Mercedes hledá způsob, jak porozumět hyper-měkké směsi

Robert RoBertino Pavelka / PH, 29. května 2018, 09:30 Google+

Grand Prix Monaka byla ze strany stuttgartské automobilky brána jako podnik, ve kterém nebudou lámat rekordy a soupeře, ale zklamání, které po závodě nastalo, vede tým k nutnosti najít způsob, jak lépe pracovat s hyper-měkkými pneumatikami.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 29.05. 11:21) Napište svůj názor
Valtteri Bottas hodnotí problémy Mercedesu v Monaku

Valtteri Bottas hodnotí problémy Mercedesu v Monaku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Že tato směs u Stříbrných šípů nebude nejoblíbenější, naznačila už prostřední část kvalifikace, kdy Hamilton i Bottas jako jediní vyjeli na fialově zbarvených pneumatikách. Jenže dosažené časy se pohybovaly pouze na rozhraní první desítky, což nestačilo. Následoval tedy pokorný návrat na hyper-měkkou jako u všech soupeřů. 

V závodě byl Hamilton první, kdo zajel k plánované výměně už ve 12. kole, Bottas ho následoval o pět kol později. Značný kontrast třeba s Pierre Gaslym, který se na stejné směsi udržel v závodě do 38. kola. Pro Mercedes tak nastala situace, kdy se bude muset zabývat problematikou této směsi, protože bude v nabídce už v následujícím závodě v Kanadě.

img-responsive

Lewis Hamilton v kvalifikaci v Monaku | foto: Daimler AG

"Je to výborná směs pro kvalifikaci, ale v závodě je velmi obtížné ji udržet při životě, vyhnout se velkému opotřebení a puchýřkování. Pokusíme se zanalyzovat vše, co jsme z tohoto víkendu vytěžili, protože si myslím, že ostatní týmy s ní v dlouhých stintech pracovaly lépe než my. Musíme se to pro Montreal naučit, když se nedokážeme v Q2 kvalifikovat s jinou směsí," uvedl Valtteri Bottas.

Tým také rozdělil strategii mezi oba piloty - Hamilton pokračoval na ultra-měkké směsi, Bottas dostal super-měkkou. Brit nakonec vydržel na trati až do konce, ačkoliv si několikrát stěžoval na problémy zejména s levou přední pneumatikou. Finský pilot ale rovněž naznačuje, že problém nebyl jenom v pneumatikách, ale ve voze jako takovém.

"Myslím, že na hyper-měkké směsi jsme byli v závodě slabší. Jinak si myslím, že pneumatiky zvládáme velmi dobře - na ultra-měkkých a super-měkkých jsme podávali očekáváné výkony. Jen super-měkká mě v závodě poněkud překvapila, ve čtvrtek to nevypadalo nijak zvláštně. Rozhodně to byla ta nejlepší směs. Rychlá degradace hyper-měkké pro nás byla problémem. Také se domnívám, že rychlost v kvalifikaci, kde jsme nebojovali o pole-position, nebyla pouze záležitostí pneumatik, ale týkala se víc auta. Na této trati není dost rychlé," pokračuje Bottas.

img-responsive

Pierre Gasly předvedl na hyper-měkké směsi skvělý výkon | foto: Red Bull Content Pool

Padla tu zmínka o Pierre Gaslym, který s vozem Toro Rosso na hyper-měkké směsi absolvoval téměř polovinu závodu - do boxů zajel na konci 37. kola a nijak si přitom nepohoršil. Bottas dokázal jeho výkon náležitě ocenit: "Myslím, že je impozantní, jak dlouho dokázal na těchto pneumatikách jet, takže určitě s touto směsí lze dosáhnout daleko lepších výsledků. Největším naším problémem v tomto víkendu byla dlouhodobá výkonnost na hyper-měkkých pneumatikách a celkově nedostatečná rychlost vozu."

Mercedes bude v Paul Ricard testovat ještě před GP Francie
Stříbrné šípy se chystají na testování pneumatik s Pirelli v Paul Ricard, ale podle Bottase nepoužijí stejnou konfiguraci dráhy, na níž se příští měsíc později pojede Velká cena Francie.

"Ne, nejde o tu konfiguraci. Už jsme tam testovali, ale teď má nový asfalt, takže to bude jiné. Povrch by měl být podobný Barceloně a Silverstone, uvidíme tedy, jak se tam budou pneumatiky chovat. Hodně se ale liší od mnoha ostatních tratí, má tolik dlouhých zatáček. Třetí sektor je na pneumatiky opravdu náročný a v létě bude horko. Z testování za mokra se ale můžeme naučit cokoliv, a to všechno bude důležité," dodal Bottas.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes hledá způsob, jak porozumět hyper-měkké směsi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 29.05.2018 11:21 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W10 EQ Power+ v Barceloně

ŽIVĚ: 4. den testů - Hamilton udává tempo, Kubica poprvé s novým Williamsem + VIDEO

Daniil Kvjat s novým vozem Toro Rosso v Barceloně

"Nešlo nám o chvilku slávy, nezaměřovali jsme se na výkonnost," hájí se Kvjat. Chválu sklízí také Honda

George Russell v novém voze Williams FW42 - Mercedes při třetím dnu testů v Barceloně

FOTO: Třetí den na v Barceloně - první snímky Williamsu

Daniil Kvjat v novém voze Toro Rosso STR14 - Honda při třetím dnu testů v Barceloně

Třetí den testů: Překvapilo Toro Rosso, konečně se zapojil i Williams + VIDEO

Lando Norris poprvé s McLarenem MCL34

McLaren ví, jaké problémy se mohou objevit u nového vozu MCL34. Zbavil se těch loňských?

Alexander Algon s Flow-visem na novém voze Toro Rosso STR14 - Honda při druhém dni testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - poprvé s Albonem a Fittipaldim

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo s Red Bullem má po Monaku letos na kontě stejný počet vítězství jako Ferrari či Mercedes

"S Red Bullem se rozloučíme, Mercedes či Ferrari by jim motory také nedodávali,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

  2. Třetí den testů: Překvapilo Toro Rosso, konečně se zapojil i Williams + VIDEO

  3. Ferrari představuje vůz pro sezónu 2019 - bude SF90 mistrovský? + VIDEO

  4. "Beze strachu vpřed." McLaren odhaluje nový vůz MCL34, s nímž se chce vrátit dopředu

  5. Ve Fioranu již Räikkönen prohání novým F1 maskovaný monopost Alfa Romeo + VIDEO

  6. Matná červená? Binotto vysvětluje, proč se ve Ferrari rozhodli pro změnu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud