"Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

PH, 10. října 2018, 10:10 Google+

Carlos Sainz uznává, že za nedostatek pokroku Renaultu ve srovnání s ostatními týmy Formule 1 může zejména pohonná jednotka. Nečekali tak velký pokrok v průběhu sezóny, jaký předvedli Ferrari a Mercedes.

Počet komentářů:  35 komentářů (Poslední 13.10. 13:05) Napište svůj názor
Carlos Sainz s Renaultem RS18

Carlos Sainz s Renaultem RS18 | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Francouzská stáj se v první polovině sezóny pravidelně držela na čele středu pole, v posledních závodech ale začala ztrácet s tím, jak se ostatní zelpšují. Částečně to připadá na vrub monopostu RS18, podle jejího jezdce za to však může také to, že ve druhé polovině nenasadili žádné vylepšení motoru. Red Bull si sice ve dvou velkých cenách vyzkoušel o něco výkonnější specifikaci C, kvůli obavám o její spolehlivost se však vrátil ke specifikaci B.

"Asi došlo k velkému poklesu na straně motoru. Nečekali jsme, že Ferrari a Mercedes během roku udělají tak velký pokrok. Mysleli jsme si, že specifikace B bude zkrátka stačit, momentálně však vidíme, že tomu tak není. Nasadili jsme různé věci na auto, šasi zřejmě není tak špatné, ale v maximálních rychlostech nejsme tam, kde bychom být měli," přiznává Sainz.

Neudělal by tedy Renault lépe, kdyby Renault použil svou specifikaci C, u níž přeci jen byl patrný výkonnostní pokrok? "Pokud není spolehlivá, tak ne. Tým si je zcela jistý tím, že s naším palivem zkrátka není dostatečně spolehlivá, takže stojím plně za týmem, pokud jde o jakékoliv rozhodnutí, které učiní," odpovídá mladý španělský jezdec.

img-responsive

Carlos Sainz je u Renaultu zklamán vývojem pohonné jednotky, ostatní udělali větší pokrok | foto: Renault Sport F1

"Jednoduše si myslím, že potřebujeme více výkonu, který nemáme. A z jakéhokoliv důvodu se nám ho nedostává. Pokud bychom chtěli v Japonsku postoupit do Q3, tak bychom prostě potřebovali více výkonu. Honda ukázala, že to je možné," pokračuje.

Renault podle něj musí provést hlubší analýzu své poslední formy, aby zjistil, proč ostatní dosáhli výraznějších pokroků: "Cítím, že během sezóny došlo mezi všemi k velkému závodu ve vývoji. Viděl jsem, že se tým hodně snažil přivézt nové díly na každý závod. Nasazovali jsme během roku hodně věcí, ale zřejmě toho nebylo v oblasti výkonnosti tolik, co ostatní týmy."

"Musíme zjistit proč, musíme to zanalyzovat. Ale rozhodně to momentálně pozorujeme: jsme příliš daleko od toho, abychom byli v každém závodě uchazeči o postup do Q3," uznává Sainz. Se svým týmem sice drží čtvrtou příčku mezi konstruktéry s náskokem 8 bodů na pátý Haas, tomu se ale v posledních dvou podnicích podařilo svou ztrátu snížit o 7 bodů. Do konce sezóny přitom zbývají ještě závody: USA, Mexiko, Brazílie a Abú Zabí.

Stav šampionátu po Velké ceně Japonska 2018

Stav šampionátu po Velké ceně Japonska 2018 | zdroj: FIA

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 13.10.2018 13:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 35 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Japonska 2018

Massa vysvětluje, proč Ferrari v boji o titul opět selhává

Stoffel Vandoorne u McLarenu moc štěstí na konkurenceschopnou techniku neměl

"Vandoorne je jedním z největších talentů Formule 1," tvrdí Alonso

Cesta Maxe Verstappena s Red Bullem RB7 Spojenými státy americkými

VIDEO: Hory v Coloradu, jemný písek v Miami - po USA se s vozem F1 prohání Verstappen

Stoffel Vandoorne v F1 po sezóně 2018 skončí

Vandoorne bude příští rok závodit v elektrických formulích po boku šampiona DTM

Fernando Alonso v kokpitu vozu americké série Indycar

Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

George Russell vyhrál závod v Rusku

Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

Max Verstappen před Kimim Räikkönenem

Räikkönen se Verstappena i přes jejich kolizi v Japonsku zastává

Max Verstappen s Red Bullem RB14

U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem v Belgii

Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (20:00 - 21:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (20:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem v Belgii

Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

  2. "Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

  3. U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

  4. Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

  5. Massa vysvětluje, proč Ferrari v boji o titul opět selhává

  6. Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud