Úvodní část v Singapuru začala 16:30 tamního času za vysokých teplot - vzduch 32 °C, trať 45 °C. Podmínky v kvalifikaci a v závodu ale budou odlišné, protože se pojedou o několik hodin později za umělého osvětlení (kvalifikace ve 21 hod).
Singapur je prvním okruhem vyžadujícím vysoký přítlak od GP Maďarska. Týmy přivezly spoustu novinek - Ferrari i Mercedes okopíroval od McLarenu bočnice zadního křídla s prodlouženými výřezy, hodně úprav pozorujeme také v oblasti deflektorů a přední části podlahy. Novinky zde mají Haas i Force India.
Na dráhu jako první vyrazil Ericsson na měkkých pneumatikách, kromě nich Pirelli přivezlo ultra-měkké a hyper-měkké - pro zpestření strategií tedy vynechává super-měkkou směs.
První měřený čas předvedl po 8 min Sirotkin (1:51,160), zatímco jeho týmový kolega Stroll dostal v zatáčce č. 2 smyk. Po 10 min se dopředu dostává Räikkönen s Ferrari na hyper-měkkých pneumatikách - 1:44,622 min.
Po zlepšení na 1:44,067 se před něj dostává Verstappen (1:43,864), Vettel (1:43,129) a oba Mercedesy - Hamilton (1:42,886) i Bottas (1:42,170 min) po svém smyku. Stříbrné šípy jsou v úvodní části na rovinkách o 3 km/h rychlejší.
Po půl hodině překonává Hamilton svého týmového kolegu časem 1:42,072 min, dráha se čistí a zrychluje. McLaren na městském okruhu Marina Bay cítí šanci na body, Alonso (1:43,513) se i na měkkých pneumatikách drží v první desítce. Vandoornea tým využívá jako testovacího koně, což vysvětluje jeho pomalé časy.
Španěl jezdí s obvázanou pravou rukou v důsledku své postartovní nehody v Belgii před měsíce. "Myslel jsem si, že to už bude OK, ale cítím stále víceméně stejnou bolest. Je to divné," popisuje pilot McLarenu s tím, že přesnou příčinu svých útrap zatím nezná. "Příští týden půjdu na nějaké další kontroly. Když jezdíte s adrenalinem a vším tím kolem, tak to vůbec necítíte, ale během normálního dne bolest cítíte."
Pod 102 vteřin se jako první dostává Ricciardo (1:41,814) na měkké směsi, moc nadšeně ale nevypadá: "Ovladatelnost v tom kole byla hrozná."
V polovině tréninku se na první příčky prosadily opět Mercedesy, tentokrát na měkkých pneumatikách - Bottas zvládl kolo za 1:41,669 a 1:41,429 min, Hamilton za 1:41,232 min. "Blokuje se mi levé kolo," hlásil do rádia poté, co jej málem rozhodil obrubník v 2. zatáčce. Se svým vozem spokojený nebyl.
Ferrari jim ale vzápětí na hyper-měkké směsi vrátilo úder, když se Vettel dostal pod 100 vteřin (1:39,997 min) a Räikkönen jej následoval s půlvteřinovou ztrátou (1:40,486). Sebastian žádal tým o prověření rekuperačního systému svého vozu: "Zkontrolujte chování [MGU-]K, protože na výjezdu z některých zatáček jsem měl určité prodlevy - 5, 17."
Na výsluní se v poslední třetině vrátily Red Bully na hyper-měkkých pneumatikách. Ricciardo (1:39,711 min) o 0,286 s předčil Vettela, Verstappen po vybídce, aby našel trochu rychlosti v zatáčkách č. 5 a 9, zajel kolo za 1:39,912.
Potíže hlásí McLaren - po nízkém výkonu u Alonsa přišel o tlak hydrauliky Vandoorne a musel do boxů. Ještě hůře dopadl Leclerc, jenž kvůli zlomenému pravému přednímu zavěšení musel svůj Sauber odstavit. Talent Ferrari se totiž dotkl zdi v zatáčce č. 13, proto předčasně skončil se slovy: "Sorry, kluci."
V závěru už rakouský tým nikdo nepřekonal, budou mít rychlost na vítězství i v zítřejší kvalifikaci? Ferrari je v pátky pomalejší, proto podle nás zůstávají favority. Vše neukázal ani Mercedes, který v prvním tréninku ani u jednoho vozu nepoužil nejrychlejší hyper-měkké pneumatiky (o více než sekundu rychlejší než ultra-měkké). Nejlepším týmem ze zbytku pole je Renault - pátý Hülkenberg byl jen o 1,4 vteřiny pomalejší než Ricciardo.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:39,711 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:39,912 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:39,997 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:40,486 |
5. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:41,105 |
6. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:41,232 |
7. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:41,329 |
8. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:41,429 |
9. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:42,035 |
10. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:42,108 |
11. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:42,408 |
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:42,412 |
13. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:42,452 |
14. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:42,630 |
15. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:43,177 |
16. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:43,240 |
17. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:43,485 |
18. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:43,849 |
19. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:44,036 |
20. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:45,160 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ