Kevin Magnussen sedmý den zajel šestý nejrychlejší čas ze všech 22 pilotů, kteří se předsezónních testů zúčastnili. Na rozdíl od Ferrari, McLarenu, Red Bullu a Renaultu na hyper-měkkých směsích si vystačil pouze se super-měkkou, která podle Pirelli byla o 1,3 - 1,4 vteřiny pomalejší.
Ve svém nejlepším kole na rekord Vettela (1:17,182 min) přitom ztratil jen 1,178 s. Samozřejmě nevíme přesně, jakým se věnovali programům a kolik toho kdo měl v nádrži, ale Magnussen čas 1:18,360 min dosáhl ve druhém ze tří letmých kol, přičemž každé proložil pomalejším "ochlazovacím" kolem pro přípravu pneumatik - jeho stint tedy obsahoval celkem 9 kol. Pilot Ferrari svůj nejlepší čas dosáhl ve druhém ze dvou měřených kol, jeho stint čítal pouze 6 kol. A došlo k tomu pouze 15 minut po skvělém výkonu Haasu, který tedy nemusel jet lacině s lehčím vozem za odlišných či mnohem lepších podmínek na trati.
Není divu, že tím zapůsobil na mnoho lidí v padoku včetně Hamiltona, jenž popsal Haas jako "velmi, velmi rychlý. Myslím, že jej uvidíte letos vpředu." Z bližších analýz závodních simulací vyplývá, že by mohl být na špici středu pole, při nich na Mercedes ztrácel kolem 1,3 sekundy. Zopakuje tedy Romain Grosjean své skvělé 6. místo z loňské kvalifikace v Austrálii?
Někteří se domnívají, že nebude moci bojovat s Renaultem a McLarenem za nejsilnější trojicí ve složení Mercedes, Ferrari a Red Bullu, po nasazení vylepšení by ale Haas opravdu mohl být jejich silným soupeřem. Obětoval tomu i část loňské sezóny, kdy se velmi brzy začal soustředit na letošní auto.
Podle Grosjeana navíc vyřešili dlouhotrvající problémy s brzdami poté, co definitivně přešli z Bremba na materiál Carbone Industrie. Tento víkend v Austrálii přinese konečné rozuzlení otázky, jak na tom týmy jsou: nejen na špici, ale také uprostřed pole.