Ricciardo definuje problém, proč je předjíždění obtížné

Robert RoBertino Pavelka, 1. dubna 2018, 16:15 Google+

V loňské sezóně všichni čekali, že se změnou struktury monopostů zlepší především souboje přímo na trati a diváci se budou moci těšit na větší počet předjížděcích manévrů. Úvodní závod však tento trend nijak nepotvrdil - a pilot Red Bullu Daniel Ricciardo předkládá vysvětlení.

Počet komentářů:  34 komentářů (Poslední 03.04. 19:05) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo se zamýšlí nad atraktivitou F1

Daniel Ricciardo se zamýšlí nad atraktivitou F1 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Jedním z hlavních důvodů je podle australského pilota především šířka monopostů. Kvůli nim je předjíždění obtížné, což ostatně naznačila i Grand Prix Austrálie, v níž třeba Ricciardo marně útočil na třetí pozici Kimi Räikkönena.

"Cítím, že širší vozy s většími pneumatikami zabírají na trati dost místa. Takže je těžké najít volný prostor. Dokonce si myslím, že některé trati závodění vysloveně znemožňují. Mám za to, že užší vozy jsou skvělé, jsou tak trochu jako motocykly. Vždy se tam najde nějaké místo, kudy se dostat dopředu, přitom jsou o třicet vteřin pomalejší než my. Takže se domnívám, že to není jen o časech na jedno kolo. Potřebujeme závodění, protože poskytuje nezbytnou show," prohlašuje pilot Red Bullu.

Osmadvacetiletý rodák z Perthu vzpomíná na vozy s nižším přítlakem, které pilotoval v letech 2009-2016. Dle jeho názoru byla verze ze sezóny 2014 velmi příznivá co se týkalo samotného závodění.

img-responsive

Daniel si stěžuje na malou možnost předjíždění | foto: Red Bull Content Pool

"Jo, podle našich standardů byly pomalé, ale diváci nezbytně nemusejí poznat rozdíly. Ale co se týče závodění... mohli jste jet v závěsu, mohli jste předjíždět. Co se týče právě takových manévrů, byl rok 2014 velmi dobrý. Aerodynamika je teď hodně silná, takže vůz, který je vzadu, je na tom hodně špatně. V Barceloně jsme byli rychlí. Zatáčky 2, 3 se jely naplno, stejně tak 9. Je impozantní, když jedete stále rychleji, ale o to těžší je pak předjetí a stejně tak jízda v těsném závěsu. Takže co vlastně chceme, aby auta místo 1:25,0 na kolo jela 1:22,0, ale nebyla by schopná závodit, nebo pomalejší auta v neděli, jak mohou bojovat o pozice? Jistě, musíme být stále rychlí, ale také by měla existovat určitá rovnováha," pokračuje Ricciardo.

Chystané úpravy pohonných jednotek, hlavně pak zjednodušení předpisů by mělo být prvním místem, kde by Formule 1 měla zahájit úsporu nákladů. I tohoto tématu se Ricciardo dotkl.

"Jednoduché motory nechápu, ale tohle opravdu ne. Myslím, že se do toho investovalo mnoho peněz a nepřineslo to nijak zvláštní výsledek. Automobilový průmysl může získat nějaké poznatky, ale tady se vynaložilo hodně zbytečných peněz a přetechnizování se nezdá být dobré. Pravděpodobně nejlepší místo, kde mohou škrty začít, jsou motory. A potom, kdo ví? Menší objem? Ten už máme. Omezili jsme testování, abychom ušetřili, ale všichni zase stavěli za miliardy dolarů simulátory. Proto si myslím, že zamýšlené řešení je rozumné," dodává Ricciardo.

Vytisknout

Diskuze: Ricciardo definuje problém, proč je předjíždění obtížné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 03.04.2018 19:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 34 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Stoffel Vandoorne a Eric Boullier

McLaren připouští, že některá zlepšení budou zpožděná

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud