Šéf Red Bullu Christian Horner tuto změnu již dříve označil za "křiklavě šílenou," jenže některé týmy ji podporují. Honda mezi ně rozhodně nepatří: "Je to velmi těžké. Nejen pro nás. Problémy měl Renault. Nemyslím si, že to je rozumné. Z technického hlediska to je náročné," říká odstupující šéf F1 projektu Hondy Jusuke Hasegawa.
"Pokud budeme šetřit výkon motoru, pak to je snadné dosáhnout. Pokud budeme točit o 2000 ot/min méně, pak samozřejmě můžeme dojet do cíle, ale nemá to smysl," pokračuje Japonec.
Chrání podle něj nová pravidla Ferrari a Mercedes? "V konečném důsledku ano. Mnohokrát jsme o tom hovořili. Tři motory znamenají, že máme jen dvě možnosti na přestavení nového [vylepšeného motoru]."
"Potřebujeme přijít s dobrým motorem hned na začátku, ale když se nám to nepodařím, máme jen dvě další šance k nasazení nového motoru. Snižování nákladů je důležité, to podporuji," popisuje Hasegawa, jenže snížení počtu motorů na tři toho podle něj moc neušetří. Pravidla budou ještě přísnější vůči využívání MGU-K, úložiště energie (baterií) a řídicí elektroniky - ty jsou letos omezeny dokonce pouze na 2 ks na sezónu.
Motory musí letos vydržet 7 závodů místo loňských pěti a jejich výrobci musí zvolit kompromis mezi výkonností a zajištěním spolehlivosti. "Momentálně se potřebujeme soustředit na spolehlivost, abychom získali motor, který by zvládl 7 závodů."
"Ale potřebujeme také zlepšit výkonnost. Je to dobré, že máme základ. Musíme potvrdit, že náš současný motor je OK. Jakmile to potvrdíme, uděláme další krok," dodává bývalý sportovní šéf Hondy, která i sezóně 2017 poskytovala tu nejslabší a nejméně spolehlivou pohonnou jednotku v F1.