Mladý Holanďan letos kvůli mnoha incidentům čelí často kritice, vše vyvrcholilo v Monaku po jeho havárii v třetím tréninku. Kvůli ní musel vynechat kvalifikaci a startovat z konce roštu.
Ceněný výkon Verstappena
Minulý víkend se ale v Montrealu vzchopil, když se kvalifikoval na třetím místě před svým týmovým kolegou, Kimim Räikkönenem s Ferrari či úřadujícím mistrem světa Lewisem Hamiltonem, a v neděli si nakonec dojel pro bronz.
"Obecně řečeno to pro celý tým byla úleva, dojet do cíle s oběma vozy. Jeden skončil na pódiu, jeden byl čtvrtý. A také veškerá ta hloupá kritika Maxe ustává," chválí Marko svého jezdce, jenž do Kanady poprvé docestoval bez svého týmu. Souhlasil s tím, že ho nebudou doprovázet členové jeho rodiny - ani otec Jos či nikdo z jeho managementu.
"Zajel nejlepší čas ve třech trénincích, kvalifikoval se na třetím místě a neudělal nic špatně - ani kousek poškození, nepoškrábal ani ráfek. To je tedy to, co od něj očekáváme. A jsem si jistý, že takových závodů bude více. Předvedl dobrý výkon, podle mě tedy dal tu správnou odpověď," pokračuje odborný poradce Red Bullu.
Rychlost Red Bullu na motorové trati
Podle něj tým ukázal i přes deficit pohonné jednotky Renaultu skvělou rychlost. Verstappen podle ně získal ten nejlepší možný výsledek: "Viděli jste tu rychlost - Ricciardo zajel nejrychlejší kolo v posledním kole [neplatilo kvůli předčasnému odmávání šachovnicovou vlajkou] a Max dramaticky stahoval Bottase. Možná tedy měl zaútočit o něco dříve. Vypadá to ale, jakoby předjíždění bylo [v Montrealu] zakázáno. Myslím, že šlo o maximum."
Red Bull jako jediný z top týmů startoval na hyper-měkkých pneumatikách, které sice méně vydrží, ale poskytují lepší přilnavost po startu. Svého rozhodnutí nelitují, podle nich byly klíčové k tomu, aby Ricciardo během zastávek v boxech přeskočil Hamiltona. "Pneumatiky byly tou nejlepší volbou, kterou jsme měli k dispozici, abychom získali místa. Fungovalo to u Ricciarda a málem i u Maxe," hodnotí Marko.
Spokojenost s vylepšením Hondy, klíčové rozhodnutí se blíží
Zmínil se i o zlepšení Hondy, která pro jejich dceřinou stáj přivezla novou pohonnou jednotku. Podle Marka s ní Toro Rosso bylo o 3 desetiny sekundy rychlejší, což v Kanadě odpovídá zhruba 12 koním navíc (původně avizovala přidání 27 koní), stáj z Faenzy byla novou specifikací nadšena a Gasly přemlouval celý tým k tomu, aby mu jí i za cenu penalizací nasadili, což se mu nakonec povedlo.
Red Bull čeká rozhodnutí, zda od příštího roku opustit Renault a přejít na japonské motory, vše má rozhodnout majitel Dietrich Mateschitz na přelomu měsíce - byť dle spekulací některých médií již k dohodě s Hondou došlo. Renault by si rakouský tým rád udržel, proto mu nabízí lákavou možnost přejmenování svých agregátů v příštích dvou letech na Aston Martin.