"Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

PH, 10. října 2018, 10:10 Google+

Carlos Sainz uznává, že za nedostatek pokroku Renaultu ve srovnání s ostatními týmy Formule 1 může zejména pohonná jednotka. Nečekali tak velký pokrok v průběhu sezóny, jaký předvedli Ferrari a Mercedes.

Počet komentářů:  35 komentářů (Poslední 13.10. 13:05) Napište svůj názor
Carlos Sainz s Renaultem RS18

Carlos Sainz s Renaultem RS18 | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Francouzská stáj se v první polovině sezóny pravidelně držela na čele středu pole, v posledních závodech ale začala ztrácet s tím, jak se ostatní zelpšují. Částečně to připadá na vrub monopostu RS18, podle jejího jezdce za to však může také to, že ve druhé polovině nenasadili žádné vylepšení motoru. Red Bull si sice ve dvou velkých cenách vyzkoušel o něco výkonnější specifikaci C, kvůli obavám o její spolehlivost se však vrátil ke specifikaci B.

"Asi došlo k velkému poklesu na straně motoru. Nečekali jsme, že Ferrari a Mercedes během roku udělají tak velký pokrok. Mysleli jsme si, že specifikace B bude zkrátka stačit, momentálně však vidíme, že tomu tak není. Nasadili jsme různé věci na auto, šasi zřejmě není tak špatné, ale v maximálních rychlostech nejsme tam, kde bychom být měli," přiznává Sainz.

Neudělal by tedy Renault lépe, kdyby Renault použil svou specifikaci C, u níž přeci jen byl patrný výkonnostní pokrok? "Pokud není spolehlivá, tak ne. Tým si je zcela jistý tím, že s naším palivem zkrátka není dostatečně spolehlivá, takže stojím plně za týmem, pokud jde o jakékoliv rozhodnutí, které učiní," odpovídá mladý španělský jezdec.

img-responsive

Carlos Sainz je u Renaultu zklamán vývojem pohonné jednotky, ostatní udělali větší pokrok | foto: Renault Sport F1

"Jednoduše si myslím, že potřebujeme více výkonu, který nemáme. A z jakéhokoliv důvodu se nám ho nedostává. Pokud bychom chtěli v Japonsku postoupit do Q3, tak bychom prostě potřebovali více výkonu. Honda ukázala, že to je možné," pokračuje.

Renault podle něj musí provést hlubší analýzu své poslední formy, aby zjistil, proč ostatní dosáhli výraznějších pokroků: "Cítím, že během sezóny došlo mezi všemi k velkému závodu ve vývoji. Viděl jsem, že se tým hodně snažil přivézt nové díly na každý závod. Nasazovali jsme během roku hodně věcí, ale zřejmě toho nebylo v oblasti výkonnosti tolik, co ostatní týmy."

"Musíme zjistit proč, musíme to zanalyzovat. Ale rozhodně to momentálně pozorujeme: jsme příliš daleko od toho, abychom byli v každém závodě uchazeči o postup do Q3," uznává Sainz. Se svým týmem sice drží čtvrtou příčku mezi konstruktéry s náskokem 8 bodů na pátý Haas, tomu se ale v posledních dvou podnicích podařilo svou ztrátu snížit o 7 bodů. Do konce sezóny přitom zbývají ještě závody: USA, Mexiko, Brazílie a Abú Zabí.

Stav šampionátu po Velké ceně Japonska 2018

Stav šampionátu po Velké ceně Japonska 2018 | zdroj: FIA

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 13.10.2018 13:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 35 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel po závodě v Rusku

Vettel dostal kvůli nezpomalení pod červenými vlajkami penalizaci. "Ta pravidla nejsou správná," zlobí se.

Podmínky na dráze během druhého tréninku

Kvůli dešti se polovinu 2. tréninku stálo, v závěru Hamilton všem nadělil přes sekundu, Alonso čtvrtý

Lewis Hamilton v závodě v Rusku

První trénink v USA se jel za mokra, nejrychlejší čas zajel Hamilton

Fernando Alonso v přátelském rozhovoru s Lewisem Hamiltonem

"Jeden z nejlepších v historii F1!" chválí Alonso Hamiltona. Pátý titul mu přeje

Ruský souboj Vettela s Hamiltonem

"Ferrari se tvrdě vrátí do boje." Hamilton předčasný zisk titulu v USA nečeká

Sergio Pérez má důvod k úsměvům

Pérez prodlužuje kontrakt s Force Indií

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem v Belgii

Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

  2. "Ferrari se tvrdě vrátí do boje." Hamilton předčasný zisk titulu v USA nečeká

  3. "Vandoorne je jedním z největších talentů Formule 1," tvrdí Alonso

  4. "Hodně se soustředíme na příští auto," potvrzuje sportovní šéf McLarenu. Jak tým funguje uvnitř?

  5. První trénink v USA se jel za mokra, nejrychlejší čas zajel Hamilton

  6. Kvůli dešti se polovinu 2. tréninku stálo, v závěru Hamilton všem nadělil přes sekundu, Alonso čtvrtý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud