Každý tým a jezdec, který se dostane do Top 10, tak bude stát před rozhodnutím, být rychlý v kvalifikaci na měkké sadě a brzo zajíždět do boxů nebo užít tvrdší sady a dost možná se nechat rozcupovat konkurencí, která tuto konzervativní metodu neužije.
Pravidlo ještě musí schválit Komise F1 a Světová rada motorsportu. Mělo by se však jednat pouze o formalitu. V příštím roce by jsme se mohli dočkat nového druhu taktizování. Do jaké míry atraktivního, ukáže až čas. Do té doby budeme muset doufat, že změna přeci jen splní svůj cíl – zlepšit podívanou na trati.
O nových pravidlech promluvil nový prezident FOTA a McLarenu Martin Whitmarsh: „Je samozřejmostí, že když uděláte nějaké změny, přináší to svoje klady i zápory. Dobré je, že v kvalifikaci zvítězí kombinace nejrychlejšího auta a pilota, což je něco, co je pro veřejnost snadno přijatelné.“
„Za druhé, v závodě samotném, bylo předjíždění často plánováno jako součást strategie v boxech a nedocházelo tak k přímému souboji na trati. Když tohle odpadne, bude mít jezdec větší motivaci k předjíždění. Bylo tomu tak i dřív, kdy jezdec nemohl počítat s tím, že zůstane na trati déle a předjede jiného nepřímo v boxech.“
„Kromě toho, jezdci budou jednu chvíli jezdit s minimem paliva a pak budou agresivně najíždět do první zatáčky se studenými pneumatikami a brzdami, se 160kg paliva navíc. Bude to pro ně náročné nejen kvůli první zatáčce, půjde tu také o dobrou práci s pneumatikami a vyvážení vozu, které se bude muset v průběhu závodu měnit. A tak se objeví jezdci, kteří se s tím poperou lépe než jiní.“
„To jsou všechno pozitiva. Negativní dopad by ale mělo, kdyby se s výše uvedenými body vypořádali všichni piloti stejně dobře, potom bychom přišli o jednu z možností zatraktivnit závody pomocí různě volených strategií. Doufejme, že nakonec klady předčí zápory změn,“ dodal Whitmarsh.