Hamilton kvůli výpadkům výkonu očekával, že mu motor exploduje
Britský pilot se domníval, že do cíle v Montrealu, kde již šestkrát ve své kariéře vyhrál (2007, 2010, 2012, 2015 - 2017), tentokrát nedojede a v šampionátu přijde o více bodů: "Měl jsem obrovský problém. Myslel jsem, že motor vybouchne."
Všechny týmy Mercedesu musely nastoupit se starým motorem, ačkoliv podobně jako ostatní měli v plánu nasadit novou, výkonnější specifikaci, která by na kanadském okruhu vedla "ke slušným ziskům." Deset koní navíc tam totiž v čase na kolo dělá přibližně čtvrt sekundy. Jenže "při posledním testu na dynamometru na dynamometru se objevily potíže s kvalitou," potvrzují Stříbrné šípy.
Ale i s tím starším, jehož degradace se pohybovala kolem 0,1 sekundy, se Hamilton v závodě trápil: "Dostal jsem se v prvním kole do 2. zatáčky a výkon začal vypadávat. Motor měl velké prodlevy. Jsem si jistý, že to v příštích dnech bude ještě bolestivější. Nakonec šlo o bídný víkend, ale také z toho mohlo být DNF [nedokončení závodu]."
Kvůli problému, který se týkal šasi, se mu začal motor přehřívat, proto jej Mercedes povolal do boxů, jakmile se dostal do svého funkčního okna pro zastávku - už v 16. kole ze 70, na které byla vypsána Velká cena Kanady. Tým mu během ní nechal otevřít otvory kolem hlavy a zvýšit bohatost palivové směsi, aby se zlepšilo chlazení motoru. Mezitím se Daniel Ricciardo dostal po své zastávce před Lewise.
"Celá pohonná jednotka nefungovala správně. Řazení, v podstatě všechno za mnou. Jezdil jsem na 120 %. Riskoval jsem, ale nemohl jsem se dostatečně přiblížit a scházel mi výkon. Tlačil jsem na to tak silně. I dvě kola před koncem jsem se setkával s velkými výpadky ve výkonu," přibližuje Hamilton, který se po závodě propadl v šampionátu na druhou příčku za Vettela.
Mercedes po celý víkend v úzkých kvůli špatné volbě pneumatik
Dalším prvkem, který německému týmu o víkendu vůbec nepomohl, byla volba pneumatik, zejména těch hyper-měkkých. Zatímco ostatní týmy (Ferrari, Red Bull, Force India, Renault, Toro Rosso) si nechali přivézt po osmi sadách, Mercedes si před 15 týdny u Pirelli objednal pouze pět sad těch nejměkčích pneumatik. Proč?
"Neexistuje jediný důvod, proč jsme nepodali takový výkon, jaký jsme měli, ale všichni si uvědomujeme, že na základě poznatků z loňského testu pneumatik v Abú Zabí jsme byli zavedeni nesprávným směrem," prozrazuje sportovní šéf Toto Wolff.
"Kdybychom měli o jednu nebo dvě sady více, piloti by se na ně více zvykli a zřejmě by nám to pomohlo si pojistit kvalifikaci... Poslat Lewise poprvé na hyper-měkkých pneumatikách na trať v sobotu dopoledne, to bylo zřejmě příliš pozdě," pokračuje.
Náskok Stříbrných šípů na Ferrari v šampionátu konstruktérů se po Kanadě zmenšil na 17 bodů. "Do Montrealu jsme přijeli s tím, že naše auto bude opravdu silné. Odjeli jsme s tím, že jsme na tom nebyli tak, jak jsme měli. To je pro všechny členy týmu velkým budíčkem. Všichni musí vyhodnotit, jak zlepšit výkonnost, abychom optimalizovali ty marginální zisky. Ty totiž způsobí veškerý rozdíl," dodává Wolff.