Ricciardo v 1. tréninku o 4 tisíciny před Hamiltonem, v neděli ale odstartuje jako poslední

Petr Hlawiczka, 20. července 2018, 12:30 Google+

HOCKENHEIM - 1. TRÉNINK; Daniel Ricciardo na ultra-měkkých pneumatikách v závěru překonal Lewise Hamiltona, penalizace v neděli na startovním roštu jej ale nemine - kvůli výměně tří komponent pohonné jednotky bude startovat jako poslední. Jak první trénink probíhal?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 20.07. 21:01) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Red Bullem

Daniel Ricciardo s Red Bullem | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek



V Německu nás přivítalo na okruhu slunečné dopoledne s teplotami kolem 27  °C, asfalt přes 40 °C. U lepšícího se Sauberu s novým chlazením a vstupními otvory bočnic dostal šanci Antonio Giovinazzi místo Marcuse Ericssona, jehož týmový kolega má dle zpráv z padoku příští rok zamířit k Ferrari na místo Räikkönena. Druhým nováčkem je Latifi usednuvši do Force Indie Estebana Ocona.

V 11 hod našeho času vyrazil na trať jako první Ricciardo, který se v tento víkend nevyhne penalizacím za výměnu komponent pohonných jednotek, aby trest nedostal v Maďarsku, kde se Red Bull domnívá, že budou mít šanci na vítězství. Daniel dostává nové MGU-K, úložiště energie a řídicí elektroniku = 20 trestných míst čili dle nových pravidel start z konce startovního roštu.

Nové přední křídlo Williamsu

Nové přední křídlo Williamsu | zdroj: Formula1.com

Renault od počátku testuje nové přední křídlo, se stejným novým dílem vyjíždí také Williams, jehož cílem je poskytnout svým pilotům konzistentnější vůz i za cenu nižšího přítlaku.

Ferrari přivezlo také spoustu novinek - podlahu, kryt motoru, výfuky. Vše je zatím na Vettelově voze, Räikkönen krouží se se starší konfigurací. Na Hockenheimu by díky svému chytrému řešení dvojitých baterií a lepší schopnosti rekuperovat energii ale nemělo mít na Mercedes takový náskok jako v Silverstone.

Nové přední křídlo Renaultu

Nové přední křídlo Renaultu | zdroj: Formula1.com

Po 10 min jsme se dočkali prvního měřeného kola, jehož autorem byl Verstappen - 1:16,526, 1:15,334 a 1:15,055 min na středně-tvrdé směsi. Pirelli přivezlo ultra-měkké, měkké a středně-tvrdé pneumatiky - kvůli zpestření show tedy přeskočilo super-měkkou směs.

Od roku 2021 nás čeká v oblasti kol revoluce - F1 přejde na nízkoprofilová 18palcová kola s užšími předními pneumatikami (270 místo současných 305 mm, rozměry vzadu zůstanou na 405 mm), zakázány budou zahřívací deky. Směsi budou zjednodušeny, setkávat se budeme pouze s měkkou (degradace 2 sekundy po ujetí 10 % závodní vzdálenosti), středně-tvrdou (degradace 2 s po 18 % vzdálenosti) a tvrdou, která bude o 1,2 s pomalejší než středně-tvrdá a o 2,2 s pomalejší než měkká směs.

Räikkönen po půl hodině zajel na měkké směsi identický čas (1:15,055), po svých ostrých pokusech se ale před ně dostávají Vettel (1:14,824) na měkkých i Ricciardo (1:14,622) na ultra-měkkých pneumatikách, zatímco Giovinazzimu při výjezdu z boxu ulétl kryt motoru.

Giovinazzi nabídl po ztrátě krytu motoru exkluzivní pohled do nitra Sauberu C37

Giovinazzi nabídl po ztrátě krytu motoru exkluzivní pohled do nitra Sauberu C37 | zdroj: Formula1.com

"To by neměl nikdo vidět, obrovský kus vozu uletěl doslova na výjezd z boxu. Giovinazzi potřebuje kroužit na trati, takže mu to moc nepomáhá v tom, aby se předvedl," komentuje Jolyon Palmer.

Po 35 min oslavuje Hamilton na měkké směsi svou novou smlouvu s Mercedesem  časem 1:14,181 min, Bottas je zatím se ztrátou 7 desetin čtvrtý. Po 40 min všichni míří na chvíli do boxů, aby Pirelli vrátili své první sady pneumatik.

Přední křídlo Hamiltonova Mercedesu potřené flow-visem

Přední křídlo Hamiltonova Mercedesu potřené flow-visem | zdroj: Formula1.com

Po návratu na trať svého týmového kolegu Bottas už překonal, čas 1:13,903 min dosáhl na ultra-měkké směsi. Mercedes dnes oznámil prodloužení spolupráce také s tímto finským pilotem.

V závěrečné třetině se piloti soustředili spíše na delší jízdy. Vpřed se posunul Verstappen díky ostrému kolu na ultra-měkké směsi (1:13,714), ale Hamilton se nenechal pokořit - 1:13,529 min na stejných pneumatikách. Na rovince dosáhl 321,5 km/h, o 8 km/h méně než Sainz, který nuceně odpočíval v boxech kvůli úniku hydrauliky.

O zpestření se postaral Hülkenberg s druhým Renaultem, když se prolétl štěrkovou zónou v nájezdu na stadion. Těsně minul zeď, mohla z toho být ošklivá nehoda.

Skvělé kolo čtvrt hodiny před koncem zajel Ricciardo na ultra-měkkých pneumatikách - 1:13,525, Hamiltona přetlačil o pouhé 4 tisíciny vteřiny. Poslední zůstával dlouho Alonso, až 5 min před koncem se posunul na 12. příčku. McLaren trénink pojal jako testování nových dílů a jezdcům měnil konfiguraci vozu, proto na kontě nemají ani moc kol.

GP Německa (Hockenheimring)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:13,525
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:13,529
3. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:13,714
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:13,796
5. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:13,903
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:14,267
7. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:14,691
8. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:14,853
9. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:15,097
10. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:15,282
11. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:15,415
12. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:15,544
13. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:15,629
14. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:15,769
15. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:15,864
16. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:15,876
17. 34 Nicholas LATIFI canSahara Force India F1 Team1:16,023
18. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:16,071
19. 36 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Sauber F1 Team1:16,136
20. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:16,149

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ricciardo v 1. tréninku o 4 tisíciny před Hamiltonem, v neděli ale odstartuje jako poslední

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 20.07.2018 21:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

Fernando Alonso v Maďarsku

Alonso v roce 2019 ve Formuli 1 závodit nebude, potvrzuje McLaren

Fernando Alonso (vlevo) a Michael Schumacher na tiskové konferenci v Silverstone před 12 lety

"Pokud jde o čistý talent, pak je Alonso na stejné úrovni jako Schumacher," hodnotí Massa

Sergio Pérez s Force Indií VJM11 na Hungaroringu

Kde bude příští rok závodit Pérez? "Jsem ve formě, mám několik možností," tvrdí Mexičan

Charles Leclerc se Sauberem C37 zraje jako víno

"Pokrok Sauberu se zdá být obrovský kvůli špatnému vstupu do sezóny," vysvětluje Leclerc

Pohonná jednotka Renault RE17

Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Pohonná jednotka Hondy

"Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Lando Norris při testování McLarenu MCL33 v Maďarsku

"Potíže McLarenu jsou matoucí. Ale po čase se z toho dostane," říká Coulthard. A co Williams?

Čekají McLaren velké změny?

Brown: McLaren potřebuje lepší auto, pak může začít sázet na mladíky. Mluvíme ale se všemi jezdci

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas v tréninku ve Francii

Mercedes potvrzuje i druhého jezdce, kdo bude v roce 2019 týmovým kolegou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Horner: Ricciardo se bál, že by musel podporovat Maxe, Alonso by u Red Bullu způsobil chaos

  2. Alonso v roce 2019 ve Formuli 1 závodit nebude, potvrzuje McLaren

  3. "Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

  4. "Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

  5. Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve. Williams odepisuje

  6. "Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud