Mezinárodní automobilová federace k jednání přizvala také soupeře Red Bullu, kteří se do něj s chutí zakousli. Právník Mercedesu Paul Harris dokonce ke konci dokonce požadoval zpřísnění trestu a "další sankce," které by měly výchovný účel, aby odradili další týmy od podobných taktik.
Porušování pravidel rakouskou stájí označil za "do nebe volající a úmyslné." Průběh jednání jsme podrobně sledovali v tomto článku. Mezinárodní odvolací soud FIA nakonec žádosti Red Bull nevyhověl, ale nesáhl ani k dodatečnému tvrdšímu postihu.
Tým z Milton Keynes přitom pevně věřil, že druhé místo a cenných 18 bodů získá zpět. "Jsme samozřejmě hořce zklamáni," hlesl Marko.
"Nemůžeme říci více, dokud nedostaneme detailní zdůvodnění rozsudku. Ještě více nás ale překvapil jazyk a agresivita, kterou použil náš soupeř Mercedes v argumentaci proti nám," cituje odborného poradce Red Bullu rakouský list Kleine Zeitung. Vysvětlení svého verdiktu má FIA zveřejnit do konce týdne.
"Je to zklamáním nedostat zpět 18 bodů z Austrálie. Pokud už nic, tohle nám alespoň dodá větší motivaci k tomu, abychom se na pódium vrátili co nejdříve," tvrdí postižený jezdec - Daniel Ricciardo.
Tým již údajně zahájil výrobu vylepšené "B-specifikaci" svého vozu, kterou by měl v červnu přivézt do Kanady, případně ke své domácí Velké ceně Rakouska.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko (vlevo) se šéfem týmu Christianem Hornerem
(foto: Red Bull Racing)
S tím, že musel vrátit trofej a v Melbourne zůstal nakonec bez bodu, se Ricciardo smířil: "Raději mít skvělý závod, dojed na pódiu a pak být vyloučený, než odjed nepovedený závod a v polovině odstoupit kvůli problému s vozem," dodává.