Ricciardo v 1. tréninku o 4 tisíciny před Hamiltonem, v neděli ale odstartuje jako poslední

Petr Hlawiczka, 20. července 2018, 12:30 Google+

HOCKENHEIM - 1. TRÉNINK; Daniel Ricciardo na ultra-měkkých pneumatikách v závěru překonal Lewise Hamiltona, penalizace v neděli na startovním roštu jej ale nemine - kvůli výměně tří komponent pohonné jednotky bude startovat jako poslední. Jak první trénink probíhal?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 20.07. 21:01) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Red Bullem

Daniel Ricciardo s Red Bullem | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek



V Německu nás přivítalo na okruhu slunečné dopoledne s teplotami kolem 27  °C, asfalt přes 40 °C. U lepšícího se Sauberu s novým chlazením a vstupními otvory bočnic dostal šanci Antonio Giovinazzi místo Marcuse Ericssona, jehož týmový kolega má dle zpráv z padoku příští rok zamířit k Ferrari na místo Räikkönena. Druhým nováčkem je Latifi usednuvši do Force Indie Estebana Ocona.

V 11 hod našeho času vyrazil na trať jako první Ricciardo, který se v tento víkend nevyhne penalizacím za výměnu komponent pohonných jednotek, aby trest nedostal v Maďarsku, kde se Red Bull domnívá, že budou mít šanci na vítězství. Daniel dostává nové MGU-K, úložiště energie a řídicí elektroniku = 20 trestných míst čili dle nových pravidel start z konce startovního roštu.

Nové přední křídlo Williamsu

Nové přední křídlo Williamsu | zdroj: Formula1.com

Renault od počátku testuje nové přední křídlo, se stejným novým dílem vyjíždí také Williams, jehož cílem je poskytnout svým pilotům konzistentnější vůz i za cenu nižšího přítlaku.

Ferrari přivezlo také spoustu novinek - podlahu, kryt motoru, výfuky. Vše je zatím na Vettelově voze, Räikkönen krouží se se starší konfigurací. Na Hockenheimu by díky svému chytrému řešení dvojitých baterií a lepší schopnosti rekuperovat energii ale nemělo mít na Mercedes takový náskok jako v Silverstone.

Nové přední křídlo Renaultu

Nové přední křídlo Renaultu | zdroj: Formula1.com

Po 10 min jsme se dočkali prvního měřeného kola, jehož autorem byl Verstappen - 1:16,526, 1:15,334 a 1:15,055 min na středně-tvrdé směsi. Pirelli přivezlo ultra-měkké, měkké a středně-tvrdé pneumatiky - kvůli zpestření show tedy přeskočilo super-měkkou směs.

Od roku 2021 nás čeká v oblasti kol revoluce - F1 přejde na nízkoprofilová 18palcová kola s užšími předními pneumatikami (270 místo současných 305 mm, rozměry vzadu zůstanou na 405 mm), zakázány budou zahřívací deky. Směsi budou zjednodušeny, setkávat se budeme pouze s měkkou (degradace 2 sekundy po ujetí 10 % závodní vzdálenosti), středně-tvrdou (degradace 2 s po 18 % vzdálenosti) a tvrdou, která bude o 1,2 s pomalejší než středně-tvrdá a o 2,2 s pomalejší než měkká směs.

Räikkönen po půl hodině zajel na měkké směsi identický čas (1:15,055), po svých ostrých pokusech se ale před ně dostávají Vettel (1:14,824) na měkkých i Ricciardo (1:14,622) na ultra-měkkých pneumatikách, zatímco Giovinazzimu při výjezdu z boxu ulétl kryt motoru.

Giovinazzi nabídl po ztrátě krytu motoru exkluzivní pohled do nitra Sauberu C37

Giovinazzi nabídl po ztrátě krytu motoru exkluzivní pohled do nitra Sauberu C37 | zdroj: Formula1.com

"To by neměl nikdo vidět, obrovský kus vozu uletěl doslova na výjezd z boxu. Giovinazzi potřebuje kroužit na trati, takže mu to moc nepomáhá v tom, aby se předvedl," komentuje Jolyon Palmer.

Po 35 min oslavuje Hamilton na měkké směsi svou novou smlouvu s Mercedesem  časem 1:14,181 min, Bottas je zatím se ztrátou 7 desetin čtvrtý. Po 40 min všichni míří na chvíli do boxů, aby Pirelli vrátili své první sady pneumatik.

Přední křídlo Hamiltonova Mercedesu potřené flow-visem

Přední křídlo Hamiltonova Mercedesu potřené flow-visem | zdroj: Formula1.com

Po návratu na trať svého týmového kolegu Bottas už překonal, čas 1:13,903 min dosáhl na ultra-měkké směsi. Mercedes dnes oznámil prodloužení spolupráce také s tímto finským pilotem.

V závěrečné třetině se piloti soustředili spíše na delší jízdy. Vpřed se posunul Verstappen díky ostrému kolu na ultra-měkké směsi (1:13,714), ale Hamilton se nenechal pokořit - 1:13,529 min na stejných pneumatikách. Na rovince dosáhl 321,5 km/h, o 8 km/h méně než Sainz, který nuceně odpočíval v boxech kvůli úniku hydrauliky.

O zpestření se postaral Hülkenberg s druhým Renaultem, když se prolétl štěrkovou zónou v nájezdu na stadion. Těsně minul zeď, mohla z toho být ošklivá nehoda.

Skvělé kolo čtvrt hodiny před koncem zajel Ricciardo na ultra-měkkých pneumatikách - 1:13,525, Hamiltona přetlačil o pouhé 4 tisíciny vteřiny. Poslední zůstával dlouho Alonso, až 5 min před koncem se posunul na 12. příčku. McLaren trénink pojal jako testování nových dílů a jezdcům měnil konfiguraci vozu, proto na kontě nemají ani moc kol.

GP Německa (Hockenheimring)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:13,525
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:13,529
3. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:13,714
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:13,796
5. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:13,903
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:14,267
7. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:14,691
8. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:14,853
9. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:15,097
10. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:15,282
11. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:15,415
12. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:15,544
13. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:15,629
14. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:15,769
15. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:15,864
16. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:15,876
17. 34 Nicholas LATIFI canSahara Force India F1 Team1:16,023
18. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:16,071
19. 36 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Sauber F1 Team1:16,136
20. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:16,149

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Ricciardo v 1. tréninku o 4 tisíciny před Hamiltonem, v neděli ale odstartuje jako poslední

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 20.07.2018 21:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas v tréninku ve Francii

Mercedes potvrzuje i druhého jezdce, kdo bude v roce 2019 týmovým kolegou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud