Anketa
Vyškrtli byste Abú Zabí z kalendáře závodů F1?
Hlasování bylo již uzavřeno.
-
Ano
90 %
-
Ne
10 %
Hlasovalo 106 čtenářů. Výsledky
Úřadující mistr světa po celou dobu pronásledoval svého týmového kolegu Valtteriho Bottase, a i když jej několikrát stáhl, tak se před něj dostat nedokázal. K tomu by musel být minimálně o 1,4 sekundy na kolo rychlejší, což s identickým vozem a použitými směsmi pneumatik nebylo ani před dlouhé rovinky dost dobře možné.
"Na rovinkách vás to sice [v aerodynamickém stínu] potáhlo, ale jakmile jste se dostali do posledního sektoru... Je to skvělá trať, ale žel autům moc nesedí. V posledním sektoru zkrátka nedokážete následovat [vůz před sebou]," popisuje britský pilot Mercedesu.
"Jde o jednu z nejhorších tratí v tom smyslu, že k předjetí vozu před vámi potřebujete 1,4sekundovou výhodu. A my máme stejné auto. Mezi námi je rozdíl pár desetin, takže jsem ho nikdy nebyl schopný předjet, pokud by neudělal velkou chybu a nevyjel mimo - a i tak tady mají obrovské únikové zóny, které vám umožní udržet se vpředu," kroutí hlavou Hamilton.
Přesto se pokoušel o zdolání svého týmového kolegy: "Inženýři říkají, že pro předjetí potřebujete rozdíl 1,4 sekundy. Nezáleží na tom, které auto je před vámi. Bylo by to těžké. To, že jsem se dokázal dostat tak blízko, ukazuje, že jsem měl dobrou rychlost.
Ale jakmile se dostanete na dostřel 1,2 sekundy, tak je to jako byste narazili do zdi a auto zastavilo. Obecně začnete všemi čtyřmi koly klouzat po dráze. Dnes to bylo hodně jako v rallye," vysvětluje Hamilton, jež se letos dočkal svého čtvrtého mistrovského titulu.
Bottas jeho dojmy jen potvrdil: "Cítil jsem, že je pro mě 3. sektor dobrý, ale zároveň jde o trať, kde se v 3. sektoru za někým jde fakt obtížně. Já jsem to pocítil, když jsem se přiblížil vozům o kolo zpět, kolik ztrácíte. Věděl jsem, že se Lewis bude vždycky trápit, jakmile se ke mně v 3. sektoru přiblíží. Vážně jsem závod kontroloval. Všichni vědí, že tady předjíždění není snadné."
A i když Hamilton uvedl, že není "traťovým návrhářem a neví, co by se dalo pro zlepšení změnit," tak architekt okruhu Hermann Tilke už něco v hlavě mám: "Máme nápad na změnu jedné zatáčky. Jde o velmi drobnou změnu, možná ale bude mít velký dopad."