Red Bull, který aktuálně používá pohonné jednotky Renaultu, chytře využil Toro Rosso, aby si v letošní sezoně vyzkoušel pohonné agregáty od Hondy a mohl tak sledovat její práci a potenciální zlepšení. Juniorský tým Red Bullu jezdil s agregáty od Renaultu v loňské sezoně a pro letošek přešel k Hondě. Doktor Helmut Marko, který u Red Bullu působí jako poradce, se setkal s šéfem Hondy pro motorsport, Masashi Yamamotem, o víkendu v Ázerbájdžánu.
Setkání v Baku se tak stalo prvním formálním kontaktem mezi Hondou a Red Bullem v otázce možných dodávek motorů pro sezonu 2019. Je samozřejmě otázkou, jak a za jakých podmínek by si obě strany spolupráci představovaly. V pravidlech FIA stojí, že motoroví partneři pro další sezonu by měli být potvrzeni do 15. května. Toto datum není fixním a dá se s ním pohnout, na čemž se shodly stáje i FIA. Renault ale už dal najevo, že bude trvat na tomto datu, pokud by měl dodávat Red Bullu i v příští sezoně. Smlouva mezi Red Bullem a Renaultem končí na konci sezony 2018.
Obecně se očekává, že Renault přijde s velkým vylepšením svého motoru pro červnovou GP Kanady. Tou dobou by ale měla svojí pohonnou jednotku vylepšit také Honda. Pokud by se Red Bull nerozhodl do té doby, tak GP Kanady mohla být rozhodujícím okamžikem pro další směřování týmu. Aliance Red Bull-Renault přitom vyhrála čtyři mistrovství v řadě mezi lety 2010-2013. Od začátku hybridní V6 turbo éry je ale partnerství mezi těmito dvěma subjekty problematické. Od začátku sezony 2014 Red Bull vyhrál jen devět závodů, když Mercedes a Ferrari dokázaly přijít s evidentně lepšími produkty.
Vítězství Ricciarda v Číně znamenalo, že Red Bull v sezoně vyhrál závod před Mercedesem poprvé od roku 2013, na druhou stranu ale Red Bull na začátku sezony potkalo pár technických problémů. To samozřejmě podporuje spekulace o možném odchodu Red Bullu k Hondě. Znamenalo by to, že by se rudí býci de facto dostali zpět k továrním motorům poté, co Renault znovu zavedl svůj tovární tým v F1 a Red Bull má status zákaznického týmu s motory Tag Heuer.
Honda i nadále potřebuje vylepšit především svůj systém rekuperace energie a také spalovací motor. Vítězný motor zatím Japonci nemají, avšak v sezoně 2018 jsou patrné změny. Nejlepším výsledkem McLarenu s Hondou za tři sezony bylo páté místo. Toro Rosso s Hondou tento výsledek překonalo ve druhém startu v Bahrajnu, kde byl Gasly čtvrtý.