V Melbourne připravili u McLarenu nové brzdové potrubí a modifikaci šasi, ale to byla jen část zamýšlených úprav. Proto se před druhým závodem sezóny v Bahrajnu chystají další kroky - pokud budou fungovat podle předpokladu, mohl by McLaren MCL33 zrychlit hned o několik desetin na kolo.
"Na Barcelonu jsme nebyli zjevně připraveni, proto jsem rád, že jsme vyřešili pro australský víkend problémy se spolehlivostí. Ale několik posledních víkendů před závodem jsme utratili mnoho energie při jejich odstraňování a proto nebyl čas rychleji zvládnout očekávaná vylepšení, takže pro Bahrajn chystáme další dávku, kterou jsme původně měli mít v Austrálii," vysvětlit závodní ředitel Eric Boullier serveru motorsport.com.
Padla také otázka, kdy se McLarenu podaří zcela eliminovat prodlení způsobené problémy v testech. Boullier se domnívá, že to bude nejdříve na začátku evropské části sezóny. "Nevím to přesně, ale uvedu obvyklý termín před první evropskou Grand Prix. Tam bychom se měli dostat na pozici, na níž jsme měli být."
Přitom nelze říci, že by McLaren v Austrálii propadl. Alonso projel cílem na pátém místě a ubránil se Verstappenovu tlaku, Vandoorne přidal dva body za deváté místo. Přesto je podle Boulliera nutné pracovat na vyvážení vozu, nicméně závodní ředitel se domnívá, že pokud bude každý upgrade fungovat, bude směr vývoje pro celou sezónu uspokojivý.
"Je zřejmé, že na charakteristických vlastnostech musíme zapracovat, takže doufám, že to zvládneme v příštích několika závodech. Jsme spokojeni s korelací simulačních nástrojů výkonu na trati, takže jsme neztratili to, co bylo loni jednou ze silných stránek McLarenu. To je dle mého názoru také důsledek Fernandova výkonu, protože už jsme pár věcí úspěšně zvládli. Teď se budeme o to víc snažit, abychom v nastoupené cestě úspěšně pokračovali," pokračuje Boullier.
Během víkendu neměl McLaren se spolehlivostí problémy, ale pro pátek to tak docela neplatilo. Původně se mluvilo o problémech s výfukem, což znamenalo, že oba vozy v první hodině absolvovaly jen šest kol. Nakonec byl jako příčina diagnostikován cizí předmět v potrubí.
"Ve skutečnosti spočíval problém v tom, že jsme měli nový vzduchový kanál, použili jsme jiný materiál a ten obsahoval hořlavou tkáň. Takže pokaždé, když se vůz vrátil do garáže, hořel malý plamínek a my nevěděli, kde je jeho ohnisko. Až když vyhořely všechny papíry, pominulo to," dodává Boullier.