Rakouský tým věří, že měl minulý víkend auto, s nímž mohl bojovat o vítězství ve velké ceně. Jeho soupeři nezvolili nejrychlejší strategie, jízda na dvě zastávky dle jeho inženýrů byla podstatně rychlejší. Jenže Max Verstappen musel po kolizi s Lewisem Hamiltonem na začátku druhého kola odstoupit a ve stejný okamžik odstavil své auto také jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Příčinou bylo selhání úložiště energie (baterií), vůz se náhle ocitl bez elektřiny a vypnul se. Pokud nepůjde opravit, dostane sice v Číně nový, ale tím se ocitne na hraně penalizace, protože letos mohou za celý rok piloti využít pouze 2 kusy, stejně jako v případě MGU-K či řídicí elektroniky (CE).
"Problém u Ricciarda je takový, že k tomu nedošlo poprvé. Co naděláte, když vás technická závada úplně zastaví? A s Maxem jsme měli smůlu, dostal velkou ránu. Zničilo to kolo a nárazem byl poškozen také diferenciál," zlobí se Marko.
"Musíme nejprve vyřešit naše kvalifikace, ale potřebujeme rychlý a spolehlivý motor," naráží na Renault, který stále využívá hybridní systém z roku 2016, jelikož ten loňský se kvůli nespolehlivosti minulý rok nepodařilo nasadit a debut letošní verze byl odložen do Španělska. Francouzský výrobce potřebuje zabrat - sice je stále před Hondou, která dosáhla během zimy velkého pokroku, a pro Kanadu slibuje vylepšení, jež by ji mělo posunout o dalších 25 - 30 koní vpřed.
Vztahy Red Bullu s Renaultem jsou stále napjaté. Smlouva na dodávku pohonných jednotek mezi nimi končí letos a je docela možné, že k jejímu prodloužení nedojde. Jejich dceřiná stáj Toro Rosso přešla k Hondě a její pokroky si velmi pochvaluje, proto se očekává, že by podobný krok mohl příští rok udělat také mateřský tým.
Po Bahrajnu byl zklamaný, šéf Christian Horner závod označil za "brutálně frustrující." Proč věří, že se mohl poprat o vítězství? "Daniel uvedl, že i v prvních dvou kolech, která mohl odjet, se dokázal celkem v pohodě držet Kimiho. Max měl pocit, že se dokáže vyrovnat Lewisovi a předjet ho, což dokládá, že ten potenciál tam opravdu byl. Nikdo vlastně neodjel ten nejlepší závod a my jsme byli fakt konkurenceschopní."