PROHLÁŠENÍ po závodě: Vettel manévru na Verstappena nelituje

Jana Šrámková / Jiří Izer, 7. října 2018, 08:53 Google+

Hamilton udělal další krok k obhajobě titulu a dominoval víkendu v Japonsku. Vettel po kolizi dojel šestý. Jak hodnotí dnešní závod na okruhu v Suzuce jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 07.10. 16:37) Napište svůj názor
Lewis Hamilton po úspěsné kvalifikaci v Singapuru

Lewis Hamilton po úspěsné kvalifikaci v Singapuru | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Miluji to! Celý víkend byl neuvěřitelný pro celý tým, byli jsme tak silní. Je to skvělý double a ukazuje to do hloubky tu opravdovou sílu, kterou máme. Tenhle okruh je nejlepší na světe, nevím, proč už se takové tratě nedělají. Už  závodím dlouho, ale to štěstí, které cítím je tak silné, jako vždy. Je to jako by to bylo jedno z prvních vítězství. Ze silných jsme se stali ještě silnějšími jako tým. Co se šampionátu týče, budu to brát jedno po druhém. Austin je pro nás celkově dobrý okruh a nemohu se dočkat tam zase řídit tohle auto.

Valtteri Bottas, 2. místo
Pro tým skvělý výsledek a odměna za práci a výkon. Jsem moc rád a užil jsem si to i kvůli skvělým fanouškům. Můj závod byl jasný, musel jsem myslet na šetření motoru, asi to vypadalo těsněji v televizi než tomu bylo v reálnu. Probzdil jsem v jednu chvíli, když mě dojížděl much, ale jinak jsem to měl pod konrolou. První stint byl lepší a opotřebení bylo problém, ale žádné velké drama. Celkově skvělý víkend pro tým.

Toto Wolff, šéf týmu
Byl to napjatý závod, i když zvenku asi vypadal lehce, ale tým musel zvládat opotřebení pneumatik a problémy s ovladatelností motor u Lewise a konkurenceschopné Red Bully za námi. Získat podruhé v řadě double je úžasné a je to odměnou celému týmu při vývoji. Nejde jen o jednu věc, ale jedná se o tvrdou práci, kreativitu a zvládání tlaku a soubojů. A přístup zůstane stejný, neustoupíme a bereme to den po dni. Byl to důležitý týden a jsme nyní ještě silnější než předtím. Každý závod nyní bude mini šampionát a musíme dál pracovat tak, abychom dosáhli toho samého jako v Soči a Suzuce.


RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Odvedli jsme dobrou práci. Co se kolizí týče. S Kimim si myslím, že jsem to jel na jistotu. Zabrzdil jsem pozdě a dostal se mimo, udělal jsem maximum, abych se dostal zpět na trať a Kimi zvolil špatnou stopu a trošku sjme se dotkli. Ta pětisekundová penalizace je podle mě hloupost. A s Vettelem - v té zatáčce se nedá předjíždět. Prostě najel do mého auta. Já mu dokonce nechal místo, ale on do mě najel. Je to škoda, ale jsem moc rád, že jsem na pódiu.

Daniel Ricciardo, 4. místo
Překvapivě jsem se polem probojoval a předjížděl celkem lehce. A to není kvůli tomu, že bych si myslel, že neumím předjíždět, ale na tomto okruhu to prostě není lehké. Ale využil jsem přítlak na měkké sadě pneumatik. Věděl jsem, že na rovinkách budeme zranitelní, protože jsme jeli na vysoký přítlak, ale mohl jsem zůstat dost blízko a sledovat další vůz. Měli jsme dobré nastavení a byla to zábava.

Šli jsme na střední sadu a pokusili se pokrýt Kimiho a pořadilo se. Čtvrté místo bylo potom už celkem dané. Rád bych pódium, doufal jsem, že se vepředu možná něco stane, ale cítím, že jsem si přinejmenším to čtvrté místo zasloužil. Helmut mi dokonce řekl, že si mysel, že čtvrté místo je příliš optimistické, ale bylo to dobré. Je to trošku jako výhra. Také bylo dobré porovnat naši rychlost s Ferrari, byli jsme silnější. Pódium by bylo ještě sladší, ale nemohu si stěžovat a jsem spokojen. 

Christian Horner, šéf týmu
Byl to dobrý den. Max dojel na pódiu i přes penalizaci a zajel skvěle. Po kolizi s Vettelem došlo k poškození, ale i tak stíhal Valtteriho a dostal ho pod tlak. Daniel jel skvěle a probojoval se polem, ukázal skvělé předjížděcí manévry a měli jsme dobrou rychlost. Celkově to byl pozitivní den a získali jsme dost bodů.


FERRARI

Kimi Räikkönen, 5. místo
Po kontaktu s Maxem jsem spatřil, jak z mého vozu odlétly nějaké díly, na levé straně byl docela silně poškozen. Toto samozřejmě negativně ovlivnilo zbytek mého závodu. Co se stalo je politováníhodné a poté byla jízda celkem obtížná. Přišel jsem o spoustu přítlaku, ale nebylo toho moc, co bych mohl dělat. Nebýt této nehody v šikaně, je nemožné vědět, jaká by byla naše výkonnost. V průběhu víkendu jsme auto zlepšili, bylo lepší a lepší, ale bohužel toto je to, čeho jsme dnes dosáhli. Celkově to byl složitý a mizerný víkend, výsledek není ideální. Teď se musíme na všechno podívat do hloubky a snad se v příštím závodě vrátíme do obvyklejší situace, kdy budeme schopni bojovat.

Sebastian Vettel, 6. místo
Nelituji. Věděl jsem, že má penalizaci, ale zároveň jsem věřil, že jsme rychlejší. S tím výsledkem byste to udělali jinak, protože s odstupem je to lehké. Ale ta mezera tam byla, jeho baterie vynechávala a já ji měl nabitou, protože jsem ji předtím šetřil a byl jsem rychlejší. Zvládl bych tu zatáčku, byl jsem vedle něj, ale nenechal mi místo a dotkli jsme se. Samozřejmě jsem na to tlačil, ale nebyl jsem zoufalý, abych se před něj dostal. Jakmile mě uviděl, začal se bránit, ale to místo tam bylo.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Po tom, co se stalo v kvalifikaci, dnes tým a jezdci zabojovali. Pódium by bylo na dosah, ale bohužel obě auta byla poškozena kolizemi a to ovlivnilo výsledek. I přesto, že jsme nyní co se šampionátu týče, ve velmi těžké pozici, dáme do toho v následujících závodech vše a udržíme si soustředění a odhodlání.


FORCE INDIA

Sergio Pérez, 7. místo
Je to dobrý výsledek, nejlepší, který jsme realisticky mohli dosáhnout. Po špatné kvalifikaci jsme získali dost míst a cítím, že jsme vytěžili maximum. Rychlost byla dobrá a tým zvolil skvělou strategii. Věděli jsme, že musíme být agresivní, abychom porazili Haas a málem se nám to po zastávce podařilo, ale ztratil jsem čas bojem s Leclercem a nedokázal to. Po restartu virtuálního safety caru jsem se dostal hodně blízko a když byla příležitost, šel jsem do toho. A jsem z naší dnešní výkonnosti nadšen. Museli jsme se hodně snažit a předjíždět, byl to fantastický závod.

Esteban Ocon, 9. místo
Tým získal body, ale nejsem moc spokojen, protože výsledek byl ovlivněn včerejší penalizací. Ukázali jsme skvělou rychlost a jsme čtvrý nejrychlejší tým, ale pokud nebudeme startovat výš, je těžké to v závodě ukázat. Ale byla to celkem zábava a musel jsem hodně předjíždět. Když máte čerstvé pneumatiky, hodně se to odrazí na rychlosti a máte výhodu a naše strategie se nakonec vyplatila. Byl jsem blízko Grosjeanovi, ale nebyla příležitost zkusit ho předjet.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Myslím, že jsme naplno využili příležitosti. Museli jsme bojovat až do kone a získali osm důležitých bodů. Strategie vyžadovala hodně předjíždění, ale fungovalo to dobře. Sergio skvěle předjel Grosjeana a dojel jako nejlepší ze zbytku. Vzhledem ke startovní pozici to dopadlo dobře a tým odvedl skvělou práci se strategií. Máme dobrou rychlost a musíme dál získávat body i v posledních pár závodech.


HAAS

Romain Grosjean, 8.  místo
Musíme se podívat, co se stalo po restartu virtuálního safety caru. Jel jsem dle pravidel a Pérez mě okamžitě předjel. Musíme se podívat, jestli nebyl problém v systému. Myslel jsem, že jsem udělal svoji práci. Udělali jsme maximum. Měli jsme pár technických problémů na autě, což nám to neulehčilo a myslím, že bez toho bychom byli před ostatními. 

Kevin Magnussen, nedokončil
Přejel jsem Charlese a potom jsem v šikaně byl blízko a já jel doprava, myslím, že mě chvíli následoval a potom šel zpět doleva a dotkl se levé  zadní pneumatiky, a byl z toho defekt. Je to škoda, ale to se stává. Poškodilo to celou podlahu a zadní křídlo, brzdy a tak jsem musel odstoupit.

Günther Steiner, šéf týmu
Není to nejlepší den. Incident s Kevinem, kdy do něj Leclerc najel, ho vyřadil a Grosjean měl pár potíží s telemetrií a řízením. Auto se nechovalo správně a v jednu chvíli jsme mysleli, že máme defekt, ale naštěstí to tak nebylo. Potom měl incident s Pérezem, když nás hned po restartu předjel a na to se musíme podívat. Dobré je, že jsme snížili ztrátu na Renault a doufám, že to tak bude pokračovat.

RENAULT

Carlos Sainz, 10. místo
Byla to zábava aa pozitivní závod pro tým. Měli jsme dobrý start a pak jsem jmusel předjíždět. Pro nás je bod maximum, když jsme startovali třináctí, takže je to dobrý výsledek. Tým odvedl dobrou práci, strategie, zastávka v boxech, vše fungovalo. Věděli jsme, že to tu bude těžké, takže je skvělé, že jsme získali bod a musíme na tom nyní stavět.

Nico Hülkenberg, nedokončil
Zkusili jsme odlišnou strategii, startovali jsme šestnáctí a na střední sadě. V porovnání s statními na měkké sadě jsme měli dobrou rychlost, ale muselo se to vyvinout v náročný boj vzhledem ke startovní pozici. Mysleli jsme, že první stint bude delší, což se povedlo, ale potom jsem musel odstoupit, protože zadní část vozu po zastávce nebyla dobrá. Ačkoiv jsem bez bodu, Carlos měl skvělý závod a to je dobré. Máme před sebou kus práce ještě před koncem sezóny, ale stále tvrdě bojujeme.

Cyril Abbiteboul, šéf týmu
Dnes je to pro tým důležitý výsledek. Po Sochi další důkaz, že jsme konkurenceschopní a náš motor dokáže skvělé věci, když Red Bull bojoval o druhé místo. Carlos jel skvěle a bojoval o ten bod, Nico musel odstoupit. Je jasné, co musíme napravit a to je kvalifikační rychlost. Vidíme, že maličkost znamená hodně velký rozdíl a musíme na tomhle zapracovat a postavit auto tam, kam na okruzích, které by nám měly sedět, patří.

TORO ROSSO

Pierre Gasly, 11. místo
Byl to slušný start, jelikož jsem zvládl předjet Brendona a první stint byl skvělý. Za Romainem se mi s vozem jelo dobře a měl jsem k němu docela blízko, ale pak jsme během úvodní fáze jeli příliš dlouho, protože jsme se nechtěli po boxech propadnout do provozu, ale poté nás několik vozů předjelo dřívější zastávkou. Při návštěvě mechaniků jsme nasadili měkké pneumatiky a během prvních několika kol jsem si užíval soubojů a předjíždění, ale pak se mi na zadních kolech začaly objevovat velké puchýře a snažil jsem se přežít do konce. Dnes to mohlo být lepší, takže to, co se stalo, musíme do hloubky rozebrat. Možná jsme neudělali ta nejlepší rozhodnutí, ale to se někdy stává, je snadné říct zpětně, že jsme mohli udělat jinou volbu. Po tak pěkné včerejší kvalifikaci je to prostě škoda, nějaké ty dnešní body by byly tady v Japonsku parádní odměnou týmu i Hondě.

Brendon Hartley, 13. místo
Nemám dojem, že bych na startu něco zvlášť pokazil. Po celý první úsek závodu jsem neměl dost přilnavosti a slabá trakce mě připravila o spoustu času. Pak na druhé sadě jsem se ocitl v provozu, provedl několik předjížděcích manévrů na oba Williamsy, ale nakonec jsem se zasekl za Marcusem. Je to opravdová škoda, že jsou po tak slibném včerejším výsledku v kvalifikaci oba vozy mimo body.

Toyoharu Tanabe, technický ředitel Honda F1
Vzhledem k našemu včerejšímu výtečnému výkonu v kvalifikaci je dnešní výsledek zklamáním. Pierre jezdil po většinu závodu na bodech, takže je nešťastné, že nebyl schopen v závěrečné fázi odolávat Sainzovi a propadl se na jedenácté místo. Od chvíle, co jsme dorazili na Suzuku, jsme měli fantastickou podporu od fanoušků Toro Rosso Honda, což bylo pro nás všechny obrovskou vzpruhou. Takže je škoda, že jsme jim to nebyli schopni oplatit jedním nebo dvěma body. Avšak zklamání, které my všichni z nedostatku bodů cítíme, se přetaví do motivace, jelikož se soustředíme na závěrečné čtyři závody a v této fázi roku dokonce také na sezónu 2019.

SAUBER

Marcus Ericsson, 12. místo
Věděli jsme, že to bude náročné, ale start z chvostu a dvanácté místo - výsledek, se kterým můžeme být spokojeni. Měli jsme dobrou rychlost a auto bylo celkem dobré. Jel jsem na jedné sadě většinu závodu a to jsem musel hodně hlídat.  Je to škoda, že jsme startovali tak vzadu, body byly jinak možné. I tak to byl pozitivní den a těšíme se do Austinu.

Charles Leclerc, nedokončil
Pro mě to bylo z kokpitu jasné. Musím se znovu podívat na záznam, ale před rokem nebo dvěma došlo ve Spa k velmi podobnému incidentu mezi Kimim a Maxem. Max díval do zrcátek a jakmile se pohnul Kimi, pohnul se i Max. A myslím, že jsme se tehdy všichni shodli, že to bylo nebezpečné. Nerozumím, proč dnes nebyl Kevin penalizován. Musím to pochopit, protože pokud je možné toto dělat, tak to příště udělám já a budu očekávat, že to udělá i někdo jiný. Podle mě je to v těchto rychlostech nebezpečné. V F1 jsem jen rok, ale nejvíce problémů mám rozhodně s Kevinem. A nejsem jediný, bavím se i s ostatními jezdci, takže nerozumím tomu, proč nejsme na takové závodníky trochu tvrdší, protože jinak to bude pokračovat. Pokud tak můžeme závodit, tak se přizpůsobím, ale podle mě to není správný způsob.

Frederick Vasseur, šéf týmu
Je to celkem frustrující. Rychlost jsme měli dobrou a závod byl kvůli Mangussenovi hodně zkrácený. Museli jsme vyměnit Charlesovi nos a potom nakonec odstoupit. Budeme samozřejmě respektovat rozhodnutí komisařů, ale podle nás to byl hodně nebezpečný manévr. Byl to náročný den. Marcus jel dobře a zvládl dobře práci s pneumatikami. Celkově jsme viděli dobrou rychlost a těšíme se na další příležitost získat body a to v USA.

MCLAREN

Fernando Alonso, 14. místo
Myslím, že to rozhodnutí komisařů je těžké pochopit. Tak špatná F1 nyní je. Konzistentní rozhodování chybí. Pokud brzdíte a někdo tě nevidí a dokonce se ti přijde omluvit a stále dostanete penalizace. Je to škoda, prostě o mně nevěděl. Kdyby to udělal vědome, je to něco jiného. Ale moc to nezměnilo, místo čtrnáctí bychom možná dojeli dvanáctí.

Stoffel Vandoorne, 15. místo
Nebyl to pro nás dobrý závod. Začátek byl náročný a neměli jsme možnost odolat rychlejším autům. Na rovinkách jsme byli víceméně cestující. Alespoň se to ke konci zlepšilo a zvládli jsme pár aut porazit. Díky opotřebení, kdy jsme neměli tak velký problém, jednozastávková strategie fungovala a pár aut dojeli a pár jich udrželi za sebou. Myslím, že tohle je víceméně maximum, čeho jsme mohli dosáhnout.

Gil De Ferran, sportovní ředitel
I přes špatnou startovní pozici, Fernandovu penalizaci a fakt, že jsme nezískali body, je fér říci, že to byl i tak pozitivní den. Stoffel se trošku trápil v prvním stintu, ale dokončil závod dobře. Fernando měl skvělý start a dobrou rychlost a to ukazuje naši sílu. Sedíme a říkáme si, co mohlo být.  Nicméně jedeme domů s lepším pocitem, protože jsme porazili auta, která startovala před námi. Navíc rychlost byla opět lepší než v kvalifikaci. A jsem rád, že japonští diváci byli odměněni zajímavým závodem plným předjíždění.

WILLIAMS

Sergej Sirotkin, 16. místo
Dnes to bylo náročné. museli jsme změnit strategii na dvě zastávky, k která nakonec vypadala jako nejrychlejší. Nicméně provoz a další věci na trati nám nedali příležitost naplno to využít. Vyhnuli jsme se problémům, získali pár pozic, takže v tomto ohledu to bylo dobré, ale nedojeli jsme tak vysoko, jak bychom chtěli. Těžký závod, ale myslím, že jako tým jsme udělali maximum. Nemohli jsme nikdo udělat víc, takže jsem na to úsilí pyšný.

Lance Stroll, 17. místo
Bylo to závodění. V té rychlosti, v prvním kole, trošku jsme se dotkli. On jel rovně, já se bránil. Typické pro první kolo. Přišel jsem za ním, že jsem v klidu, nebylo to úmyslné a trošku jsme to přehnali a oba dostali penalizaci. Samozřejmě ta penalizace a opotřebení pneumatik... Mysleli jsme, že střední sada vydrží déle. Prostě špatný závod.

Paddy Lowe, technický ředitel
Je to zklamání. Měli jsme rychlost a pozici pár aut porazit, ale nezvládli jsme to a celkový výsledek tak není to, v co jsme doufali. Spolehlivost jsme měli dobrou, oba vozy dojely. Lance dostal penalizaci ve stintu, který musel být dobrý a dlouhý, ale poškodil si pneumatiku, takže to zkazilo jeho příležitost. Sergej ztratil v úvodu, proto jsme zariskovali a zajeli do boxů dříve, ale nevyšlo to, takže musel do boxů i podruhé.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Vettel manévru na Verstappena nelituje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 07.10.2018 16:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton může získat pátý titul už v příštím závodě

Hamilton po vítězství v Japonsku míří mílovými kroky za titulem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud