Zatímco jeho týmový kolega Hamilton po letní přestávce vyhrál čtyři z pěti velkých cen, tak Valtteri se trápil s nastavením svého vozu a nedokázal s ním držet tempo. V Brazílii sice ovládl kvalifikaci a zvítězil v posledním závodě v Abú Zabí, přesto připouští, že jeho bídné výkony jej duševně vyčerpávaly.
"Duševně to nebylo jednoduché poté, co jsem se v několika závodech tak moc trápil, protože jsem byl na počátku zmatený, jako: 'Co se to děje?' Určitě taky začnete pochybovat o tom, co děláte. Když potom musíte změnit některé věci ve vašem jízdním stylu a přizpůsobit se mnoha novým, tak si najednou uvědomíte, že to není až tak jednoduché," vysvětluje Bottas.
"Pak snadno začnete o věcech příliš přemýšlet a jezdíte méně přirozeně. Ale ubírá se to mnohem lepším směrem. Pokud dojde na podobné trápení, tak jsem na to už připravený. Hodně jsem se z těch těžkých závodů použil, proto si myslím, že jsem také mnohem lepším jezdcem, než například ve Spa, v Malajsii či v Japonsku," vypočítává pro Autosport pilot Mercedesu.
Za Hamiltonem zaostával i proto, že na rozdíl od něj charakteristiku vozu neznal. Ta se i přes velkou změnu pravidel u Mercedesu moc nezměnila a Fin si musel po Rosbergově náhlém odchodu z F1 rychle zvyknout na jinou techniku.
"To, co dělal lépe než já, podle mně vycházelo zejména ze zkušeností. Myslím, že se auto mechanicky fakt moc nezměnilo oproti předchozím ročníkům, pokud jde o to, jak se chová. A bylo to hodně odlišné od chování vozu Williams. Musel jsem se tedy naučit spoustu věcí a po celou dobu jsem musel tak nějak dohánět," uvádí Bottas dále.
Na začátku sezóny 2018 ale věří, že je "mnohem kompletnějším a rychlejším jezdcem" než loni, navíc Mercedes už dobře zná. Oceňuje však pracovní morálku svého týmového kolegy.
"Určitě jsem věděl, že je opravdu talentovaný a vždy rychlý za všech podmínek - jen sedne do auta a je hodně rychlý. To ale také vychází z usilovné práce - s týmem tvrdě pracuje," dodává finský pilot na adresu Hamiltona.