DISKUZE K ČLÁNKU Vettelovi schází důvěra v letošní Ferrari, zpochybňuje sílu kvalifikačních módu Mercedesu
Sebastian Vettel i přes vítězství v Austrálii tvrdí, že novému monopostu Ferrari SF71H stále plně nedůvěřuje během závodu, kdy se mění jeho vyvážení. Vyjadřuje se i ke speciálním kvalifikačním módům Stříbrných šípů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettelovi schází důvěra v letošní Ferrari, zpochybňuje sílu kvalifikačních módu Mercedesu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Kevin
12:36 27.03.2018 80.250.30.XXXJasně, Mercedes je rychlejší, ale to byl i na konci minulého roku. Aero koncept jim zůstal z minulého roku, takže je to spíš evoluce. Na začátku minulé sozony se trochu hledali s nastavením, porozuměním a práci s pneu. Letos tyhle věci zdá se nemuseli řešit, takže vypadají suveréně. Redbull se vydal taky víc cestou evoluce, dál vylepšují a rozvíjejí předešlý koncept. Ferrari si asi řeklo, že pokud chtějí porazit Mercedes, musí je porazit především na rychlých, motorových tratích, zvětšili rozvor, snaží se zlepšit poměr odporu vs přítlaku, v čemž by jim ten delší rozvěr měl pomoci. Znamená to však, že začínají z jiné startovní čáry než soupeři, kteří šli spíš tou cestou evoluce. Někde jsem četl, že pro Ferrari bude výzva hlavně v tom skloubení dlouhého rozvoru a vyššího rake sklonu, aby se jim dařilo správně utěsnit okraje podladlahy. Asi to není malé sousto, protože Mercedes jezdil nižší sklon minulý rok a ikdyž ho letos navýšil, pořád je to asi méně než Redbull a Ferrari. No každopádně se mohli opřít už o nějak zaběhlou koncepci aero, kdež Ferrari se to teprve učí řešit. Bude to docela zajímavé sledovat, jak se tyto tři týmy během roku se svými koncepcemi poperou. Redbull zůstal u svého, kratší mrštnější rozvor a vysoký sklon, Ferrari si nechalo ten sklon a prodloužilo rozvor, Mercedes zůstal u své dlouhé dlouhého rozvoru, ale naopak se k němu snaží získat ten sklon. Čistá spekulace z mojí strany: Mercedes zapracoval na rake, aby se zlepšil v pomalejších pasážích a Ferrari zase prodloužilo rozvor, aby se zlepšilo na rychlých tratích. Rozhodně do konstrukce auta muselo šáhnout víc, kvůli tomu snížení odporu přemístili i chladiče, změnil se tvar kapoty a oni si teď budou "hrát" s těma všema křidélkama, deflektorama a vším ostatním, aby nějak usměrnili proudění kolem nové kapoty a dařilo se jim těsnit tu podlahu. Mercedes vstoupil do sezony jako favorit bez zjevným problémů, které měli počátkem minulé sezony, to samé Redbull. Já si myslím, že Ferrari třeba v porovnání s těmito týmy mohli ztrati dvě, tři desetiny, ale třeba se jim v průběhu sezony podaří z nového konceptu "vytřískat" víc.-
-
Kevin
13:24 27.03.2018 80.250.30.XXXO útoku na titul bych taky moc nemluvil. První závod dopadl jak dopadl kvůli souhře mnoho okolností, ale především díky tomu, že Bottas udělal v kvalifikaci chybu. A jelikož se zase posílil aero vliv, zvýšili turbulence za dalším autem, tak bude postavení na rošto ještě více rozhodující pro vývoj závodu. Z tohoto pohledu má Mercedes asi dobře našlápnuto... Já to spší vidím, že kdyby se to vydalo správným směrem a nový vývojový směr by se ukázal správný, tak by to byla dobrá výchozí pozice pro příští rok. Jinak z pohledu kamer i z tabulky rychlostí v kvalifikaci sem si povšimnul, že Ferrari bylo na rovinkách nejrychlejší, což bývá i známkou poklesu přítlaku. Na kvalifikačním pokusu Levise bylo vydět, že disponuje větším přítlakem a některé zatáčky, zvlášt ty rychle projíždí krásně rovně. Tak u Ferrari "poklesnul" proti přímým konukretům přítlak, otázka je, kolik z toho vytřískali na té rychlosti v přímém směru a jak se postupně popasují s tím koeficientem účinnosti přítlak/odpor. Ze začátku čekám spíš problémy na pomalejších, techničtějších tratích, kde minulý rok byly spíš silnější, no uvidíme.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek