Proč Haas překvapil i Hamiltona?

Petr Hlawiczka, 19. března 2018, 06:30 Google+

Lewis Hamilton přiznal, že výkony Haasu v předsezónních testech pro něj byly při bližším pohledu na časy "šokujícím překvapením."

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 20.03. 09:38) Napište svůj názor
Kevin Magnussen v Barceloně

Kevin Magnussen v Barceloně | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Kevin Magnussen sedmý den zajel šestý nejrychlejší čas ze všech 22 pilotů, kteří se předsezónních testů zúčastnili. Na rozdíl od Ferrari, McLarenu, Red Bullu a Renaultu na hyper-měkkých směsích si vystačil pouze se super-měkkou, která podle Pirelli byla o 1,3 - 1,4 vteřiny pomalejší.

Ve svém nejlepším kole na rekord Vettela (1:17,182 min) přitom ztratil jen 1,178 s. Samozřejmě nevíme přesně, jakým se věnovali programům a kolik toho kdo měl v nádrži, ale Magnussen čas 1:18,360 min dosáhl ve druhém ze tří letmých kol, přičemž každé proložil pomalejším "ochlazovacím" kolem pro přípravu pneumatik - jeho stint tedy obsahoval celkem 9 kol. Pilot Ferrari svůj nejlepší čas dosáhl ve druhém ze dvou měřených kol, jeho stint čítal pouze 6 kol. A došlo k tomu pouze 15 minut po skvělém výkonu Haasu, který tedy nemusel jet lacině s lehčím vozem za odlišných či mnohem lepších podmínek na trati.

Není divu, že tím zapůsobil na mnoho lidí v padoku včetně Hamiltona, jenž popsal Haas jako "velmi, velmi rychlý. Myslím, že jej uvidíte letos vpředu." Z bližších analýz závodních simulací vyplývá, že by mohl být na špici středu pole, při nich na Mercedes ztrácel kolem 1,3 sekundy. Zopakuje tedy Romain Grosjean své skvělé 6. místo z loňské kvalifikace v Austrálii?

img-responsive

Porazí Haas v sobotní kvalifikaci týmy středu pole včetně McLarenu či Renaultu? | foto: Haas F1 Team

Někteří se domnívají, že nebude moci bojovat s Renaultem a McLarenem za nejsilnější trojicí ve složení Mercedes, Ferrari a Red Bullu, po nasazení vylepšení by ale Haas opravdu mohl být jejich silným soupeřem. Obětoval tomu i část loňské sezóny, kdy se velmi brzy začal soustředit na letošní auto.

Podle Grosjeana navíc vyřešili dlouhotrvající problémy s brzdami poté, co definitivně přešli z Bremba na materiál Carbone Industrie. Tento víkend v Austrálii přinese konečné rozuzlení otázky, jak na tom týmy jsou: nejen na špici, ale také uprostřed pole.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Proč Haas překvapil i Hamiltona?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 20.03.2018 09:38 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Letošní pneumatiky Pirelli

Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Christian Horner se svým jezdcem Maxem Verstappenem

Horner přestupy špičkových jezdců před sezónou 2021 nečeká. Jak chce udržet Verstappena?

Aldo Costa  v Monze

Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Ranní výjezd Russella z garáže

Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

Valtteri Bottas při úspěšném rallyovém pokusu ve Francii

VIDEO: Vítězná jízda Bottase v rallye na okruhu Paul Ricard

Lewis Hamilton se svým šéfem Totem Wolffem

Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

Šéf Red Bullu Christian Horner

Red Bull a Honda? Horner je s prvním rokem partnerství spokojený

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica při testech v Barceloně

Z časů v testech neusuzujte, že je Kubica rychlejší než závodní piloti, vyzývá…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

  2. Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

  3. Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

  4. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  5. Nové či staré pneumatiky? Termín byl stanoven. Jaké kroky budou nyní následovat?

  6. Co radí Webber Vettelovi?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud