K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Pirelli: Změnou pneumatik jsme chtěli ve Španělsku odvrátit loterii

Robert RoBertino Pavelka, 15. května 2018, 06:30 Google+

Minulý měsíc došlo k rozhodnutí ubrat z hloubky dezénu 0,4 mm - šlo o výsledek testování v Barceloně při vyšší zátěži. Stejné provedení pneumatik jako při GP Španělska bude použito rovněž ve Francii a Velké Británii.

Počet komentářů:  30 komentářů (Poslední 16.05. 09:39) Napište svůj názor
Kolem nového řešení pneumatik ve Španělsku se stále diskutuje

Kolem nového řešení pneumatik ve Španělsku se stále diskutuje | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Oba piloti Ferrari naznačují, že nové provedení pneumatik co do jejich fungování oproti Mercedesu jejich stáj znevýhodnilo. Změna měla efekt na menší opotřebení pneumatik, takže celkem deset ze 14 pilotů dokončilo závod s jednou zastávkou v boxech.

"Pokud se potýkáte s vysokou hladinou opotřebení, která postihuje většinu nebo všechny vozy ve startovním poli, pak nejde o závod, nýbrž loterii. Není to správný přístup a my jako jediný dodavatel pneumatik pro F1 musíme všem poskytnout vhodný a bezpečný produkt pro daný okruh. Domnívám se, že drobná změna v tloušťce běhounu změnila do jisté míry výkon některých vozů," vysvětlil situaci pro server motorsport.com Mario Isola.

img-responsive

Mario Isola vysvětluje pozadí nových pneumatik | foto: Pirelli

V závodě pak superměkkou směs použili pouze dva piloti - Fernando Alonso na ní zajel čas v prostřední části kvalifikace, po druhé zastávce v boxech pak vsadil na červeně označené pneumatiky Sergej Sirotkin. Vettel po závodě prohlásil, že změna pneumatik znamenala určité komplikace, ovšem Isola to rázně popřel.

"Směs je stejná, konstrukce je identická, jediný rozdíl je v tloušťce. Z technického hlediska je obtížné to vysvětlit, protože pokud superměkká směs byla během závodu vytlačena kvůli obecnému pocitu, že je příliš měkká, problém musíme hledat jinde," pokračuje Isola.

Závodní inženýr Pirelli zdůraznil, že ke změně v tloušťce běhounu došlo po konzultaci s týmy, přičemž Ferrari si uvědomoval, že se nachází v té skupině, která trpěla při testování větším opotřebením. Letos byl čas nejrychlejšího pilota v kvalifikaci o tři vteřiny lepší než při loňské Grand Prix, v samotném závodu dokonce o čtyři až pět vteřin.

img-responsive

Jeden názor říká, že Pirelli chtělo zvýhodnit Mercedes a přibrzdit Ferrari... | foto: Daimler AG

"Zkoumali jsme důvod, proč se na pneumatikách objevují puchýřky a dospěli jsme k názoru, že největší roli hraje povrch dráhy, zdaleka to není novými monoposty nebo změnami ve směsích. Bylo nutné počkat až do Melbourne. Když se tam ukázalo, že je situace v normálu, osobně jsem oslovil všechny týmy, požádal je o jejich názor a shromáždil názory na danou problematiku. Pak proběhla v Pirelli interní schůzka, kde jsme vše vyhodnotili a připravili zprávu pro FIA, kde je vysvětleno, proč jsme se pro zmíněnou změnu rozhodli," podává vysvětlení Isola. 

Na značné množství názorů, že provedení připravené pro Grand Prix Španělska bylo navrženo tak, aby zvýhodnilo Mercedes a způsobilo větší problémy Ferrari, se Isola ostře ohradil. "Nikdy bychom nic takového neudělali. Spolupracujeme se všemi špičkovými výrobci, nejenom v oblasti F1, tak proč bychom pro někomu měli poskytnout výhodu," uzavírá Isola.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pirelli: Změnou pneumatik jsme chtěli ve Španělsku odvrátit loterii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 16.05.2018 09:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 30 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso na přechodných pneumatikách

Alonso přechodné pneumatiky nechtěl. Proč Mercedesy za deště přezouvaly na ultra-měkké?

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Německa před Sebastianem Vettelem

"Co po mě chcete?" Räikkönenovi nebyla týmová režie Ferrari dostatečně jasná + AUDIO

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas na Hockenheimringu

Šéf Mercedesu vysvětluje, proč použili týmovou režii ve prospěch Hamiltona

Sebastian Vettel na Hockenheimringu bourá

Vettel podle Rosberga zahodil vítězství tím, že na to moc tlačil + VIDEO

Sebastian Vettel bourá v závodě v Německu

FOTO: Chaotický závod v Německu - Vettelova havárie, Hamiltonova oslava po stíhací jízdě

Sebastian Vettel u mechaniků Ferrari

Vettel měl před svou havárii nejrychlejší zastávku, jak vypadaly strategie v deštivém závodě?

Lewis Hamilton může ještě ztratit úsměv po úspěšné Grand Prix Německa

Hamilton vyvázl s napomenutím, ke komisařům byl vstřícný + VIDEO

Lewis Hamilton s Mercedesem dnes exceloval

Nejvyšší rychlosti GP Německa: Hamilton překonal 346 kmh, Räikkönen o 30 km/h pomalejší

Lewis Hamilton v tréninku v Německu

PROHLÁŠENÍ po závodě v Německu: "Malá chyba, velké zklamání," hodnotí Vettel

Lewis Hamilton v tréninku v Německu

Vettel v Německu havaroval, Hamiltonovi pomohla týmová režie k vítězství + VIDEO

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brendon Hartley ve Velké ceně Španělska

Honda tvrdí, že se po Baku zlepšila, jen to ve "frustrujícím" Španělsku nemohla…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě v Německu: "Malá chyba, velké zklamání," hodnotí Vettel

  2. Vettel v Německu havaroval, Hamiltonovi pomohla týmová režie k vítězství + VIDEO

  3. Kvalifikaci s problémem Hamiltona a červenou vlajkou vyhrál domácí Vettel

  4. GRAFIKA: Startovní rošt GP Německa - Honda opět mění celou pohonnou jednotku

  5. Hamilton vyvázl s napomenutím, ke komisařům byl vstřícný + VIDEO

  6. Ricciardo v 1. tréninku o 4 tisíciny před Hamiltonem, v neděli ale odstartuje jako poslední

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud