Kimi na ultra-měkkou směs přešel až v 53. kole po výjezdu safety caru, když havaroval jeho týmový kolega Sebastian Vettel, zatímco pilot Mercedesu ji obul už v 42. kole, kdy začínalo pršet a ostatní postupně mířili pro přechodné pneumatiky. A nejenže se Lewis na hladkých pneumatikách dokázal držet bez větších obtíží na dráze, ale navíc byl na nich velmi rychlý.
Překvapilo to Räikkönena? "Ano, určitě. Byli velmi silní. Všechny ty příběhy, že jsme na rovinkách tak rychlí... Po restartu tomu tak opravdu nebylo. Jo, myslím, že tam byly určité rozdíly, protože Valtteri to dobře rozjel," odpovídá 38letý pilot.
"Byl jsem překvapen tím, jak dobrá byla přilnavost, protože stále trochu pršelo. Byla dost slušná a ty pneumatiky přitom byly stále studené, ale ultra-měkké podle mě fungovaly za těch deštivých podmínek hodně dobře," pokračuje Räikkönen, jenž pro pneumatiky do deště ani pro ty přechodné na rozdíl od 9 jiných pilotů nezajel.
"Při tomto množství deště je obvykle velmi kluzko. V některých místech sice bylo kluzko, ale na většině jste měli pořád nějakou přilnavost. Celkově to bylo docela překvapení kvůli tomu, co si pamatuji z minulosti. Obvykle se stane trať rychle velmi kluzkou," přibližuje Kimi své pocity ze závodu v Německu.
Předpovědi pro Maďarsko: silný Red Bull, slabší Mercedes?
Tento týden bez nějaké přestávky hned následuje Velká cena Maďarska na zcela jiném, velmi pomalém okruhu Hungaroring. Co tam můžeme od Ferrari očekávat?
"Myslím, že to je velmi těžké říct. Tradičně jsme si tam vedli dobře, hodně ale bude záležet na počasí, jak tam bude. V minulosti bychom se asi cítili o něco silnější, než bychom tam vyrazili, ale je to pořád stejné. Bude to těsné. Kdo z toho vytěží maximum, ten skončí nejvýš. My tam jedeme s tím, abychom se pokusili o to nejlepší, co je v naších silách. Uvidíme, jak dopadneme," odmítá spekulovat.
Podle Lewise Hamiltona to pro Mercedesu bude náročnější okruh: "Obvykle nejde o naší nejsilnější trať, ale věřím že... nejde o okruh, kde rozhoduje výkon motoru, tak snad ten výkon, který má Ferrari navíc, jim neposlouží tak dobře a možná s nimi budeme moci svést slušný souboj. Oni jsou ale stále opravdu dobří v práci s pneumatikami a půjde o horkou trať, takže budou bezpochyby i nadále rychlí, ale stále chovám velké naděje."
A co Red Bull? "Red Bull. Ó, jo, přesně. Pohonná jednotka Red Bullu je dobrá. V Německu se z různých důvodů trápili, ale budou velmi rychlí. Jsem si jistý tím, že příští závody budou pro ně velmi silné. Měly by být velmi vyrovnané," odhaduje Hamilton.