K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

"Začátek sezóny je určitě těžší, než jsme čekali," uznává McLaren. Proč propadl v kvalifikaci?

Petr Hlawiczka, 11. dubna 2018, 06:40 Google+

McLaren připouští, že vstup do sezóny 2018 s novým motorovým partnerem je náročnější, než původně očekávali, byť se v šampionátu konstruktérů nacházejí na třetím místě a Fernando Alonso mezi jezdci na čtvrtém. Co bylo příčinou bídného výkonu týmu v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu a jaké má vyhlídky pro další závody?

Počet komentářů:  87 komentářů (Poslední 12.04. 19:35) Napište svůj názor
McLaren v kvalifikaci v Bahrajnu zklamal, v závodě se pak ale znovu dostal s oběma vozy na body

McLaren v kvalifikaci v Bahrajnu zklamal, v závodě se pak ale znovu dostal s oběma vozy na body | foto: McLaren

Sdílejte článek

V kvalifikaci v Bahrajnu ani s jedním vozem nepostoupili do závěrečné části. Když jsem po prvotní analýze sektorů ptal po příčinách závodního ředitele Erica Boulliera s tím, že to u mě dle dostupných čísel zkrátka vypadá na to, že jezdí s příliš velkým přítlakem, tak nejprve jen řekl, že je tím zaskočen, a později dodal,  že jeho inženýři zkrátka udělali chybu v aerodynamických propočtech týkajících se odporu a toho, jak dostat z pneumatik co nejvíce.

Bídná kvalifikace v Bahrajnu? Chyba v propočtech
Alonso byl na rovinkách o 12,9 km/h pomalejší než Kimi Räikkönen, Stoffel Vandoorne dokonce o 16,4 km/h. Red Bull se stejným motorem Renault přitom ztrácel na nejlepší Ferrari 6,4 km/h a Pierre Gasly se stále slabší Hondou jen 4,6 km/h.

"Zkrátka jsme se tento víkend přepočítali v oblasti nastavení. Jde o chybu, kterou jsme udělali a kterou už nechceme opakovat. Musíme být tam, kde bychom podle nás být měli a nemůžeme si dovolit dělat tolik takových chyb," potvrzuje závodní ředitel McLarenu.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Bahrajnu (v km/h)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Bahrajnu (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Náročný vstup do sezóny: dobré výsledky díky smůle soupeřů
Začátek sezóny je podle něj rozhodně těžší, než čekal: "Naše výsledky jsou solidní, ale nerodí se snadno. A rozhodně zatím nejsme spokojeni s naším pokrokem. Víme, že musíme odvést mnoho práce, a ve dne v noci tvrdě pracujeme, abychom zvýšili výkonnost auta pokaždé, kdy se vydáme na trať. Naším největším deficitem je kvalifikační výkonnost a řešení toho je naší prioritou."

"Máme dobré závodní tempo, což nám pomáhá získat zpět pozice [ztracené v kvalifikaci], těžili jsme však ze závodních okolností. Nasbírali jsme body, které jsme nasbírat museli. Odvedli jsme dobrou práci v opětovném získání spolehlivosti [po předsezónních testech], kluci v továrně tedy odvádějí dobrou práci. Teď to musíme dát vše dohromady v sobotu a v neděli," pokračuje Boullier.

Uznává, že to je trochu "směšné," když jsou teď v šampionátu třetí hned za Ferrari a Mercedesem. "V určitém smyslu by to pro mě mělo být úlevou," dobře však ví, že takto konkurenceschopní ještě nejsou a že těžili ze smůly soupeřů, byť byli připraveni své šance maximálně využít a volili správné strategie.

img-responsive

Fernando Alonso v Bahrajnu Nica Hülkenberga zdolat nedokázal, se 7. místem ale byl spokojený | foto: Renault Sport F1

V Číně s dobrým nastavením hned od prvního tréninku
Po Velké ceně v Bahrajnu byl "přesto nespokojen" s horším výkonem v domácím závodě jejich hlavního akcionáře - bahrajnského svrchovanému fondu Mumtalakat Holding Company. Do Číny vezou další novinky a zlepšení chtějí potvrdit již v kvalifikaci.

"Mezinárodní okruh v Šanghaji je opět hodně odlišný od Melbourne a Bahrajnu. Dlouhé rovinky, vysoké maximální rychlosti, pomalé a středně rychlé zatáčky znamenají, že má kousek ze všeho. Naším cílem je tedy od pátku dále dobře zvládnout vlastnosti okruhu," říká Boullier.

Významná vylepšení pro další závody.
Podle Fernanda Alonsa chystají velké změny: "Auto, které máme na trati a které vyvíjíme v továrně, je odlišná. Řeší veškeré naše slabiny, takže ho musíme přivézt co nejdříve. Konzistence u nás musí být klíčová."

img-responsive

Španělský pilot v dalších závodech očekává velké zlepšení | foto: McLaren

Zatím jsme dokázali dát vše v neděli dohromady - kombinací tvrdé práce i velkého štěstí, ale v sobotu jsme si nepřipravili ty nejlepší šance. Proto je důležité, abychom dali dohromady celý balík. A to se nestane přes noc. Víme ale, v čem naše problémy spočívají, a že je musíme co nejdříve překonat tvrdou prací. Mezitím na to budeme v Číně tvrdě tlačit a pokračovat v našem boji na čele středu pole," hodnotí španělský pilot.

Boullier má i přes slabší vstup do sezóny stále "stoprocentní" důvěru ve svůj technický tým. Jak už jsme psali dříve, kvůli problémům se spolehlivostí v předsezónních testech museli posunout svůj plán nasazování novinek.

"Proto toho máme hodně k nasazení a proto si myslím, že je Fernando tak pozitivní, pokud jde o vylepšení v příštích několika závodech. Snad to bude stačit na to, abychom odskočili [středu pole]," přeje si závodní ředitel McLarenu.

img-responsive

Hvězdou Bahrajnu byl Pierre Gasly poháněný Hondou, s kterou se McLaren po mizerných třech letech loni rozešel | foto: Red Bull Content Pool

Hodnocení Hondy?
Na otázku, jak hodnotí bahrajnský výkon jejich bývalého motorového partnera Hondy, která se díky Gaslymu dočkala svého nejlepšího výsledku v posledních čtyřech letech po svém návratu do F1, Boullier odpovídá: "Vždy jsme říkali, že Hondě přejeme to nejlepší, a v Bahrajnu měli dobré auto. Neudělali žádné chyby a skončili čtvrtí, což je fajn. Dobrá práce!"

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Začátek sezóny je určitě těžší, než jsme čekali," uznává McLaren. Proč propadl v kvalifikaci?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 87, poslední 12.04.2018 19:35 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 87 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Turbomotor Renaultu

"B-specifikace dělá to, co jsme čekali." Šéf motorů Renaultu už hovoří také o další verzi

Lewis Hamlton se po Kanadě propadl v šampionátu za Sebastiana Vettela

Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

Renaulty ve Velké ceny Kanady

"Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

Red Bull se těší na novou éru ve své historii

Red Bull vysvětluje, proč se rozhodl přejít k Hondě: "Umožní nám závodit na vyšší úrovni"

Williams usiluje o zlepšení letošního FW41

Williams již zahájil práce na příštím voze, vývoj toho letošního ale "rozhodně nekončí"

Red Bull bude od příští sezóny spolupracovat s Hondou

Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB14 v Bahrajnu

Red Bull věří, že měl na vítězství. Marko požaduje po Renaultu "rychlý a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

  2. Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

  3. "Brown je správný šéf, u Ferrari mi závodění v Le Mans nechtěli dovolit," odhaluje Alonso

  4. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  5. Verstappen umlčel "hloupou kritiku," Marko vyzdvihuje i rychlost Red Bullu v Kanadě

  6. Kde nám to drhne, milá F1?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud