McLaren poprvé ve své 52leté historii bude závodit s vozem poháněným motorem Renault. Na voze je papájová oranžová s modrou, tedy barvy, s nimiž poprvé nastoupil v šampionátu F1 před 50 lety.
McLaren budou stejně jako loni na dráze reprezentovat Fernando Alonso, jenž se letos pustí také do vytrvalostního šampionátu WEC s Toyotou, a Stoffel Vandoorne - toho čeká druhá sezóna v F1.
Filozofie MCL33 následuje svého předchůdce na základě dat nasbíraných v roce 2017 s mnoha vylepšeními. Spousta práce byla věnována optimalizaci uspořádání nového motoru Renault a nasazení nové ochrany kokpitu Halo.
Inspired by our history, driven by our future. Ladies and gentlemen, the McLaren #MCL33. https://t.co/6EYoGHxhf1 #BeBrave pic.twitter.com/yo9ebTU8ow
— McLaren (@McLarenF1) February 23, 2018
Video: Představení nového McLarenu MCL33
Nový monopost dnes čeká ve Španělsku dynamický natáčecí den, v pondělí potom začne předsezónní testování na okruhu Circuit de Catalunya nedaleko Barcelony.
"Má zima mi přišla o něco kratší než obvykle, protože jsem se už v kokpitu zúčastnil 24hodinového závodu a několika testů sportovních aut. Opravdu se těším, až po 3 měsících poprvé usednu za volant vozu F1. Když se dívám na nové auto, tak cítím neuvěřitelné vzrušení, ale také obavy. Vím, jak to tohle auto důležité pro tým, a doufám, že dosáhne toho, co si všichni přejeme, " uvádí Alonso.
"Pokud budeme schopni rozvíjet klíčové silné stránky loňského šasi a spojíme je s vylepšenou pohonnou jednotkou Renault, pak si myslí, že budeme schopni udělat krok kupředu. Auto rozhodně vypadá velmi čistě a promyšleně a myslím si, že nové barvy jsou opravdu skvělé, lahodné pro oko. Teď už zkrátka chci usednout za volant!" přeje si španělská hvězda týmu.
"Myslím, že celý tým je na toto auto hrdý. Oddělení konstrukce, inženýringu a aerodynamiky odvedla neuvěřitelnou práci, když zvládli nové auto s novou pohonnou jednotkou za tak krátký čas. Nikdy jsme nezvolili snadnou cestu nebo se nepřemýšleli o zkrácení procesu či řešení. Výsledkem je auto, které je čisté a dobře řešené," komentuje závodní ředitel Eric Boullier.
Srovnání loňského McLarenu MCL32 s letošním MCL33
Technické specifikace McLarenu MCL33: zde.