DISKUZE K ČLÁNKU Haas se brání: "Naše auto není kopií loňského Ferrari!" vzkazuje neschopným soupeřům
Šéf stáje Haas Günther Steiner se ostře ohradil proti tvrzení soupeřů, že velký pokrok letos dosáhli díky okopírování loňského Ferrari. Podle něj to není možné, stačí se na auta podívat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Haas se brání: "Naše auto není kopií loňského Ferrari!" vzkazuje neschopným soupeřům
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
09:32 01.04.2018 176.74.141.XXXTohle je pláč na špatném hrobě, Haas loni zabalil sezonu v létě a od té doby vyvíjel vůz na příští sezonu u kterého se snažil odstranit některé zásadní neduhy, především nestabilitu při brždění. Bez tohoto neduhu měl už loni skvělý vůz.
Pokud jde o Ferrari to mělo loni asi nejlepší auto, takže od něj kopírovali všichni, pokud to Hass udělal lépe, měli by se ostatní spíše stydět. Jinak si vzpomínám že v roce 2014 a 2015 byl na třetím místě v PK Williams, v roce 2016 a 2017 pak na čtvrtém místě FI. Ti okopírovali auto od koho? -
jon
12:03 29.03.2018 194.228.59.XXXVčera jsem tady o tom psal v diskuzi vedle. Nic na tom nenajdou, protože je potom jedno, jestli jenom něco chytře obšlehnou nebo si to rovnou půjčí jako celek. Dallara musela udělat základ šasí, které je použitelné s komponenty, které mají od Ferrari. Buď to může:
a) složitě vyvíjet, testovat a ve finále se dobrat výsledku
b) mohu vše urychlit, když mi někdo dobře "napoví"
Výsledek práce Dallary není určitě dle technického výkresu Ferrari, ale bude mít vše tak, jak má být. Ferrari jim k tomu prostě jen dalo pár potřebných informací a tím se jim to povedlo udělat na první dobrou. Pravidla to nijak neobchází, je to jen jejich chytrá interpretace. Za mě palec nahoru, takto se dá zrychlit střed pole a je tam větší prostor na to, že problém favoritů někdo využije. Když se budou všichni plácat jako Sauber, tak mohou továrny s RB klidně hromadně kolidovat 2 kola před cílem a stejně to na výsledcích nic nezmění ... -
Adi
10:15 29.03.2018 81.19.11.XXXHaas je sympatický tým, snaží se. Udělali pokrok, to bez debat, ale i loni byli v Austrálii silní a nakonec bojovali s TR a Sauberem na chvostu pole. Nemyslím si, že mohou obhájit pozici TOP4 týmu. Renault a Mclaren mají o mnoho větší potenciál. Každopádně když to vezmu kolem a kolem, je trochu úsměvně, když Steiner mluví o neschopnosti druhých a ta jeho parta mechošů přitom byla v Melbourne v smíchu rozhodně nejvíce.-
-
-
-
tom11
14:43 29.03.2018 77.48.94.XXXpodle mě jim Ferka pomáhaly konstrukcí těch matic a utahováků. proto to taky tak dopadlo. pomohli jim k rychlému autu a když je v závodě HAAS ohrožoval, tak zasáhli navíc mám pocit, že jsem na kombinéze jednoho z mechaniků zahlédl malinkou italskou trikolóru. takže bůh ví, jak to doopravdy je
-
-
-
-
-
Jirka_1
08:57 29.03.2018 217.30.64.XXXForce India měla loni také velmi dobré výsledky, přestože neoplývá velkými penězi, jen jde o to jak s nimi nakládá. Obecně považuji zákaz testování za kontraproduktivní, protože některé věci se prostě na papíře nebo v tunelu nedají stoprocentně vyladit, na tom shořela i Honda, protože nemohla testovat PJ v reálném provozu na trati. A toto netestování nastavilo status quo - kdo je jaký na začátku sezóny, takový je i na konci. Pátky jsou nedostatečné, možná by nebylo od věci testovat už ve čtvrtek. Netestování stejně nárůst nákladů nesnížilo.
Haas - zase tak rychlé to auto není, podívejte se, jakou ztrátu měli na čelo závodu v momentě nepovedených pit stopů. Akorát byli o facku rychlejší, než zbytek pomalého pole. Zvlášť u Renaultu mě zaráží, jak pomalu jdou nahoru. Letos už měli být čtvrtí.-
Adi
10:21 29.03.2018 81.19.11.XXXPokud vím, tak Renault byl jak v kvalifikační, tak v závodní rychlosti minimálně srovnatelný s Haasem. Bahrain napoví, ale po první aktualizaci motoru Renault společně s vývojem šasi bude Renault TOP4 tým nedaleko za dvojcí RB/Ferrari. Jsou v F1 3. sezónu a nemyslím si, že jejich počínání je ostuda.-
-
Adi
12:04 29.03.2018 81.19.11.XXXTak, já myslím, že o TOP4 to bude tuhý boj mezi R a Mc a myslím, že rozhodne vyrovnanost výkonů. Takže v PK tipuji na 4. místě Renault, avšak Alonso v PJ klidně oba piloty Ren může porazit. Myslím, že Van není ještě tolik komplexní jezdec jako Sainz a Hulk a to rozhodne :)
-
-
-
odin
11:41 29.03.2018 46.135.28.XXXV článku Haas odpovídá na podezření TÝMŮ STŘEDU POLE. Čili mi připadá jejich srovnávání a dehonestování se špičkou unfair.
Zákaz testování měl snížit rozdíly mezi bohatými a chudými stájemi.Kontraproduktivní rozhodně není. Možná to jen tak může připadat, protože ti bihatí jsou v čele stejně. Ovšem na příkladu druhé kariéry M.Schumachera byl jasně vidět, rozdíl ve výsledcích pilota, který neměl omezení a pak když jezdil s omezením. Podle mne je to podobné i v případě týmů. Kdyby bylo neomezené testování, tak ti současní TOP, nakládají ostatním mnohem více na kolo, než nyní. A je otázkou, zda by díky tomu nabylo v F1 ještě méně týmů, než je v současnosti.-
Jirka_1
11:52 29.03.2018 217.30.64.XXXA jsme u toho - potvrzuješ to, co jsem ohledně testování napsal. Nelze výrazněji změnit auto jen na základě nějakých dat v PC nebo z tunelu, jsou nutné testy, aby se vychytaly věci, které nelze nasimulovat. Takže jak se podaří fáro na začátku sezóny, tak je dobré celý rok. Ostatní mají smůlu, protože díky omezeným penězům a nemožnosti testování nemají šanci dohnat špici. Schumi díky téměř nepřetržitému testování dostal Ferrari tam, kde bylo - bez jeho práce by nikdy nebylo tak dobré. A jelikož Mercedes nevyvíjel auto typicky pro něj, ale dal mu nedotáčivé auto po Buttonovi bez možnosti testování, nemohl nikdy být tak dobrý, jako v dobách rudých... Schumi závodit nezapomněl, jen nedostal techniku odpovídající jeho jezdeckému stylu.-
mi88ki
12:50 29.03.2018 165.72.200.XXXJá bych byl pro aby se testovalo v pondělí, třeba po každém druhém závodě, tedy řekněme alespoň tam, kde jsou permanentní okruhy a nejede se hned následující víkend.
Bylo by to spravedlivé pro všechny. Nikdo by se nemusel obávat, že si v testech zničí auto či díly do závodu. Náklady by se zvýšili jen za ubytování a provoz. Týmy by měli pro porovnání aktuální výkonnost z víkendu. Zároveň by se zakázalo používat aero-tunely během probíhající sezóny. V souhrnu by tak všichni ušetřili a zvláště těm méně bohatým by se to hodilo a nezvýhodňovalo to pouze ty co mohou bezedně utrácet. Na testy by mohli přijít diváci, pro které je vstupné pro celou rodinu na závod příliš.-
Pikaso
14:09 29.03.2018 77.104.216.XXXMyslím, že by bylo zajímavé porovnat náklady na jeden den testování na dráze a jeden den testování v tunelu. Myslím, že by nám z toho vypadla zajímavá čísla.
Navíc bych ještě doplnil nebo spíše na plnou hubu napsal, že zrušením testů sebrali ten největší kus z tzv. DNA F1. Zcela a úplně vymazali podíl jezdce na tvorbě auta před sezonou a tento parametr pro mě byl vždy jedním z nejdůležitějších. Tam mohl pilot ukázat jakou má zpětnou vazbu, jak dokáže říci mechanikům co je třeba. Testováním v počítači nebo spíše na simulátoru se tak z jezdců opravdu stali hráči PS konzole a to prostě není dobře.
FIA pořád hledá jak zlepšit F1 a přitom mají jednoduchý návod na těchto stránkách a počítám, že ne jenom zde. Jak píšete, omezme testování v tunelu a vraťme v omezeném počtu testování na tratě, tak aby na tom nebyli bití ti chudší. Super nápad.-
jumpman
16:49 29.03.2018 178.255.168.XXXpodle mě, je testování naprosto nejlevnější formou vývoje. Pokud musí tým vybudovat simulační stolici pro celý vůz, tak je to extrémně drahé a má to snad jen ferrari, mercedes a red bull, zbytek má jen částečné stolice, takže malé týmy jsou znevýhodněné tímto více, než kdyby se jezdilo na trati. -
jon
10:37 31.03.2018 194.228.59.XXXMáš naprostou pravdu v tom, že náklady na simulátor + CFD + tunel jsou šílené. Stejně tak provoz serveru, který to množství dat shromažďuje a následně jeho spojení a s výpočetním serverem, který mají týmy na okruhu, aby bylo možné ten obrovský objem dat korelovat s tím, co zjistí při těch pár testovacích kolech.
Osobně také nevidím problém v tom, že si to každý může dělat tak, jak chce. Když může fungovat omezení CFD + tunel, kdy se obojímu dohromady může věnovat nějaký konkrétní čas, tak proč by se do toho balíčku nemohlo přidat reálné testování. Ať si každý rozhodne podle svého, co mu vyhovuje.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek