ANALÝZA SEKTORŮ: Vettel překonal další rekord, Mercedes na rovinkách ztrácí půl sekundy

Petr Hlawiczka, 21. července 2018, 23:30 Aktualizováno 22.7.2018, 11:00 Google+

HOCKENHEIMRING - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti během kvalifikace na Velkou cenu Německa 2018 a jaké strategie v ní můžeme očekávat?

Počet komentářů:  55 komentářů (Poslední 22.07. 15:25) Napište svůj názor
Sebastian Vettel s Ferrari SF71H v Německu

Sebastian Vettel s Ferrari SF71H v Německu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek



Na úvod připomínám rozvržení sektorů na Hockenheimringu s novou DRS zónou nacházející se na hlavní rovince, detekční bod sdílí s tou následující. Nejvyšší rychlosti se měří za táhlou pátou zatáčkou před brzdným bodem do vlásenky č. 6.

Zajímavá byla první zatáčka, pouze Verstappen jí dnes dokázal projet naplno. Pokoušel se takto zvládnou i zatáčku č. 11, nakonec na výjezdu z ní plyn přeci jen trochu povolil.

Mapa F1 okruhu v Hockenheimu

Mapa F1 okruhu v Hockenheimu | zdroj: Formula1.com

Vettel získal jubilejní 55. pole-position své kariéry poté, co s přehledem překonal rekord okruhu Michaela Schumachera s časem 1:11,212 s. Nepodařilo se mu sice poskládat v Q3 dohromady ideální kolo jako Bottasovi, Verstappenovi, Magnussenovi či Sainzovi, přesto zajel nejrychlejší čas v 1. i v 2. sektoru - pouze v tom třetím jej předčil Fin s Mercedesem.

Mercedes dnes rychlostně na Ferrari neměli, podle sportovního ředitele Tota Wolffa jen na rovinkách ztrácel půl sekundy. "Mají skvělou pohonnou jednotku, obrovskou výkonnost. Vypadalo to s námi dobře ve všech druzích zatáček, ale na rovinkách jsme se jejich výkonnosti nemohli vyrovnat... musíme se na to věci podívat a pokusit se zlepšit. Jak zvýšit náš výkon spalovacího motoru, nebo elektricky z baterií či motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie - cokoliv, co by pomohlo k vyššímu výkonu, protože tento šampionát chceme vyhrát."

K tomu se přidala smůla na straně Hamiltona, který skončil až 14. U něj došlo k poruše posilovače řízení a hydrauliky již v první zatáčce při normálním průjezdu přes obrubník (byť to Wolff zpočátku vysvětloval jinak - pravdu měl Lewis, rozhodně nešlo o jeho chybu).  Zítra jej čeká strastiplná cesta vpřed, předjíždění zde není tak snadné jako v Silverstone, kde před 2 týdny předvedl spanilou jízdu.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Německu

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Německu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Legalita hybridního systému Ferrari je předmětem velkých debat v padoku. Italská stáj z baterií najednou ždímá o 20 % energie více než Mercedes. Závodní ředitel Charlie Whiting a další zástupci FIA dnes dokonce navštívili motorhome Stříbrných šípů, aby probrali téma pohonných jednotek. "Šlo o výměnu názorů s FIA a s některými dalšími týmy či výrobci motorů," bagatelizuje význam schůzky Wolff.

Ferrari se změnilo dnes na schůzi správní rady vedení, Sergio Marchionne odstupuje kvůli nemoci ze svých funkcí. Uvidíme, jaký to bude mít vliv na závodní tým na okruzích i mimo ně. Räikkönen by se tím měl vrátit do hry o místo pro příští rok, kdy jej měl již nahradit Leclerc.

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti a její změna proti předchozí kvalifikaci

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti a její změna proti předchozí kvalifikaci | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Hodně si proti Silverstone polepšil Renault, který nasadil u Hülkenberga nové přední křídlo, a Williams se stejným novým dílem: "Jak víte, tak jsme včera přivezli nové přední křídlo a dělá přesně to, co jsme zamýšleli z pohledu měření a komentáře pilotů vzhledem k tomu, v co doufali. Dnes jsme rozhodně byli silnější ve srovnání se Silverstone. Máme pár věcí pro Maďarsko a pak pro Spa. Tohle přední křídlo bylo velkým krokem, velkou položkou. Pro další závody už tak velké věci nemáme," prozradil nám technický ředitel Paddy Lowe. Sirotkin dnes pokrok potvrdil 12. místem.

Nejvyšší rychlost na rovince dosáhl Pérez s Force Indií poháněnou Mercedesem: 326,6 km/h. Ferrari však má výkonnější motor, což potvrzují čtyři jeho vozy v první pětce.

Hülkenberg s Renaultem ztrácel 7,4 km/h, McLareny a Red Bully kvůli vyššímu odporu dokonce nejpomalejší ze všech (Ricciardo -15,9 km/h). Gasly s Hondou zaostával o 8,7 km/h, Toro Rosso však ztrácí na konkurenceschopnosti.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h) v Německu

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h) v Německu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

McLaren je s Alonsem před závodem na slibné 11. pozici s možností volně si volit pneumatiky, ovšem Vandoorne měl velké problémy se svým vozem - scházela mu přilnavost na zádi a skončil poslední. "Velké zklamání, které se těžko přijímá," hlesl Stoffel po kvalifikaci.

Alonso tým vyzývá k prošetření jeho potíží, jež se táhnou od Silverstone: "Myslím, že dělá všechno, co může. Rozhodně se zdá, že auto má v posledních dvou závodech výkonnostní potíže. A v datech jsou jasné známky toho, že má méně přítlaku. Měnili jsme nějaké díly a musíme jít ve vyšetřování hlouběji, protože to je vždy snazší, když máte obě auta blíže bodům."

Se svým vozem byl Španěl jinak spokojený: "Zlepšuje se, nové díly rozhodně vylepšují naši výkonnost, všichni ale dělají v každém závodě drobné kroky, takže si víceméně udržujeme od soupeřů stejný dostup. Ubíráme se však správným směrem a snad budeme moci v příštích několika závodech nasadit větší vylepšení. Zítra začneme na pneumatikách, jaké si budeme přát, navíc na nových, proto půjde o skvělou příležitost skórovat, jelikož startujeme tak blízko bodované zóny."

Počet sad pneumatik zbývajících jezdcům pro závod

Počet sad pneumatik zbývajících jezdcům pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie

Auta špičkových týmů byla na osychajícím asfaltu v kvalifikaci hned rychlejší než včera v 2. tréninku díky teplotě asfaltu - ta byla o 20 °C vyšší než v pátek. Za těchto podmínek skvěle fungovala ultra-měkká směs, která je o 0,9 s rychlejší než středně-tvrdá. Ultra-měkké pneumatiky degradují o 0,11 s na kolo, měkké o 0,10 s na kolo a středně-tvrdé o 0,06 s na kolo.

Strategie zítra budou záležet na její degradaci, pro všechny by ale mělo jít jen o jednu zastávku. Nejrychleji vychází přezutí z ultra-měkké na středně-tvrdou směs mezi 20. - 25. kolem, druhou nejrychlejší je přechod na měkkou směs místo středně-tvrdé ve druhém stintu.

Možností je i začátek na měkké směsi v případě vozů na 11. - 20. místě s přechodem v 35. kole na středně-tvrdou. Dvouzastávková strategie počítá s dvěma stinty na ultra-měkkých pneumatikách po 16 kolech se závěrem na měkkých, je však rozhodně pomalejší.




Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Vettel překonal další rekord, Mercedes na rovinkách ztrácí půl sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 55, poslední 22.07.2018 15:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 55 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton ukázal v kvalifikaci docela jinou tvář

PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po kvalifikaci na Grand Prix Německa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud