Vycházející mladá hvězda, která příští rok nahradí v rudém kokpitu Kimiho Räikkönena, zvládla na francouzském okruhu 129 kol, dnes ji v kokpitu vystřídá Sebastian Vettel. Šlo o debut Leclerca v letošním voze Ferrari.
#F1Testing. We came to test the tyres, while others came to test the colours... 1 to 10 how does @Charles_Leclerc look in red? pic.twitter.com/wYhQRPQwGA
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2018
Tento test je pro Pirelli klíčový, protože se blíží konec jejich vývojového programu pro příští rok a uzavření specifikací pneumatik, jež musí nahlásit FIA. Kromě Scuderie po trati kroužil také Mercedes řízený Valtterim Bottasem - ten si připsal 102 kol.
Today’s #F1Testing wraps up with 129 laps completed by @Charles_Leclerc with @ScuderiaFerrari at @PaulRicardTrack. #Fit4F1 pic.twitter.com/FyAfRciDvi
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2018
Oba týmy již testovaly přechodné pneumatiky a pneumatiky do deště, tentokrát poprvé jezdily na suché trati s novými hladkými směsmi. Ty ale nejsou označené a inženýři nevědí, s jakou konstrukci či směsí jezdí.
How the laps fly when you’re #F1Testing with @ValtteriBottas.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2018
102 laps makes for a full #Fit4F1 workout. @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/CeY9itJ1Fe
Pirelli ve zbývající testech pomůže ještě Renault po Velké ceně Japonska a Sauber po Velké ceně Mexika. K rozhodujícímu testu dojde po Velké ceně Abú Zabí, po níž se na dráze ještě jednou sejdou všechny týmy.
Příliš velký rozdíl mezi kvalifikační a závodní rychlostí
Výrobce pneumatik se snaží vyřešit otázku příliš velkého šetření pneumatik, jak jsme viděli například v Singapuru, kde piloti v závodě jezdili o více než 10 sekund na kolo pomaleji než v kvalifikaci.
"Je dobré zjistit, co je tím správným směrem pro budoucnost. Momentálně nemám řešení, je však důležité se poučit z toho, co se přihodilo, ne jen jít vpřed, aniž bychom se ohlédli zpět," uznává manažer Pirelli Mario Isola.
"Musíme pečlivě analyzovat dat, protože existuje riziko, že bychom změkčovali a změkčovali a pneumatiky by měly vyšší degradaci. Výsledkem by bylo jen šetření pneumatik. Musíme to vyhodnotit. Letos jsme byli s hyper-měkkou směsí celkem agresivní, agresivní jsme byli také na ostatních okruzích. A viděli jsme, že závodní tempo někdy nebylo na té správné úrovni, protože pilot museli řídit degradaci," dodává šéf Pirelli, které bude o další smlouvu s Formulí 1 od roku 2020 bojovat se společností Hankook (Michelin o vstup zájem nemá).