Úřadující šampion dosáhl nejlepšího času 1:18,289 poměrně brzy na měkkých pneumatikách Pirelli. V kvalifikační simulaci po přezutí na super-měkké se zdálo, že se ještě zlepší, v zatáčce č. 7 však byl na plynu příliš agresivní a vyjel mimo trať. K dalšímu vážnějšímu pokusu se pak už neodhodlal.
Ricciardo byl s Red Bullem jen o 0,133 sekundy pomalejší, své nejrychlejší kolo si připsal také ve svém prvním stintu v 10. kole na měkkých pneumatikách. Jeho týmový kolega Verstappen se při kvalifikačním pokusu dokázal zlepšit, ale ztratil kolem 0,14 s.
Vettel také předvedl zrychlení na super-měkké směsi, od Verstappena jej dělilo jen 5 setin vteřiny. Räikkönen byl nejpomalejším pilotem z top týmů. V zatáčce č. 4 vyjel do štěrku a 40 min před koncem zamířil kvůli problému s motorem do boxů. Ferrari mu přes noc bude měnit spalovací motor, turbo a MGU-H.
Jak Ferrari, tak i Red Bull jsou ale Mercedesu velmi blízko, Stříbrné šípy se trápí na super-měkkých pneumatikách, na nichž těžko dávali dohromady jedno ostré kolo. Podle Helmuta Marka je rakouský tým díky novému aerodynamickému balíku o půl sekundy rychlejší. Nikdo ale nepřekonal nejrychlejší čas z předsezónních testů (1:17,182 min) dosažený na hyper-měkké směsi, která tentokrát v Katalánsku není pilotům dostupná.
Ze zbytku světa byl nejrychlejší Grosjean, jenž na Hamiltona ztrácel 1,3 sekundy. Za Haasem skončil zásluhou devátého Vandoornea McLaren s vylepšeným vozem.
Britský tým je spokojený, upgrady fungují. "Zevnitř mohu prozradit, že vylepšení, která jsme sem přivezli, jsou krokem vpřed. Auto je výkonnější, chová se lépe a má více přilnavosti. Možná budeme mít šanci zítra postoupit do Q3, pokusíme se to využít naplno," komentoval dvanáctý Alonso.
Do první desítky se vešel ještě Pérez s Force Indií, i on ale zastavil předčasně poté, co se mu po zastávce v boxech uvolnilo levé přední kolo. Duo Sauberu skončilo na 15. a 16. místě, předčilo Sainze s Renaultem, Hartleyho s Toro Rosso či oba Williamsy.
Super-měkká směs byla o 0,4 s rychlejší než měkká, ta zase předčila středně-tvrdou směs o 0,7 s (mezi super-měkkými a středně tvrdými pneumatikami je tedy rozdíl 1,1 sekundy).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:18,259 |
2. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:18,392 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:18,533 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:18,585 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:18,611 |
6. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:18,829 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:19,579 |
8. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:19,643 |
9. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:19,722 |
10. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:19,962 |
11. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:20,024 |
12. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:20,035 |
13. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:20,186 |
14. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:20,373 |
15. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:20,501 |
16. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:20,514 |
17. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:20,672 |
18. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:21,265 |
19. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:21,556 |
20. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:22,060 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ