nebudeš mít tým typu Haas, nebo TR , jako odběratele, tak budeš mít problém. (další výdělek, možný vývoj bokem, testy, vazalství) Opakuji že to hrozí....netrvrdím že to nastalo. Už RD to kdysi kritizoval, že systém Haas je zcela špatně....-
airwar1939
19:53 28.12.2018 176.74.141.XXXA proč by schopný tým nemohl vydělávat, když prodá komponent druhému týmu? Motory se takto prodávají už několik desetiletí, svého času se prodávali i kompletní vozy. Ferrari a Williams začínali také s koupenými vozy, a k jakým výsledkům se dopracovali.
Tohlemě opravdu nepříjde jako něco, co je ve Formuli 1 nové, naopak to historicky k Formuli 1 patří.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek