Scuderia měla potíže s připevňováním kol v Bahrajnu u Räikkönenova vozu hned dvakrát, přičemž ve druhém případě v průběhu samotné velké ceny došlo ke zranění mechanika, jenž utrpěl dvojitou zlomeninu nohy. Kimiho to stálo dobře rozjetý závod a stáj za to navíc dostala pokutu 50 tisíc Eur (více info a video zde).
Haas, jenž krom spousty dalších dílů využívá i kola navržené v Maranellu, měl ve Velké ceně Austrálie také dva problémy. Řediteli závodu FIA Charliemu Whitingovi to proto "připadá méně a méně jako náhoda."
"Ale dva případy v Melbourne byly celkem jasně chybou mechanika s pistolí. Zkřížili závit matic, mysleli si, že jsou upevněny, vyjeli, a pak si trochu se zpožděním uvědomili, že nejsou," popisuje Whiting problémy Haasu před 2 týdny.
Chyba v boxech Ferrari však vypadala odlišně. "Kluk ani kolo nesundal [než se auto rozjelo], což je poněkud nepochopitelné." A potvrzuje, že se FIA bude ještě touto zastávkou zabývat.
"Během testování přišel o kolo Alonso. Všechno jsme si to s McLarenem prošli. Poskytli nám zprávu, hovořili jsme o tom v rámci Technické pracovní skupiny, abychom to pochopili a zajistili, že se z toho všichni poučí," vysvětluje ředitel závodů FIA.
Haas za své problémy v boxech dostal pokutu 10 000 Euro, Ferrari kromě zmíněných 50 000 ještě 5 000 Euro za incident, který se u nich v Bahrajnu objevil během tréninku. Podle Whitinga je nemá cenu zvyšovat, protože týmy od riskování v boxech stejně neodradí: "Pravidla jsou naprosto jasná ohledně toho, co se stane v závodě. Jezdec, který zastaví na dráze, představuje principiálně ostatečně velký trest."