Vettel měl před svou havárii nejrychlejší zastávku, jak vypadaly strategie v deštivém závodě?

Petr Hlawiczka, 22. července 2018, 21:50 Google+

HOCKENHEIM - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely deštivou Velkou cenu Německa 2018?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sebastian Vettel u mechaniků Ferrari

Sebastian Vettel u mechaniků Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek



Absolutně nejrychlejší zastávku předvedlo Ferrari v 25. kole, kdy Vettela přezulo za 2,09 sekundy. U jeho týmového kolegy Räikkönena, který jej na dráze musel pouštět na příkaz z boxové zídky před sebe, už to tak slavné nebylo - obě trvaly přes tři vteřiny.

Z klasifikovaných pilotů byl na tom nejlépe Verstappen, jenž se u mechaniků Red Bullu zdržel v 48. kole pouze 2,31 s. Zbylé dvě zastávky se ale také protáhly nad tři sekundy.

Sauber pokračuje ve skvělých výkonech při výměnách kol, přezutí Ericssona zabralo jen 2,33 s. Švéd byl pilotem, jenž dnes strávil v boxové uličce nejkratší čas - 18,84 s. Pro srovnání Magnussen z Haasu tam dnes setrvával 1:22,296 min a připravil se o výborný výsledek (jezdil na pátém místě). U Leclerca jsme zaznamenali zastávku za 2,81 s, devátou nejrychlejší.

McLaren se v této statistice zvedá, během Velké ceny Německa předvedl čtvrtou a pátou nejrychlejší zastávku když Vandoornea odbavil v 48. kole za 2,49 s a Alonsa v 31. kole za 2,66 s. Z deštěm nabídnutých příležitostí a chaosu ale moc nevytěžil, s oběma vozy skončil za body.

Přehled zastávek v boxech klasifikovaných pilotů v průběhu Velké ceny Německa 2018

Přehled zastávek v boxech klasifikovaných pilotů v průběhu Velké ceny Německa 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do závodu startovala většina na ultra-měkké směsi - prvních deset jezdců muselo, k nim se přidal Ocon na šestnácté pozici. Ricciardo si jako jediný vybral středně-tvrdé, které dlouho nemohl pořádně zahřát, zbylých osm si zvolilo měkkou směs.

Původně se mělo jet na jednu zastávku, do průběhu však promluvil těžko předvídatelný déšť. Původního plánu se dokázala držet čtveřice pilotů, kteří se nenechali vtáhnout do chaotických výměn: Ericsson, Hamilton a oba jezdci Force Indie - ta zachovala chladnou hlavu a dostala je na body.

Počasí se postaralo o velmi dramatický a nepředvídatelný závod, když několik jezdců na chvíli zajelo pro přechodné pneumatiky (Gasly dokonce pro pneumatiky do deště), aby se po chvíli vrátilo zpět na slicky.

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Německa 2018

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Německa 2018 | zdroj: Pirelli

Deštěm byl dotčen pouze jeden sektor, zbylé dva zůstávaly po celou dobu závodu suché! Ultra-měkké pneumatiky za těchto smíšených podmínek fungovaly nejlépe, jak správně vytušili u Mercedesu s Hamiltonem, jenž si dojel po další stíhací jízdě pro vítězství.

Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedl Pérez: 45 z celkových 67 kol závodu (tj. 67% vzdálenosti). Na středně-tvrdých zvládl Hülkenberg 33 kol, na ultra-měkkých Ericsson s Verstappenem 29 kol, na přechodných Sainz 6 a na pneumatikách do deště Gasly 3 kola.

Přehled nejrychlejších kol dle směsí pneumatik a nejrychlejší stinty

Přehled nejrychlejších kol dle směsí pneumatik a nejrychlejší stinty | zdroj: Pirelli



Vytisknout

Diskuze: Vettel měl před svou havárii nejrychlejší zastávku, jak vypadaly strategie v deštivém závodě?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oscar Piastri v závodě v Holandsku

McLaren předčasně prodlužuje smlouvu s Piastrim. "Hodně na mě tlačí," chválí jej Norris

Charles Leclerc s Ferrari SF-23 v Singapuru

Ferrari udělalo velký pokrok, Leclerc věří v další vítězství

Sergio Pérez skončil v Singapuru osmý

"Zpřísnění pravidel na Red Bullu v Singapuru vliv nemělo, šlo o anomálii," dušuje se Horner

Carlos Sainz vítězí v závodě v Singapuru

FOTO: Stříbrné šípy létaly v singapurské noci rychle, mazák Sainz se obrnil Norrisem a vyhrál

Lewis Hamilton před Georgem Russellem v Singapuru

Nejrychlejší kola předváděly Mercedesy, Ferrari o 2 sekundy pomalejší. Jaké strategie volili v Singapuru?

Po více než roce slaví tým z Maranella opět vítězství (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Série Red Bullu skončila, dramatický duel tří týmů o vítězství patří Ferrari, Pérez nakonec potrestán

George Russell  byl v Singapuru typickým příkladem from hero to zero (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO GP SINGAPURU: Jedna série končí, Russell smutným hrdinou dne

Start závodu v Singapuru

GRAFIKA: Startovní rošt v Singapuru - Ferrari s Mercedesem z 1. řady, Red Bully v 2. desítce

Liam Lawson úspěšně roste, v Singapuru si podal zkušenějšího kolegu

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Ferrari opatrně jásá, reakcii Verstappena museli inženýři téměř celou "vypípat"

Carlos Sainz se svou trofejí za třetí místo po závodě v Monze

V kvalifikaci vítězí opět Sainz, ani jeden Red Bull nepostoupil do Q3

  • Pátek

    • 1. Trénink (4:30 - 5:30)
    • 2. Trénink (8:00 - 9:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (4:30- 5:30)
    • Kvalifikace (8:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. H... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton může ještě ztratit úsměv po úspěšné Grand Prix Německa

Hamilton vyvázl s napomenutím, ke komisařům byl vstřícný + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ PO GP SINGAPURU: Jedna série končí, Russell smutným hrdinou dne

  2. GP SINGAPURU: Série Red Bullu skončila, dramatický duel tří týmů o vítězství patří Ferrari, Pérez nakonec potrestán

  3. V kvalifikaci vítězí opět Sainz, ani jeden Red Bull nepostoupil do Q3

  4. Ferrari udělalo velký pokrok, Leclerc věří v další vítězství

  5. První trénink ovládli Leclerc se Sainzem, týmy do Singapuru přivezly spoustu novinek

  6. Nejrychlejší kola předváděly Mercedesy, Ferrari o 2 sekundy pomalejší. Jaké strategie volili v Singapuru?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud